BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med en bred vifte af faglige muligheder, og har du sans for at skabe struktur og overblik samtidig med at du brænder for eller ønsker at udvide dine kompetencer inden for senhjerneskadeområdet? Så har vi stillingen til dig!
Da en af vores ergoterapeuter har søgt nye udfordringer og en anden skal på barsel har du nu en fantastisk chance for at blive en del af et unikt botilbud med flerfagligt arbejdsmiljø og fokus på monofaglig vidensdeling.
Her er de socialfaglige indsatser prioriteret højt, og vi har fokus på det gode flerfaglige samarbejde i understøttelsen af beboernes mestring i eget liv.
Du vil blive en del af en igangværende udviklingsproces, der skal understøtte senhjerneskadeområdets kerneopgave om at hjælpe beboerne mod størst mulig mestring i eget liv. Det aktualiseres via vores fem pejlemærker: Flere hænder på gulvet, Flerfaglighed i teams, Flerfaglighed hen over døgnet, Flerfagligt højt kompetenceniveau og Fælles Mål Fælles Hus.
Du vil få en stor rolle i varetagelsen af forflytningsvejledninger, lejringsbeskrivelser, ansøgninger om, afprøvning af og vedligeholdelse af hjælpemidler. Du vil også deltage i varetagelsen af ”Mit Liv Min Plan”, som er Randers Kommunes borgerrettede udgave af en §141 handleplan. Det er en visuel handleplan, der følges op årligt med et borgerplansmøde. Der tages udgangspunkt i borgerens egne ønsker og drømme og hvor du, som professionel, skal støtte borgeren i at udtrykke sig, så borgerens motivation for egen udvikling sættes i centrum.
Hvem er vi?
Boligerne Lene Bredahls Gade er et botilbud til yngre senhjerneskadede, hvor der bor 24 beboere i egen lejlighed. Beboerne har behov for støtte gennem hele døgnet. Tilknyttet døgndelen er også et aktivitets- og samværstilbud der benyttes af både interne og eksterne brugere. Den ledige stilling/barselsvikariatet er i botilbuddet.
Da beboerne er præget af fysiske og kognitive funktionsnedsættelser, der kræver omfattende hjælp og omsorg i forbindelse med alle praktiske gøremål i hverdagen, er støtten til mestring i eget liv baseret på at give den bedste flerfaglige støtte gennem døgnet.
Som ergoterapeut vil du blive kollega til socialpædagoger, pædagogiske assistenter, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, psykomotoriske terapeuter, ergoterapeuter, sygeplejersker og administrativt personale.
Derudover vil du møde dygtige vikarkolleger og opleve at vi er praktiksted for sygeplejerskestuderende, social- og sundhedsassistentelever, pædagogstuderende og for psykomotoriske terapeutstuderende. Du vil opleve at omtanke, professionalisme, engagement, synlig ledelse og samarbejde skal gennemsyre hverdagen i samarbejdet omkring beboerne.
Vi arbejder ud fra en neurorehabiliterende og ressourceanerkendende tilgang og arbejder altid med et fokus på høj kvalitet og faglighed. Vi tror på, at med stærke monofaglige kolleger, så får vi det bedste flerfaglige samarbejde omkring beboerne, der bliver de store vindere, når de bliver set og mødt i deres specifikke støttebehov gennem en helhedsorienteret indsats. Der er derfor aktuelt fokus på at styrke og bruge de forskellige faggruppers kompetencer.
Vi ønsker at give den bedst mulige introduktion, så vi kan skabe de bedste forudsætninger for at støtte beboerne i det gode liv. Du vil i introduktionsperioden være tilknyttet en monofaglig kollega, men du vil også blive introduceret i social- og sundhedsfaglige opgaver. Du vil blive tilbudt efteruddannelse inden for KRAP og neuropædagogik og deltage i udvidet medicinkursus. Vi har løbende og efter behov neuropædagogisk sparring og supervision.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte
- selvstændig varetagelse af forflytningsvejledninger/lejringsbeskrivelser
- ansøgninger om, afprøvning af og vedligeholdelse af hjælpemidler
- samarbejde med beboerne omkring mestring af eget liv
- at yde støtte og praktisk hjælp til at varetage ADL-opgaver hos beboerne sammen med dine kolleger, herunder praktisk hjælp til personlig hygiejne
- at være kontaktperson for to til tre beboere og sikre opfølgning og dokumentation
- at gribe chancen for at skabe små stjernestunder sammen med beboerne
- deltagelse i husets sociale aktiviteter, som f.eks. påskefrokost & sommerfest, når de falder på din arbejdsdag.
- understøttelse af beboernes §141 handleplaner
- at yde støtte til sundhedsfaglige tiltag i samarbejde med sundhedsfaglige kolleger.
Vi søger dig, som
- ønsker at være en tæt del af beboernes hverdag med lyst til at deltage i selve opgavevaretagelsen med daglig pleje, socialfaglig indsats og praktisk hjælp
- taler ind i et ”fælles vi” og kan samarbejde flerfagligt, men som samtidig hviler i sin egen faglighed
- kan bevare overblikket
- har evnen til at lære fra sig med positiv og anerkendende tilgang
- har erfaring med senhjerneskadeområdet eller har lyst til at udvide dine kompetencer
- har løbende fokus på hvor din faglighed bedst understøtter borgerens egen mestringsevne og indflydelse på eget liv
- byder ind og kan deltage i faglige drøftelser med henblik på at udvikle praksis
- har flair for at arbejde med IT-systemer, og kan formulere dig både mundtligt og på skrift.
Du bliver en del af en arbejdsplads, som tilbyder
- En ansættelse på 30-37 timer i blandede vagter og vagt hver tredje weekend, tilrettelagt i samarbejde med dig
- et introduktionsprogram tilknyttet en monofaglig kollega og tilrettelagt efter dine kompetencer
- at blive en del af en spændende organisation, der er opmærksom på løbende at tilrettelægge og sammensætte ydelser, der matcher beboernes behov
- et spændende og afvekslende job med mange dygtige og engagerede kolleger, der evner at fokusere på de små succeser i dagligdagen, og som sætter beboernes trivsel i højsædet
- en arbejdsplan, der har fokus på dine kompetencer
- efteruddannelse i neuropædagogik ved behov og mulighed for supervision
- efteruddannelse i KRAP
- et livligt og socialt hus med mange aktiviteter
- en arbejdsplads, hvor god kommunikation og trivsel er i fokus
- fagligt dygtige og engagerede kollegaer
- ansættelse i en dynamisk og udviklingsorienteret organisation, hvor vi dokumenterer effekten af vores arbejde og reflekterer over praksis
- et hus, hvor beboere og kolleger værdsætter de gode grin med hinanden og drager omsorg for hinanden.
Vil du vide mere?
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, eller har du lyst at se huset, kan du kontakte afdelingsleder Mie Nybroe på telefon 89 15 67 35.
Ansøgning og tiltrædelse
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med relevant CV senest den 21. april 2024.
Ansøgningen kan kun sendes via link i stillingsopslaget.
Vi vil kontakte ansøgere løbende med henblik på afholdelse af samtaler.
Tiltrædelse senest pr. 1 juni 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og aftaler om Ny Løn.
Ansættelse sker hos Randers Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Boligerne Lene Bredahlsgade, Lene Bredahlsgade, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6023948