BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde på Børn- og ungeområdet? Så er det dig, vi søger! I forbindelse med Barnets lov, der træder i kraft den 01. januar 2024, opnormerer vi på anbringelsesområdet, og søger derfor socialrådgivere/socialformidlere til vores anbringelsesteam.
Ønsker du at arbejde som socialrådgiver/socialformidler i en organisation som altid er i bevægelse?
- Så er Familie- og rådgivningscenter i Randers Kommune måske noget for dig.
Vi arbejder målrettet med systematik og styr på basis. Målet er at sikre udsatte børn/unge og deres familier den bedst mulige støtte med udgangspunkt i barnets eller den unges behov og under hensyntagen til familiens samlede ressourcer og muligheder.
Alle rådgiverne i Familie- og rådgivningscenteret yder sparring og rådgivning til børn, unge og deres familier, afholder børnesamtaler og familiesamtaler, samt arbejder administrativt indenfor de lovbestemte tidsfrister, der er på området.
Vi har i Familie- og rådgivningscenteret stort fokus på at arbejde målrettet med netværket som en ressource i tæt samarbejde med vores udførerområde – her anvender vi bl.a. Signs of Safety som vores fælles sprog og metode.
Familie- og rådgivningscenteret er organiseret i 4 teams: Modtagelse, Børneteam, Ungeteam og Anbringelsesteam.
Anbringelsesteamets opgaver
Anbringelsesteamet arbejder med børn og unge i alderen 0-18 år, som er anbragt uden for hjemmet, enten frivilligt eller tvangsmæssigt. I anbringelsesteamet er vi optaget af og nysgerrige på, hvordan familierne bedst muligt understøttes i processen igennem anbringelsen. Her tror vi på, at et styrket samarbejde på tværs kan være med til at gøre en forskel. Endvidere har vi stort fokus på inddragelse af barnet, ligesom vi er optaget af, hvordan barnets netværk kan inddrages under anbringelsen.
Arbejdsopgaverne i anbringelsesteamet er alsidige og er bl.a. følgende
- Opfølgning og personrettet tilsyn på anbringelsesstederne, som ligger rundt omkring i landet med dertilhørende inddragelsessamtale med barnet/den unge
- Administrativt arbejde med journalnotater, barnets plan/unge plan, samværsafgørelser m.m.
- Udfærdigelse af indstillinger til Børn- og ungeudvalget
- Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
- Koordinerende opgaver ift. bl.a. støttet og overvåget samvær, skolesamarbejde mv.
- arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret, samt kan orientere dig i og handle efter lovgivningen
- være struktureret og organisere det administrative arbejde, samt prioritere i en travl hverdag
- indgå konstruktivt i såvel den faglige som den administrative opgaveløsning
- have fokus på inddragelse af netværket og dets ressourcer
- modtage supervision
- have et fokus på det tværfaglige samarbejde
- er ansvarsfuld og loyal overfor din arbejdsplads og dine kolleger
- er åben for at være nysgerrig på egen praksis i form af at dele faglige udfordringer
- er i stand til at modtage og anvende konstruktiv kritik
- er ressourceorienteret, og ser muligheder fremfor begrænsninger
- har lyst til at bidrage til det sociale fællesskab
- trives i det sociale og bidrager til det, men også kan være ”the lonely rider”, da vi har mange timer på de danske veje
- dygtige, engagerede og motiverede kollegaer
- gode arbejdsforhold med alsidige og helhedsorienterede arbejdsopgaver
- socialfaglig koordinator, der kan understøtte dig med det faglige sagsarbejde
- en arbejdsplads, hvor kerneopgaven er i fokus
- fast supervision
- mentorordning i de første 3 måneder – hvor der er et detaljeret oplæringsprogram.
Vi arbejder med ICS, SOS/LØFT og med DUBU 3.0.
Der vil være oplæring i SOS med 2 kursusdage inden for den første periode af ansættelsen.
Herefter vil der løbende blive tilbudt sparring på metoden.
Da vi i Familie- og rådgivningscenteret ønsker en varieret og alsidig medarbejderstab hvad angår køn og etnicitet, så opfordrer vi alle til at søge stillingerne.
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Line Madsen, socialfaglig koordinator i anbringelsesteam på telefon 21 49 74 89 eller Tina Madsen, socialfaglig konsulent på telefon 51 42 66 11.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Dog kan nævnes at der udover løntrinene gives et myndighedstillæg svarende til cirka 24.000 kr./årligt før skat.
Kørekort
B – du skal være villig til at stille egen bil til rådighed ifm. arbejdsrelateret kørsel
Ansættelsessamtaler
Der afholdes ansættelsessamtaler den 28. februar 2024.
Forinden ansættelsessamtalen vil du få udleveret en case med dertilhørende spørgsmål. Du vil få 30 minutter til at arbejde med casen inden samtalen. Til samtalen vil der blive taget udgangspunkt i besvarelsen af disse spørgsmål samt dine faglige overvejelser ift. casen.
Ansættelsesforhold
En fuldtidsstilling
Tiltrædelse
1. april eller snarest derefter
Ansøgningsfrist
25. februar 2024
Ved ansættelsen indhentes Børne- og straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Familie- og rådgivningscenter, Odinsgade, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987582