En af vores dygtige medarbejdere har fået lederjob, derfor søger vi en erstatning, der kan udfylde hendes sko. Du skal være uddannet socialrådgiver/socialformidler, da vi vægter at have både pædagoger og socialrådgivere i vores team.
Vi har igennem de sidste par år haft gang i en spændende proces i form af etablering af et endnu tættere samarbejde omkring vores anbringelser og har i den forbindelse etableret en Døgnafdeling, bestående af vores familierådgivere, familieplejekonsulenter, døgninstitutioner og døgnkonsulenter.
Familieplejen er opdelt i en supervisions – og en Matchenhed. Stillingen, der ønskes besættes, er i Matchenheden. Men der er et naturligt samarbejde i de to enheder, ligesom der også er fælles teammøder. Der er i teamet også tilknyttet en netværksmedarbejder og en læringskonsulent.
I Familieplejen vil du blandt andet skulle arbejde med følgende opgaver
- Rekruttere aflastnings- og fuldtidsplejefamilier bl.a. fra Tilbudsportalen og via familiernes private netværk.
- Opdyrkning af fremtidige plejefamilier til internt kartotek.
- Tæt samarbejde med familierådgiverne og de øvrige faggrupper i Døgnafdelingen, herunder også Socialtilsynet.
- Udstede godkendelser til støtteophold i netværksplejefamilier- og anbringelser i netværket.
- Udføre matchbesøg ud fra konkrete opgaver, lave match til anbringelse og aflastning af børn og unge. Efter en matchning udarbejdes et match oplæg, der bruges til det efterfølgende myndighedsarbejde.
- Match kan både være til plejefamilier og til institutionsanbringelser. Som matchkonsulent overleverer du som udgangspunkt opgaven til supervisionsenheden, når barnet er anbragt.
I din ansøgning vil vi gerne læse konkrete eksempler på, hvordan følgende vil komme til udtryk i dit arbejde
- Evne og vilje til at reflektere over egen praksis
- Hvor er dine faglige ambitioner og nysgerrighed i forhold til rekruttering
- Hvordan tænker du samarbejdet med rådgivere og supervisionsenheden
Vi forventer, at du
- er uddannet socialrådgiver og gerne med relevant efteruddannelse
- deltager aktivt i udviklings- og forandringsprocesser
- er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstid, der kan påregnes aftenarbejde i akutte situationer
- er udadvendt, troværdig, målrettet og formår at skabe tillid
- har gode skriftlige kompetencer, er vedholdende i din dokumentationspraksis og god til at anvende IT
- medvirker til et positivt og energisk arbejdsmiljø med fokus på udvikling og kollegial sparring og feedback
- er i stand til selvstændigt at kunne opdyrke og arbejde med området i forhold til rekruttering af plejefamilier og institutioner.
- er engageret, reflekterende og kan bringe dig selv i spil
- kan arbejdede selvstændig og i et team
- har humor
Det er en fordel, at du har erfaring med
- Arbejdet som familieplejekonsulent
- Kendskab til institutionsområdet
- Match/Rekruttering af plejefamilier og institutioner
- Tæt støttende opstartsforløb for plejefamilier (TSOP)
Vi tilbyder
- En god arbejdsplads med stor indflydelse på egen hverdag.
- En medarbejdergruppe der er faglig kompetent, engageret og humoristiske.
- En udfordrende og uforudsigelig hverdag.
- En arbejdsplads i udvikling og med en arbejdskultur, som bygger på anerkendelse, ansvarlighed, engagement, plads til nytænkning og kreativitet.
- Faste team og sparringsmøder.
- En fri omgangstone og højt til loftet.
- Tydelig ledelse.
Der er tale om dagarbejde, dog kan aften- og weekendarbejde forekomme.
Det er nødvendigt at have rådighed over egen bil.
Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgninger med relevant dokumentation for uddannelser, tidligere beskæftigelser og udtalelser sendes via Randers kommunes elektroniske rekrutteringssystem.
For yderligere oplysninger
henvises til Centerleder af Familie og Rådgivningscenteret, Linette Schmidt Nielsen, telefon 20 16 69 04.
Ansøgningsfrist
26. januar 2025.
Ansættelsessamtale
30. januar 2025.
Tiltrædelse
1. marts 2025.
Løn og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest, samt reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Familie- og rådgivningscenter, Odinsgade, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e0fae82e-ce72-49d7-aa63-f9097c3bd8c6