De landsdækkende ydelsessystemer har den seneste uge oplevet en række netværksproblemer og fejl grundet store netværksproblemer hos IT-virksomheden KMD.
De store udfordringer har også haft betydning for udbetalingen af ydelser fra Ydelseskontoret i Randers Kommune. Derfor er der borgere, som endnu ikke har modtaget den ydelse, som skulle være udbetalt den sidste bankdag i måneden, fredag 31. marts.
"På grund af netværksproblemerne har vi haft svært ved at logge ind i systemet. Fejlen er nu løst, og vi arbejder på at få udbetalt alle ydelser. Det er vores højeste prioritet, at pengene ligger hos borgerne hurtigst muligt," siger souschef i Ydelseskontoret Eva Strandborg.
"Vi arbejder på sagen, og vi vil gerne opfordre til, at man kun ringer til Ydelseskontoret, hvis din sagsbehandler mangler nogle af dine oplysninger. På den måde kan vi prioritere at løse problemerne hurtigst muligt," siger Eva Strandborg.
Har du behov for at tale med Ydelseskontoret, sidder sagsbehandlerne klar ved telefonerne i åbningstiden fra 10.00 til 12.00. Ring til telefon 89 15 15 15 eller din personlige sagsbehandler.
https://www.randers.dk/nyheder/udbetaling-af-ydelser-paa-vej-efter-forsinkelse/