To pædagoger til Trekløverskolen, afdeling Blommevej

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Erfarne og engagerede pædagoger med interesse for specialområdet søges.

Trekløverskolen søger to uddannede pædagoger til faste stillinger på fuldtid med tiltrædelse 1. marts 2024.

Vi søger pædagoger med stærke relationskompetencer, tålmodighed, erfaring i at arbejde med elevers arousal og udfordrende adfærd, og som har erfaring med konflikthåndtering. Man skal lægge fokus på anerkendende og inkluderende pædagogik, og tage afsæt i de enkelte elevers ressourcer, for herigennem bedst at støtte deres udvikling.

Vi tilbyder et job, hvor arbejdsopgaverne primært vil have fokus på et enkeltmandsprojekt. Her vil du skulle varetage en pædagogiske opgave, der bl.a. tager udgangspunkt i en stærk relations båret kontakt. Opgaven kræver at du er fysisk og psykisk robust, og at du har et højt niveau af nærvær. I jobbet indgår der ligeledes arbejdsopgaver i et team.

Trekløverskolen er en specialskole i Randers Kommune for elever med behov for vidtgående og vedvarende specialundervisning. Det nuværende elevgrundlag er 270 elever. Vi har ca. 190 medarbejdere fordelt på lærere, pædagoger, medhjælpere, terapeuter, IT-vejledere og TAP. Skolen er fordelt på tre afdelinger: Blommevej, Borup Byvej og Støvringgårdvej.

Målgruppen på afd. Blommevej omfatter elever med generelle indlæringsvanskeligheder, udviklingsforstyrrelser, autister på laveste funktionsniveau, elever med kommunikative udfordringer, såsom tidlig eller ingen sproglig udvikling, elever med fysiske handicaps samt elever med specifikke udfordringer og komorbiditeter hertil.

Alle medarbejdere har et pædagogisk fokus på Low Arousal. Low Arousal har til formål at give fagprofessionelle kompetencer til at støtte eleven i at ændre en udfordrende adfærd ved at undgå konfronterende situationer og søge at opnå lav grad af modstand hos eleven.

På Trekløverskolen er dialog og åbenhed vigtige grundelementer i vores samarbejdsklima. Alle skolens faggrupper arbejder sammen i tværprofessionelle læringsfællesskaber om at skabe gode udviklings- og læringsmiljøer. Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang, hvor vi har fokus på den enkelte elevs kompetencer og ressourcer. Der stilles store krav til et udvidet forældresamarbejde, samt en deprivatiseret praksis i klasserne.

Det forventes, at man er omstillingsparat, robust og fleksibel. At man kan arbejde systematisk med viden, herunder viden om forudsætninger og funktionsniveau hos eleven.

  • Sensoriske profiler – der er fokus på elevernes sensoriske udfordringer, og vi tager højde for disse i planlægningen af aktiviteter
  • DPU – undervisningen/aktiviteter tager udgangspunkt i elevernes reelle udviklingsniveau inden for de specifikke områder i testen
  • Min Uddannelse – alle elever har en specialpædagogisk elevplan, hvor der dokumenteres og målsættes i de fire kommunespecifikke fag

Vi søger to pædagoger, der
  • kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • er fysisk og psykisk robust
  • kan samarbejde med andre faggrupper, med respekt for forskellighed
  • kan håndtere elever med udfordrende adfærd
  • kan arbejde 1:1 med elever der har svært ved at være i fællesskaber
  • kan arbejde i teams og individuelt
  • har stærke relationskompetencer og blik for den enkelte elevs udvikling i fællesskabet
  • kan medinddrage og stille krav til eleverne ud fra nærmeste udviklingszone
  • kan træffe pædagogiske beslutninger
  • kan agere i en travl hverdag
  • kan se ressourcer frem for begrænsninger
  • er rolig af natur og kan tåle en dagligdag med høj struktur og Low Arousal
  • kan forholde sig til elever på lavt funktionsniveau og uden sprog
  • har en høj grad af fleksibilitet

Vi forventer pædagoger, der
  • har erfaring indenfor specialområdet
  • har erfaring med konflikthåndtering
  • har erfaring med skriftlighed i udarbejdelsen af elevplaner, oplæg m.v.
  • indgår i udvidet forældresamarbejde
  • aktivt deltager i skolens hverdag og udvikling
  • indgår i medarbejderstaben som en glad, positiv og udviklingsorienteret kollega
  • kan lægge sin arbejdstid mellem kl. 06.30 og 17.00
  • er omstillingsparat og kan stå i ”time til time” ændringer
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge.

Ved ansættelse indhentes straffe- og børneattest samt reference fra tidligere arbejdssted.

Ansøgning med relevant dokumentation fra tidligere beskæftigelse sendes via Randers Kommunes elektroniske rekrutteringssystem.

Ansøgningsfrist
er torsdag den 25. januar 2024.

Samtaler forventes afholdt tirsdag den 30. januar 2024.

Forventet tiltrædelse 1. marts 2024.

Nærmere oplysninger om stillingen fås hos viceskoleleder Lene Hyldborg-Thomsen telefon 24 79 65 53 eller SFO & indskolingsleder Laura Kirk-Skriver telefon 20 31 64 41.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trekløverskolen-Blommevej-SFO, Blommevej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972682

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook