Socialrådgivere/socialformidlere til Myndighed Voksehandicap - 37 timer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vores dygtige kollega har fået nyt arbejde, og afdelingen har fået nye opgaver. Vi har derfor to faste stillinger i Myndighed Voksenhandicap - kom og vær med! Du er klar til sammen med os at støtte borgere med funktionsnedsættelser og deres muligheder for at udvikle sig og for at klare sig selv eller at lette deres daglige tilværelse og forbedre livskvaliteten.

Hvem er vi
Myndighed for Handicap er en afdeling under Center for Handicap og Myndighed. Vi er tæt forbundet med Børnehandicap, samt en Tværgående enhed. Alle afdelingerne er forankret under Social- og Arbejdsmarkedsområdet i Randers Kommune.

Borgermålgruppen i Myndighed Voksenhandicap er borgere over 18 år med fysiske- eller kognitive funktionsnedsættelser indenfor senhjerneskade, autismespektrumsforstyrrelser eller udviklingshæmning. Målgruppen rummer også borgere med komorbiditet samt sociale støttebehov såsom misbrug og dom.

Vi varetager generelt råd og vejledning samt myndighedssagsbehandling efter servicelovens voksenbestemmelser; §§ 82, 84, 85, 96, 97, 98, 100, 103, 104,107, 108, herunder udredning via voksenudredningsmetoden (VUM 2.0), vurdering af personkreds og udmåling af støttebehov, § 141 handleplaner laves ud fra Randers Kommunes visuelle handleplanskoncept ”Mit liv – Min plan” samt SMART måls-modellen og opfølgning på borgernes indsatser.

Vi er en afdeling, som tør og har mod på forandringer og nye tiltag ind i arbejdet med kerneopgaven, hvorfor arbejdet hos os forudsætter, at man har lyst og mod på helhedsorienteret tænkning og udvikling.

Stillingen
Vi søger dygtige socialrådgivere/socialformidlere til fast fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt og senest 1. maj 2024.

Faglige kompetencer
Du skal være uddannet socialrådgiver/socialformidler med gode faglige kompetencer.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med følgende

  • Myndighedsarbejde og gerne handicapområdet.
  • Indgående kendskab til servicelovens voksenbestemmelser – eller er indstillet på at tilegne dig det.
  • Servicelovens § 100 og procedurer i den forbindelse.
  • Du formår at tage beslutninger og agere i ”den svære samtale”.
  • Du formår at agere i en politisk styret organisation og være loyal mod lovgivning og Randers Kommunes handicapplan.
  • Kendskab til Voksenudredningsmetoden (gerne VUM 2.0).
  • Iværksættelse af foranstaltninger ud fra en velbegrundet faglig udredning, vurdering, bestilling/handleplan og lave opfølgning på denne med henblik på at sikre, at der er sammenhæng mellem borgerens behov, indsatsen og økonomien.
  • Gode IT-kompetencer samt evnen til at kunne tilegne dig viden og færdigheder i brug af relevante fagsystemer (kendskab til Sensum er en fordel)

Det er vigtigt, at du har følgende personlige kompetencer
  • Du har en empatisk og anerkendende tilgang til borgerne, samtidig med at du formår at varetage rollen som myndighed.
  • Du har en undersøgende og nysgerrig tilgang til relationer og samarbejder både med borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Du evner at samarbejde konstruktivt i og uden for egen afdeling.
  • Du har et ressourcefokus og kan se muligheder og potentialer hos borgeren.
  • Du evner at tænke ”vi” i en presset hverdag - ”vi løfter opgaver i fællesskab”.
  • Du kan agere i et felt, hvor fagligt skøn og arbejde uden facitliste er en del af hverdagen.
  • Du tager ansvar for din opgavetilrettelæggelse og evner at arbejde struktureret og selvstændigt.
  • Du er tydelig og ordentlig i skriftlig- og mundtlig kommunikation.
  • Du har humor, gå-på-mod og ønsker at bidrage til en livlig og engageret arbejdsplads.

Vi kan tilbyde
  • Høj faglighed, humor, en uformel tone og accept af forskelligheder.
  • En afdeling med højt til loftet, med mod og engagement til at prøve ideer og tiltag af.
  • En afdeling med opgaver, der spænder bredt, og hvor opgaveløsningen fordrer, at man kan ’teame up’ med kollegaer i og udenfor vores egen afdeling – du er således en del af flere opgavefællesskaber både internt som eksternt.
  • At arbejdsopgaver hovedsagelig fordeles ved at du selv byder ind.
  • Ekstern supervision.
  • Faste ugemøder med sparring, opgavefordeling, information og ledelsesdeltagelse.
  • Introduktionsplan og mentorordning som ny medarbejder.
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel, udvikling og mulighed for indflydelse.
  • En arbejdsplads i et center med stor sammenhængskraft og tæt samarbejde på tværs, blandt andet i Fremskudt Rådgivning.
  • Randers Kommune har fokus på trivsel, og for medarbejderne er der bl.a. Kunstforeningen Laksen, julefrokost, påskeæg, sommerfest, Kommunens Idrætsforening, Personaleforeningen Laksen mv.

Om organisationen
Du kan læse mere om vores Handicapplan her
Randers Kommunes visuelle model af § 141 handleplaner; ”Mit liv – Min plan” kan du læse mere om her.

Vi glæder os til at læse din ansøgning og CV.

Tiltrædelse
Senest 1. maj 2024.

Løn
Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst og efter principperne om lokal løn.

Nærmere oplysninger
om stillingen fås ved henvendelse til Afdelingsleder Karina Bech på mail karina.bech@randers.dk eller telefon 21 34 28 30, sende evt. en sms for at blive kontaktet.

Ansøgningsfrist
16. marts 2024.

Ansættelsessamtaler
Samtalerne holdes d. 20. marts 2024. Afholdes der 2. samtaler, så vil det blive afholdt d. 25. marts 2024.

Ansættelsesforhold:
37 timer om ugen.
Kørekort til bil er et krav.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center handicap myndighed-HK6, Laksetorvet, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007467

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook