BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du stærke samarbejdskompetencer og brænder for at gå forrest for at sikre aktiv borgerinddragelse på psykiatri og udsatte området – så er det dig vi leder efter!
Center for Psykiatri og Socialt Udsatte er en del af Randers Kommunes Social- og Arbejdsmarkedsforvaltning. Center for Psykiatri og Socialt Udsatte består udover myndighedsafdelingen af flere udfører afdelinger, som vi arbejder tæt sammen med – Vi er hinandens forudsætninger. Myndighed består af 14 rådgivere, 1 administrativ medarbejder og 1 afdelingsleder.
Afdelingen varetager generel råd og vejledning – herunder fremskudt rådgivning, der er centerets indgang, hjemløsestrategien, opgaven i kommunens rehabiliteringsteam som repræsentant for det samlede voksensocialområdet, samt myndighedssagsbehandling efter servicelovens voksenbestemmelser –herunder udredning via VUM, udmåling af støtte, handleplaner, opfølgning samt forhandling af kontrakter og takster i boformer. Ligeledes varetager vi opgaver vedr. borgere på Krisecentre og Forsorgshjem samt medvirker i God Løsladelsessager og Exit program.
Det er også en helt naturlig del af vores dagligdag, at bidrage til udviklingen af centeret f.eks. via undervisningsopgaver og tværgående eksterne tiltag. Den ledige stilling indeholder på nuværende tidspunkt følgende opgaveområder i hovedtræk
- Behandling af ansøgninger om støtte
- Opfølgning på indsatser
- Repræsentation i rehabiliteringsteamet
Derudover forventes det at du indgår i andre af afdelingens opgaver efter behov.
Hvad står vi for?
Center for Psykiatri og Socialt Udsatte arbejder fokuseret efter fagplaner. Aktuelt er vi midt i processen med at udfærdige en samlet fagplan for området.
I centeret har vi fokus på recoveryorienteret rehabilitering samt at vælge de rette faglige og virksomme metoder. Eksempelvis arbejder vi målrettet med Housing First i vores hjemløseindsats.
Vi er i myndighed i 2022 gået i gang med implementering af VUM 2.0 og et nyt IT system.
Vi går forrest i en indsats, hvor udsatte og psykisk sårbare borgere udvikler sig og opnår øget livskvalitet og selvhjulpenhed, lettelse af den daglige tilværelse, og hvor støtten for den enkelte og for målgruppen er fleksibel og tilpasses det behov der er lige nu. Vi er optaget af at inddrage borgere mere aktivt i udviklingen af tiltag og indsatser.
Hvad tilbyder vi?
- Dine nye kollegaer i Myndighed for Psykiatri og Socialt Udsatte er kendt for høj faglighed, humor, en uformel tone, og forskellighed.
- En afdeling med højt til loftet og mod og engagement til at prøve ideer og tiltag af.
- En afdeling med opgaver, der spænder bredt og hvor opgaveløsningen fordrer, at man kan teame up med kollegaer bredt i kommunen – du er således en del af flere opgavefællesskaber både internt som eksternt.
- En arbejdsplads i trivsel, udvikling og mulighed for indflydelse.
- Supervision.
- Fast kompetenceudvikling via bl.a. kurser i Recoveryskolen og intern undervisning i MI.
- Sparringsteams og faste møder med ledelsesdeltagelse.
- Introduktionsplan som ny medarbejder.
Vi søger en kollega, der
- har uddannelse som socialrådgiver/socialformidler
- eventuelt har suppleret ovenstående uddannelse med en peer-uddannelse
- har erfaring med rollen som myndighedsrådgiver
- kan veksle mellem myndighedsrollen og rollen som facilitator
- har et ressourcefokus og kan se muligheder og potentialer hos borgeren
- har erfaring og lyst til at samarbejde med borgere med psykisk sårbarhed, udsathed og komplekse problemstillinger
- har erfaring med dobbeltdiagnoseproblematikker
- har gode og insisterende samarbejdskompetencer og en nysgerrig tilgang til andres fagligheder og perspektiver
- trives i en hverdag med uforudsigelighed
- kan være kreativ i opgaveløsningen
- bidrager til at det er sjovt at gå på arbejde
- har indsigt og gerne erfaring med udredning og iværksættelse af indsatser efter Serviceloven
- kan arbejde loyalt og professionelt ud fra de rammer og vilkår, der gør sig gældende i en politisk styret organisation
- selvstændigt kan planlægge og prioritere sit arbejde.
Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anja Tofthøj Warrer på telefon 51 29 14 44. Du er også velkommen til at sende en sms, så vi kan aftale opkaldstidspunkt.
Ansættelsessamtaler finder sted mandag den 19. juni 2023.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Der indhentes straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Randers Kommune, Gl. Hadsundvej 1, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/110459
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833837