Teamleder og teamspiller til Kursusafdelingen i Beredskab & Sikkerhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til ledelse og motivation af medarbejdere? Vil du være med til at styrke og udbygge vores kursusaktiviteter? Kan du bidrage til en effektiv og smidig drift af vores slukkereftersyn sammen med dygtige og engagerede kollegaer? Så bliv en del af Beredskab & Sikkerhed.

Da vi har flyttet vores interne undervisningsaktiviteter over i vores operative afdeling, søger vi en Teamleder som kan stå i spidsen for en ”ny afdeling”, der samler alle de eksterne aktiviteter, dvs. ekstern kursusvirksomhed og eftersyn af håndslukningsmateriel. Her vil der være arbejdsopgaver inden for ledelse, kursusadministration, salg, undervisning samt eftersyn. Alt efter hvilke kompetencer du kommer med, kan du selv være med til at definere det præcise indhold i stillingen. Vi lægger vægt på stærke kompetencer og erfaring inden for ledelse og motivation af medarbejdere. Men du indgår også som teamspiller i den daglige drift og bidrager til at nå målene for afdelingen.
 

Om jobbet:
 

Du vil stå i spidsen for et team med et højt fagligt niveau, der har til opgave at udføre eftersyn af håndslukningsmateriel i henhold til retningslinjerne i Bygningsreglementet og DBI vejledning 38 på kommunale lokationer i Randers, Favrskov, Nord- og Syddjurs Kommuner. Derudover vil du få det overordnede ansvar for vores eksterne kursusvirksomhed, som omfatter kurser inden for bl.a. førstehjælp og elementær brandbekæmpelse. Hvis du er uddannet instruktør i førstehjælp eller elementær brandbekæmpelse vil der kunne indgå opgaver med afholdelse af kurser. Stillingen indeholder ca. 50% ledelse og administrative opgaver. De øvrige ca. 50% af tiden indgår du som ressource sammen med afdelingens tre øvrige medarbejdere, dvs. du underviser og du er med til at udføre eftersyn af håndslukningsmateriel.
 

Hvad tilbyder vi?
  • En bred og alsidig opgaveportefølje, hvor ikke to dage er ens - med mange eksterne samarbejdspartnere
  • Mulighed for at sætte dit eget præg på en ”ny afdeling” i samarbejde med Beredskabsdirektøren og de øvrige medarbejdere 
  • Højt til loftet og stor frihed til selv at påvirke jobindholdet og jobudviklingen 
  • Et stærkt kollegialt fællesskab med en uformel omgangstone, hvor trivsel, læring, sparring og åbenhed prioriteres af alle
     
Vi forventer at du:
  • Har erfaring med ledelse af medarbejdere 
  • Kan motivere og være en anerkendende leder 
  • Er god til mennesker og kundekontakt 
  • Kan trives i et job med både ledelse og praktiske opgaver 
  • Er kvalitetsbevidst og føler et ansvar for dit arbejde og dine kollegaer
  • Erfaring med undervisning er ikke et krav, men vil være en fordel 
  • Du skal være villig til oplæring inden for området og evt. gennemgå uddannelsen som førstehjælpsinstruktør 
  • Erfaring med eftersyn af håndslukningsmateriel er ikke et krav, men du skal være villig til oplæring inden for området.
Vi forventer os desuden, at du som person:
  • Har godt humør og sætter en ære i opnå resultater via samspil med øvrige medarbejdere 
  • Besidder stor personlig integritet, er empatisk og tillidsvækkende 
  • Er løsningsorienteret og handlekraftig 
  • Er grundig med øje for detaljen, samtidig med at du kan skabe overblik og prioritere 
  • Er garant for en positiv og serviceorienteret dialog med interessenter og tænker i helheder i såvel beredskabet som i ejerkommunerne 
  • Er god til at skabe netværk og samarbejde på tværs
     

Tøv ikke med at sende os en ansøgning, selvom du ikke passer 100 % på den profil, som vi beskriver. Generelt for stillingen gælder, at vi er interesseret i at investere i uddannelse og oplæring, såfremt du ikke kommer med erfaring og kompetencer indenfor alle de områder, som indgår i jobbet.
 

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Der vil være flextid og stor frihed til at planlægge egen arbejdsdag.

Ansættelsesstedet vil være delt mellem Randers og Kolind. I Randers vil du få kontor i den fælles administrationsbygning for beredskabet. I Kolind er der depot for både undervisning og slukkerservice, samt kontor for de øvrige medarbejdere. Der stilles bil og andet udstyr til rådighed til arbejdsmæssig brug. Ved ansættelsen vil der ske en lokal oplæring i procedurer og regler.
 

Vil du vide mere?
Du er mere end velkommen til at kontakte Beredskabsdirektør Morten Sønderby, da vi meget gerne tager en snak om eventuelle spørgsmål vedr. stillingen.
Beredskabsdirektør Morten Sønderby kan kontaktes på tlf. 40 30 09 73.
 

Du kan desuden læse mere om Beredskab & Sikkerhed på vores hjemmeside www.bsik.dk.
 

CV og ansøgning:
Ansøgning og CV sendes til post@bsik.dk – skriv ”Ansøgning Teamleder” i emnefeltet.

Ansøgningsfristen er søndag den 22. oktober. Samtaler forventes afholdt tirsdag den 24. oktober og fredag den 27. oktober.
 

Vi glæder os til at læse din ansøgning.
 

Beredskab & Sikkerhed er det fælleskommunale beredskab, som ejes af Randers, Favrskov, Norddjurs og Syddjurs Kommuner. Beredskabet servicerer 225.000 borgere og har ca. 1.500 udkald om året. Vi dækker fra Anholt i øst til Hammel i vest og fra Hinnerup i syd til Havndal nord for Randers. Et område på godt 2.700 km2. Beredskabet har 392 medarbejdere fordelt på fuldtidsansatte, deltidsansatte, frivillige og juniorbrandmænd. 120 af medarbejderne er ansat i Falck, som driver 5 af vores 15 brandstationer i området.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Vestergrave, 30, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921384

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook