Frisørsalonen Chlou satser på nye tiltag trods travlhed efter genåbningen

Profilbillede
dato

Der har været rygende travlt hos frisørsalonen Chlou i Randers efter genåbningen. Mange af de store begivenheder er fremrykket, og kunderne står nu i kø for at få ordnet lokkerne. Men selvom travlheden fortsætter, er der stadig plads til nye tiltag i salonen. 

Hos Chlou i Randers har de haft ekstra travlt efter genåbningen, og det lader ikke til, at travlheden aftager lige foreløbigt. 

”Vi har faktisk ikke haft noget afbræk i travlheden, og det skyldes, at vi nu også er inde i en periode, hvor alle fester er rykket frem til hen efter sommerferien. Der er mange konfirmationer og bryllupper lige nu, så vi har stadig lige så travlt, som da vi åbnede op,” fortæller indehaveren, Christina Skjødt. 

Hun er heller ikke sikker på, at de i salonen i år kommer til at opleve en mere stille periode, som der typisk kan være i september og oktober. Foruden de mange arrangementer, der er blevet forskubbet, er der også andre faktorer, der har medvirket til en fuldt booket kalender hos salonen i Randers.  

”Vi har haft en god tilgang at nye kunder. Det, at der har været lukket ned, kan også få folk til lige at sondere terrænet lidt og muligheden for måske at skifte frisør.” 

Vil gerne lokke mændene til 
Hos Chlou vil de gerne være med på de nyeste hårtrends og -tendenser – ikke kun hos kvinder, men også hos mændene. Der er nemlig fuld fart på herremoden, som ifølge indehaveren, aldrig har været så bred som nu. 

”Der sker rigtig meget med herremoden lige for tiden. Vi har fx unge fyre, der kommer og får lavet permanentkrøller i toppen, og flere af vores mandlige kunder, er også begyndt at tørre deres hår op med føntørrer og saltvandspray, som er meget in lige nu. Men vi ser også stadig alt fra de helt korte ’fades’ til hår med lidt mere længde.”

Ifølge indehaveren er de mandlige kunder da heller ikke bange for lidt fornyelse. 

”Det skal de faktisk ha’ fyrene og mændene, både de unge og lidt ældre, at de egentlig er meget åbne, og heller ikke kede af fx at gå her fra med en føntørrer i hånden.” 

Under corona fik Christina Skjødt indrettet et decideret behandlingsrum i et lagerrum, som hun ryddede. Med det nye tiltag håber hun på at kunne tiltrække endnu flere mænd til salonen.  

”Det er dog ikke helt færdiggjort, og det er heller ikke online endnu. Men tanken er, at også mænd kan komme forbi salonen og få vokset bryn og næsebor,” fortæller Christina Skjødt.

Svenskerhåret er tilbage 
Det er ikke kun hos mændene, at hårtendenserne ændrer sig. Hos kvinderne er der lige nu meget inspiration at hente fra 80’erne og 90’erne.  

Står du og overvejer et nyt look, har indehaveren af Chlou her et par gode råd at hente: 

”Etagerne er tilbage, og der må gerne være lidt struktur i håret. Det behøver ikke være for sat. Hvis man virkelig gerne vil være lidt hip, så er det et lidt mere ’grunge’ 90’er look, som fx en frisure som ’the shag’ eller en ’mullet’ har, man skal gå efter.” 

Sidstnævnte frisure er blandt andre blevet set på den amerikanske sangerinde, Miley Cyrus, men huskes måske af de fleste som ’svenskerhår’ eller ’bundesligafrisure’, som var særligt populær i 80’erne. 


Her ses en kunde med en mullet-frisure. Foto: Christina Skjødt.

Hvis du overvejer en lidt mindre dristig hårtransformation, er der også mange typer af pandehår, som er fremme lige nu.

”Curtain bangs (gardin pandehår), som man kalder det, kører også i stor stil, og det vil man se meget af her i efteråret. Men egentlig er der både lidt af det naturlige look, men også nogle andre vibes på vej,” fortæller indehaveren af Chlou.  

De sociale medier kan være et godt sted at starte ud med at kigge, hvis du overvejer en ny frisure eller hårfarve. Hos Chlou bruger de særligt Instagram og Facebook til at vise inspiration til faste eller kommende kunder.  

”Vi får mange kunder gennem Instagram, og der er det typisk de lidt yngre, som henvender sig herigennem. Vi kan generelt godt lide at arbejde med de sociale medier. Vi har fx planer om at lave en influencer-dag, hvor vi har nogle influencers primært fra Randers-området, men også en fra Aarhus, som vi så bruger,” fortæller Christina Skjødt. 

Hos Chlou er de i øjeblikket fire ansatte; en frisørassistent, to elever og indehaveren selv.  

Hvis du også mangler inspiration til din næste frisure eller hårfarvning, kan du følge frisørsalonen Chlou på deres facebook- eller instagramside.  

Kilde: Christina Skjødt / Chlou