Udviklingsorienteret leder til Lærings- og kompetencecentret, Voksenhandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at skabe udvikling? Har du stærke relationelle og kommunikative kompetencer? Kan du omsætte strategi til praksis gennem ledelse af ledere? Så har vi jobbet til dig.

Om organisationen
Lærings- og kompetencecentret (LKC) er en del af handicapområdet i Randers kommune. LKC rummer en bred opgaveportefølje hovedsageligt under Serviceloven, men også under Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats. LKC består af 10 mindre bofællesskaber, dagtilbud, beskæftigelsestilbud, klubtilbud, ledsageordning og mestringsvejledning for borgere i egen bolig. LKC har i alt 110 medarbejdere og et samlet budget på 42 mio, derudover en omsætning på 7 mio på materiel produktion ifm. beskyttet beskæftigelse.

Vi arbejder med et klart udviklings- og mestringsperspektiv i indsatserne, hvor inddragelse af borgerne vægtes højt. Tilbuddene i LKC arbejder aktivt på tværs, idet mange af borgerne har flere tilbud indenfor centret. Der er ligeledes et veludbygget samarbejde med andre tilbud på tværs af hele socialområdet samt sundheds- og beskæftigelsesområdet.

I stillingen refererer du til Centerleder af Center for Autisme, Senhjerneskade og Læring og bliver en del af en tværgående ledergruppe på Handicapområdet. Som leder af LKC vil du have en ledergruppe på fire afdelingsledere, som tilsammen danner en engageret og kompetent ledergruppe, hvor faglig spændvidde, tillidsfuldt samarbejde, ansvarstagen og tydeligt ledelsesrum er et kendetegn. Du vil i stillingen have direkte personaleledelse af Beskæftigelsesafdelingen på Center for Beskæftigelse og Rehabilitering, som varetager specialiseret beskæftigelsesindsats for Jobcenter Randers. Du vil endvidere som leder indgå i bestyrelsen for Klub 85, som er en selvejende del af LKC.

Om jobbet
Dine hovedopgaver vil være at omsætte de overordnede strategier, herunder særligt Handicapplanen og den socialøkonomiske handleplan til god daglig praksis gennem ledelse af ledere. Du vil have det overordnede faglige, økonomiske og personalemæssige ansvar for LKC. LKC har en samlet, tværgående administration, som understøtter såvel ledelse og afdelingsledere.

Vi søger en leder med ledelseserfaring indenfor socialområdet og gerne med kendskab til beskæftigelsesområdet. Du evner at lede et område med stor kompleksitet og sætte retning ud fra de strategiske pejlemærker i Handicapplanen og den socialøkonomiske handleplan for socialområdet (en langsigtet investeringsplan), samt sætte de rigtige rammer for løsning af opgaverne.

Din uddannelsesmæssige baggrund er en mellemlang videregående uddannelse inden for det sociale eller sundhedsfaglige område, gerne suppleret med en diplomuddannelse i ledelse eller tilsvarende.

Vi søger en leder, der formår at lede strategisk og nytænkende og har flair for samarbejde og at lede til siderne i en kompleks organisation.

Derfor ser vi gerne, at du har følgende erfaring og baggrund

  • Kan omsætte strategi til praksis gennem ledelse af ledere
  • Evne til at uddelegere og følge op
  • Ledelseserfaring fra socialområdet, herunder også gerne fra specialiseret beskæftigelsesindsats
  • Solidt fagligt kendskab til målgrupperne på handicap- og psykiatriområdet
  • Stærke relationelle og kommunikative evner
  • Evne til at lede med ro og forudsigelighed, så dine ledere kan fokusere på drifts- og udviklingsopgaverne
  • Formår at være en inspirerende og motiverende leder, der også får afsluttet igangsatte projekter
  • Evne til systematik og opfølgning i administrative opgaver
  • Formår at skabe følgeskab og inddrage ledelse og medarbejdere relevant
  • Har fokus på medarbejdertrivsel og kan skabe et godt arbejdsmiljø i hele organisationen
  • Flair for samarbejde med pårørende
  • Teamplayer i dit ledelsesteam

Vi kan tilbyde
  • At du bliver en del af et stærkt ledelsesteam i Center for Autisme, Senhjerneskade og Læring, der samtænker/nytænker indsatser i samarbejde med myndighed
  • Ledelsesmæssig sparring og udvikling
  • Et spændende og afvekslende job med fagligt dygtige og engagerede ledere og medarbejdere
  • Et handicapområde i udvikling, hvor vi arbejder målrettet efter de visioner, vi sammen med borgere og pårørende har defineret i handicapplanen
  • En fremtid hvor vi tør samtænke og nytænke indsatser i forbindelse med den socialøkonomiske handleplan for hele socialområdet

Løn- og ansættelsesvilkår aftales efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Yderligere information
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerleder Thomas Borup, telefon 29 16 18 59.

Links:
Handicapplan
Boligplan - pkt. 211
Budgetaftale 2023-2026, økonomisk handleplan - s. 7-9

Ansøgningsfrist
Indsend ansøgningen vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest søndag den 13. august 2023.
Ansøgninger modtages kun via rekrutteringssystemet. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Første samtalerunde er tirsdag den 22. august 2023. Anden samtalerunde er mandag den 28. august 2023. Ansøgere, som går videre til anden samtalerunde, vil blive bedt om at give bud på en defineret ledelsesmæssig udfordring. Forud for endelig ansættelse indhentes referencer.

Tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. oktober 2023.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Ydervangen 1, 8920 Randers NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/112657

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877403

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook