Et vellykket salgsforløb starter med et godt samarbejde. På baggrund af denne filosofi sætter danbolig Randers en ære i ikke kun at give kunderne ikke blot en professionel betjening, men også en personlig betjening.
Alle salgsforløb bliver skræddersyet, så det passer lige præcis til den enkelte kunde.
Indehaveren af danbolig Randers, Martin Jacobsen, har været ejendomsmægler siden 2005 og har ejet danbolig Randers siden januar 2016.
”Jeg endte i mæglerbranchen helt tilfældigt, fordi jeg ikke vidste, hvad jeg ville være efter skolen,” fortæller Martin.
”Jeg skulle egentlig have været murer, men i de glade 00’er, hvor der var fuld vind i boligmarkedet, faldt jeg over et stillingsopslag fra danbolig Randers. Det var så der, jeg endte.”
Går grundigt til værks
Der er syv engagerede medarbejdere på kontoret i Randers.
”Faktisk kan man sige, at vi arbejder som en samlet familie,” fortæller Martin.
”Når TIL SALG-skiltet bliver sat i jorden ude hos kunden, har alle syv været ude at se boligen, før der overhovedet kommer kunder. Vi er særdeles velforberedte, grundige og professionelle i alle forløbets faser.”
I et nært samarbejde med kunden bliver salgsforløbet nøje tilrettelagt. Spørgsmål som for eksempel: Hvad er fremvisningsstrategien? Hvem er det, vi henvender os til? Hvor starter vi med kunden? - bliver alle gennemgået og fastlagt på forhånd sammen med kunden.
”Det gør vi naturligvis for at sikre, at kunden får det allerbedste indtryk,” forklarer Martin.
”Vi gør os umage for at skabe de bedste forudsætninger for de sælgere, vi arbejder for, så de får den mest velforberedte ejendomsmægler.”
Som nævnt er Randers omdrejningspunktet, og her sælger Martin og hans stab mest villaer. Fordelingen er cirka 70% villaer, 25% ejerlejligheder og 5% landbrug, byggegrunde og andelsboliger.
Foto: Martin Jacobsen, indehaver af danbolig Randers // danbolig Randers
Vækst og værdier
Fra Martin overtog butikken i 2016 har danbolig Randers vækstet 250% i forhold til omsætningen. Så der er sket en del. I starten var der fire medarbejdere, nu er der syv.
”Når man har med os at gøre, så følger vi salget til dørs,” siger Martin og fortsætter:
”Vi giver ikke op, og rent markedsføringsmæssigt gør vi alt, vi kan, for at salget af ejendommen kommer i mål. Vi har vores eget markedsføringsværktøj, som hedder danbolig Clevr, der har en algoritme til at sikre, at vi rammer de rigtige købere.”
Alle markedsføringstiltag skal give værdi for danboligs kunder. Seneste tiltag er en flyttetrailer tapet ind i danbolig klistermærker, hvor alle kunder, der køber og sælger hos Martin og hans stab, kan låne den ganske kvit og frit.
Et andet tiltag er sponsorering af en multibane ude ved Assentoft-skolen i det sydlige Randers, fordi det giver værdi for de mennesker, der skal købe en bolig i det område.
”Jo mere, vi kan underbygge de lokale og støtte lokalt, jo mere værdi får alle parter,” siger Martin.
At danbolig Randers er en del af en kæde, er en stor fordel for den enkelte butik.
”danbolig er garant for at skabe rammerne, så vi kan bruge tiden på vores kunder,” slutter Martin.
Besøg danbolig Randers på deres hjemmeside her.