I Randers findes der en tømrermester, der tager håndværkernes renommé alvorligt. Firmaet Thomas Yde ApS gør nemlig deres for, at tømrerarbejdet bliver udført med samarbejde, service og kvalitetsbevidst præcision in mente.
Tømrermester Thomas Yde startede sit firma for tre år siden. Han er uddannet tømrer, og har, på trods af de kun 40 år, både byggeledererfaring og ledelseskursus i karriererygsækken.
Med de 11 ansatte er firmaet ikke lille, og det udmærker sig særligt ved et skarpt fokus på både kvalitet, service, solidaritet og vidensdeling i branchen
"Vi gør tingene ordentligt," fortæller Thomas Yde, da han bliver spurgt om, hvilket fokus der adskiller firmaet fra konkurrenterne, og efter en kort pause uddyber han sine tanker:
"Det betyder, at vi selvfølgelig sikrer os kvaliteten af al arbejdet, men den gode kommunikation med kunderne er bestemt også en kerneopgave."
"Mine medarbejdere er fantastiske til det, for de løfter kasketten med et smil. Og det er både common sense, og god håndværkerservice og -etik," understreger Thomas Yde.
Hos Thomas Yde ApS består teamet primært af yngre håndværkere, da flere yngre medarbejdere er et bevidst valg fra Thomas Ydes side.
Han synes, branchen har et ansvar for at udlære yngre, danske håndværkere.
"Hvis alle tømrerfirmaer løftede i flok, kunne vi få udlært mange flere," understreger han.
Samarbejde og fokus på specialopgaver
Hos Thomas Yde ApS udfører de al slags tømrerarbejde, lige fra vindues- og tagudskiftninger til køkkenmontering. Og de gør det med fokus på en særlig tilgang.
"Jeg sørger for, at mine medarbejdere har en særlig viden om det job, de skal udføre. Ham der er god til vinduesudskiftning, sætter jeg selvfølgelig til den opgave."
"Og på den måde sikrer vi os, at helheden i arbejdet til sidst er af høj kvalitet," understreger Thomas Yde og tilføjer:
"Ud over det har vi super gode samarbejder med andre elektriker-, VVs'er. og murerfirmaer. Og det gør at arbejdet generelt er af høj kvalitet."
Foto: Tømrermester Thomas Yde
Samarbejde er lokal ånd og håndværkerekspertise
Tømrerfirmaet har fortrinsvist opgaver i lokalområdet, og stamkunderne der er trofaste. Virksomheden har i de senere år udviklet sig hurtigt.
Thomas Yde var sin egen første svend, og nu har han de 11 håndværkere i teamet. Han overtog tømrefirmaerne, Gildtoft Tømrerfirma og Hvidsted Tømrer. Og medarbejderne hos dem blev selvfølgelig, ud fra tanker om bæredygtig virksomhedspolitik, ansat i firmaet Thomas Yde ApS.
"Når en kunde bestiller en opgave hos os, så taler han selvfølgelig med mig. Men hvis kunden henvender sig på kontoret er det Paw, min første ansatte, der står for kommunikationen."
"Generelt står jeg mest for den almene byggeledelse, og så kundekontakten ude ved det konkrete stykke arbejde. Det er igen ud fra en betragtning om, at folk i mit firma tager sig af det, de er allerbedst til."
Tømrermester Thomas Yde ApS står for en moderne ledelsestil i det randrusianske. Og den bidrager til de førnævnte loyale stamkunder, de gode samarbejder, væksten og firmaekspansionen.
Værdierne og de gode anmeldelser
Firmaet har inde på portalen 'Anmeld håndværker' været nomineret til årets håndværker. Deres anmeldelsesscore er 4,8 ud af 5.
"Og det må jo betyde, at kunderne må være tilfredse med det, vi laver," siger Thomas Yde beskedent.
Men firmaet hviler ikke bare på lauerbærene. De bruger resultaterne fra portalen til at vurdere, hvor de kan skærpe service og kvalitet.
"En af vores kerneværdier er også positivitet. Hvis man er rar og har en optimistisk og kvalitetsbevidst tilgang til sit arbejde, så er kunderne også positive."
"Og jeg plejer at sige, at det ikke er svært at få en ny kunde, men hvis den nye kunde vender tilbage anden gang, så har du gjort det godt. Og det mestrer vi i vores firma."
Hos Tømrermester Thomas Yde ApS er ambitionen ikke nødvendigvis at ekspandere enormt. Thomas Yde vil hellere have fokus på, at sikre sig det gode, stabile rennomé i længden.
Og det mener han, de gør bedst, med et fokus på Randers.
Man kan booke tider hos firmaet her: http://tyde.dk/