Kan du gennemskue virksomheders regnskaber, og vil du udbygge din faglighed løbende?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du kendskab til skat, moms, regnskab eller revision? Har du et analytisk mindset og vil du udfordres og udvikles? Motiveres du af selvstændigt ansvar, frihedsgrader og medindflydelse? Så er du måske vores nye kollega hos Skattestyrelsen i Randers.

Selvstændig og varieret stilling
Vi i enheden EV 7 - Skat og moms, er sat i verden for at øge regelefterlevelsen for aktive og tvangsafmeldte erhvervsvirksomheder. Vores opgave er at opdage fejl i regnskaberne hos virksomheder og selvstændigt erhvervsdrivende. Det gør, fordi vi, som en del af hele Skattestyrelsen, arbejder målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Vi arbejder i projekter og for tiden løser vi opgaver indenfor kontrol med virksomhedsordningen samt analyse og sagsbehandling ved anden skatte- og momskontrol.

Din opgave bliver at analysere de regnskabsdata vi selv har og dem vi modtager fra virksomheder. Dette er fundamentet for en kontrol af virksomhedernes indkomstgrundlag og din dialog med virksomhederne.

Vi arbejder med en proaktiv tilgang til opgaveløsningen, hvilket fører til dialog og vejledning af virksomhederne og deres rådgivere.

I det daglige kommer du til at arbejde selvstændigt med dine egne sager, men vil også løse opgaver i samarbejde med kollegaer i enheden og med kollegaer andre steder i organisationen. Det giver dagligdagen variation mellem stor selvstændighed, faglig sparring samt vidensdeling.

Dine kompetencer og erfaringer
Vi tænker, at du allerede har erfaring med at gennemgå regnskaber og kontrollere virksomheders bogføring. Du kan sikkert byde ind på områder som revisions- eller regnskabskontrol, bogføring gerne i kombination med sagsbehandling og -fremstilling.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være mange og indenfor regnskab, revision eller skatteområdet. Gerne på kandidatniveau, men en mellemlang uddannelse er bestemt også en mulighed. Vi ser på hele din profil, så relevant erfaring tæller med, uanset hvilken uddannelse du kommer med. Er din erfaring indenfor beslægtede områder som fx moms-, eller afgifter, er det også en vej til stillingen.

Din arbejdsstil er metodisk, struktureret og systematisk. Du prioriterer skarpt og har styr på bilag og journalisering. Du kan vurdere, hvornår en sag er tilstrækkeligt belyst, tager beslutninger på et objektivt grundlag og sikrer korrekte og professionelle afgørelser med henvisning til det juridiske grundlag.

Du formidler komplekse problemstillinger skriftligt på en enkel og forståelig måde, og har forståelse for myndighedsrollen i din dialog med virksomhederne, så du kommunikerer på en balanceret og professionel måde. Du er vedholdende, når der er brug for det, og tør stå på mål for dine beslutninger og afgørelser.

Vi glæder os til at møde dig
Vi er et stærkt fagligt team af kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Hverdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur, der prioriterer samarbejde og faglig sparring. Enheden er bredt sammensat både mht. alder, faglighed, erfaring, og uddannelsesbaggrund, hvilket vi ser som en af vores styrker. Og blandt det der motiverer os mest er, at vi har:

  • et job der giver mening, da vi gør en samfundsnyttig indsats
  • selvstændigt ansvar, frihedsgrader og medindflydelse
  • muligheder for at udvikle viden og færdigheder, fagligt og personligt
  • karrieremuligheder i en stor koncern i hele landet
Du får mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag, så der er balance mellem arbejde og fritid. Skatteministeriet lægger nemlig vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Med et grundigt onboardingforløb sikrer vi, at du får den bedst mulig opstart i enheden og til opgaven.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag d. 26. februar 2024 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt i uge 9 eller 10. Der kan blive tale om yderligere en samtale uge 11.

Tiltrædelse 1. maj 2024 eller efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Daniel Uhlenrik på 7238 1011.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Toldbodgade 3, 8900 Randers.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985480

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook