RandersBolig tager klare skridt for bedre arbejdsmiljø efter påbud fra Arbejdstilsynet

dato

Så er der nyt fra RandersBolig
𝗠𝗲𝗱𝗶𝗲𝗼𝗺𝘁𝗮𝗹𝗲 𝗮𝗳 𝗽𝗮̊𝗯𝘂𝗱 𝗳𝗿𝗮 𝗔𝗿𝗯𝗲𝗷𝗱𝘀𝘁𝗶𝗹𝘀𝘆𝗻𝗲𝘁

TV2 Østjylland har bragt et indslag om et påbud, som Arbejdstilsynet har udstedt til RandersBolig på baggrund af en besøgsrapport fra november/december 2023 vedrørende det psykiske arbejdsmiljø.

Vi ønsker her at give et klart billede af den indsats, vi har gjort siden da.

𝗕𝗮𝗴𝗴𝗿𝘂𝗻𝗱 𝗳𝗼𝗿 𝗽𝗮̊𝗯𝘂𝗱𝗱𝗲𝘁 𝗳𝗿𝗮 𝗔𝗿𝗯𝗲𝗷𝗱𝘀𝘁𝗶𝗹𝘀𝘆𝗻𝗲𝘁
For over et år siden gennemførte Arbejdstilsynet en rutinemæssig inspektion af RandersBolig, der resulterede i et påbud vedrørende det psykiske arbejdsmiljø. Vi tog naturligvis påbuddet meget alvorligt og har givet os anledning til at reflektere over og forbedre vores indsats for at skabe de bedst mulige rammer for vores medarbejdere.

𝗩𝗼𝗿𝗲𝘀 𝘁𝗶𝗹𝘁𝗮𝗴 𝗼𝗴 𝗹ø𝗯𝗲𝗻𝗱𝗲 𝗳𝗼𝗿𝗯𝗲𝗱𝗿𝗶𝗻𝗴𝗲𝗿
Siden påbuddet har vi arbejdet intensivt på at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø. Vi satte straks en række konkrete tiltag i gang for at sikre, at vi kunne imødekomme de anbefalinger og krav, som Arbejdstilsynet havde stillet. Vi har i det seneste år igangsat følgende:

Løbende AMO møder
Årlig APV om det psykiske arbejdsmiljø
Årlige handleplaner for tiltag og arbejde med arbejdsmiljø
Årlige temadage
Årlig stor RandersBolig-dag
Mentorordning for nyansatte
Implementering af krænkelsespolitik
Dialogmøder med ekstern facilitator
Ledelsesworkshops om psykologisk tryghed
Politik om hjemmearbejde
Opdatering af personalehåndbog
Nye åbningstider

Disse tiltag har fokuseret på at fremme trivsel, reducere arbejdspres og sikre en åben dialog. Vi er glade for at se, at disse tiltag allerede har haft en positiv effekt, og vi fortsætter med at udvikle vores arbejdsmiljø i tæt samarbejde med medarbejderne.

𝗩𝗼𝗿𝗲𝘀 𝗳𝗼𝗿𝘁𝘀𝗮𝘁𝘁𝗲 𝗲𝗻𝗴𝗮𝗴𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗶 𝗽𝘀𝘆𝗸𝗶𝘀𝗸 𝗮𝗿𝗯𝗲𝗷𝗱𝘀𝗺𝗶𝗹𝗷ø
Selvom besøgsrapporten blev foretaget for mere end et år siden, har vi som virksomhed taget det til efterretning og brugt det som en mulighed for at styrke vores arbejdskultur. Vi er forpligtet til løbende at forbedre os og til at skabe en arbejdsplads, hvor alle medarbejdere trives. Et sundt og positivt arbejdsmiljø er grundlaget for vores succes, og vi vil fortsat investere i de tiltag, der sikrer, at vores medarbejdere føler sig trygge, værdsatte og støttede.

Vi anerkender, at enhver arbejdsplads kan have områder, der kan forbedres, og vi ser det som en styrke at tage imod feedback og handle på det. For os er det afgørende, at vi skaber en arbejdsplads, hvor medarbejderne føler sig trygge, kan udvikle sig og ønsker at bidrage til et godt og positivt arbejdsmiljø i hverdagen.

𝗦𝗽ø𝗿𝗴𝘀𝗺𝗮̊𝗹 𝗼𝗴 𝗱𝗶𝗮𝗹𝗼𝗴
Vi forstår, at der kan være spørgsmål og ønsker om at få uddybet, hvordan vi arbejder med arbejdsmiljø. Vi opfordrer til, at man kontakter os direkte, så vi kan besvare spørgsmål på en åben og konstruktiv måde.

Vi ønsker at være transparente om vores udvikling og resultater. Vi ser frem til fortsat at styrke vores arbejdsmiljø og værdsætter det engagement og den dialog, som både medarbejdere og ledelse bidrager med.

𝗞𝗼𝗻𝘁𝗮𝗸𝘁𝗶𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻

Direktør, Kenneth T. Hansen
Telefon: 8912 2901
Mail: kth@randersbolig.dk

Arbejdsmiljørepræsentant for RandersBolig, Pia Camin
Telefon: 8912 2975
Mail: pca@randersbolig.dk

Tillidsrepræsentant for HK’erne, Hanne Vestergaard
Telefon: 8912 2985
Mail: hhv@randersbolig.dk

Bestyrelsesformand for RandersBolig, Jan Guldmann
Telefon: 3067 6340
Mail: jg@randersbolig.dk

RandersBolig er kommerciel partner med VORES Randers og oplysningerne er hentet fra deres Facebookside. Støt lokalt og giv en tommel op på deres side.

Se mere om RandersBoligs på deres hjemmeside.

Denne artikel er skrevet af System.

Seneste på facebook