BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nye opgaver og ambitioner kalder på flere kræfter. Derfor søger vi nu endnu en social- og sundhedsassistent på Gårdene.
Har du lyst til på en gang at bruge både din socialfaglige samt sundhedsfaglige viden i et team med engagerede og dygtige kolleger, der sammen brænder for at gøre en forskel for mennesker med udviklingshandicap? Så har vi måske et job til dig på Gårdene i Randers.
Vi søger en social- og sundhedsassistent pr. 01/12-2024 eller snarest derefter. Stillingen er på 37 timer om ugen. Din arbejdstid vil være skiftende dag/aften og hver 2. weekend. Pt. vil der dog primært være tale om aftenvagter.
Arbejdsopgaverne
Som Social- og Sundhedsassistent på Gårdene bliver du en del af vores hverdagsliv med mange forskellige aktiviteter og opgaver. Du indgår i det daglige arbejde og i relation med borgerne, hvor vi understøtter borgernes udvikling, trivsel og ikke mindst deres ønsker og behov i hverdagen.
Det bliver sammen med dine kolleger din opgave at være med til at videreudvikle såvel den pædagogiske samt sundhedsfaglige indsats i forhold til borgerne.
Vi arbejder på Gårdene på, at alle medarbejdere har et medansvar for borgerens udvikling og trivsel, herunder borgerens sundhed. Som Social- og Sundhedsassistent på Gårdene samarbejder du med dygtige kollegaer med forskellige faglige baggrunde om at løse kerneopgaven. På Gårdene er der i forvejen ansat tre social- og sundhedsassistenter. Du indgår i arbejdet på lige fod med dine kollegaer, men du kan særligt bringe din sundhedsfaglige viden i spil i det tværfaglige samarbejde.
Opgaverne i dagligdagen kan være:
- Indgå i et tværfagligt team omkring 3-4 borgere, hvor du i tæt samarbejde med dine kolleger har det overordnede overblik omkring borgerne, herunder udarbejder og følger op mål, delmål og handleplaner.
- Deltage i det pædagogiske arbejde omkring tilbuddets borgere i samarbejde med dine kolleger.
- Medicinhåndtering.
- Arbejde med de sundheds- og sygeplejefaglige opgaver, der er i relation til borgerne på Gårdene.
- Dataindsamling, analyse, vurdering, handleplaner og evaluering samt dokumentation af borgernes behov i relation til de 12 sundhedsfaglige problemstillinger.
- Struktur og overblik over de 12 sundhedsfaglige problemstillinger for vores borgere i et tæt samarbejde med dine kolleger.
- Tværsektorielt samarbejde med praktiserende læger og speciallæger.
- Samarbejde med specialområdets sundhedskonsulent.
Det kan vi tilbyde dig
- En spændende stilling i et specialområde, der er i rivende udvikling.
- Grundigt introduktionsforløb med introduktion til dine opgaver, målgruppen, kerneopgaven og specialområdet.[ASBN1]
- Egen mentor.
- Mulighed for at sætte dit eget præg på dine opgaver alt efter interesse og kompetencer.
- Et socialt og fagligt fællesskab, hvor du bliver en del af en engageret og tværfaglig medarbejdergruppe, som alle brænder for at gøre en forskel for voksne med udviklingshandicap.
- En medarbejder og ledergruppe, der prioriterer humoren i dagligdagen ud fra den tanke, at det godt må være sjovt at gå på arbejde, og at humoren kan være med til at skabe gode relationer i såvel medarbejdergruppen som til borgerne.
- En ledelse, der prioriterer nærledelse og en uformel omgangstone, og som ser det som sin vigtigste opgave at understøtte medarbejderne i det daglige arbejde med henblik på at skabe udvikling og trivsel hos borgerne.
- En arbejdsplads, som har fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, og at den enkelte medarbejder trives.
- Rig mulighed for faglig og personlig udvikling, herunder kurser, sparring og vejledning.
- Gode ansættelsesforhold.
På Gårdene lægger vi vægt på et godt og udviklende samarbejde samt dialog, dygtighed og dristighed. Vi arbejder for, at være trædesten i borgerens liv.
I SUA har vi fokus på kompetenceudvikling. Alle fastansatte får en 13-dages uddannelse (Fagpilot), der er målrettet lige præcis den opgave, der løses i SUA. Derudover er der mulighed for individuelle aftaler om relevant uddannelse.
Hvem er du?
Vi forventer, at du kan genkende dig selv i (det meste) af følgende:
- Du har en god situationsfornemmelse, kreativitet og mod, så vi kan udvikle og fastholde et højt fagligt engagement og høj kvalitet.
- Du er positiv, selvstændig, trives med ansvar og kan samarbejde med forskellige faggrupper om den fælles opgave.
- Du har høj faglighed og brænder for at arbejde ud fra et sundhedsfagligt perspektiv og en rehabiliterende tilgang i et tværfagligt team.
- Har du erfaring i det pædagogiske arbejde er det en fordel, men vigtigst er det, at du har lyst til at udvikle dig og lære.
- Du har en inddragende, anerkendende og reflekterende tilgang til samarbejde og lægger vægt på dialog og samarbejde.
- Du understøtter dine kolleger og samarbejdspartnernes interesse i læring på sundhedsområdet.
- Du er bevidst og tydelig i dine kommunikationsformer og metoder.
- Er god til at bevare overblikket – også i perioder med mange og komplicerede opgaver.
Om Specialområde Udviklingshandicap
Specialområde Udviklingshandicap er Region Midtjyllands tilbud til voksne med udviklingshandicap. Specialområdet er organiseret under Socialområdet, og er et ud af otte specialområder.
Specialområde Udviklingshandicap består af fem driftsklynger spredt ud over Region Midtjylland.
På Gårdene har vi plads til 18 borgere, og vi er omkring 40 medarbejdere samt vores faste vikarkorps. Primært pædagoger, Social- og Sundhedsassistenter og omsorgsmedhjælpere under ledelse af en tilbudsleder og to afdelingsledere.
Borgerne på vores tilbud er alle udviklingshandicappede, størstedelen med tillægsdiagnoser inden for det sociale, psykiatriske og somatiske diagnosefelt. Flere har en foranstaltningsdom, og kan have udfordrende adfærd. De fleste af vores borgere er en del af en aktiv dagsbeskæftigelse. Her er der mulighed for at deltage i meningsfuld beskæftigelse i og uden for huset, kreative aktiviteter m.fl.
Du kan læse mere om Specialområde Udviklingshandicap samt matriklerne på www.sua.rm.dk
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er omfattet af reglerne for ny løn, hvorfor der kan forhandles tillæg for kvalifikationer. Hertil kommer arbejdsgiverbetalt pension.
Der indhentes reference og straffeattest inden endelig ansættelse.
Ønsker du at vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Djanik Gade på tlf. 40 38 32 02.
Ansøgningsprocedure:
Stillingen skal søges online via regionens hjemmeside: www.rm.dk/job. Gå ind under stillingsopslaget og følg link til ansøgningsformular. Der ønskes medsendt uddannelsesbevis samt relevante referencer.
Tiltrædelse ønskes hurtigst muligt eller pr. 1/12-2024.
Ansøgningsfrist: 25/10-2024 kl. 23:59.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 29/10-2024.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Region Midtjylland, Nedergårdsvej 8-10, 8960 Randers SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130432