Bostedet neptunvej søger to s0ocial- og sundhedshjælpere til tidsbegrænsende stillinger i fast aftentjeneste
Om Bostedet Neptunvej
Bostedet Neptunvej består af 48 handicapvenlige lejligheder og en aflastningslejlighed. Foruden lejlighederne er der en kulturcafé, et internt aktivitetstilbud og administration. I dagtimerne er mange af borgerne på arbejde i forskellige aktivitets- og samværstilbud. Vi har forventning til, at vi hjælper hinanden på tværs af bostedet ved behov.
I hvert arbejdsfællesskab bor 16 borgere med et udviklingshandicap. Dine kollegaer har forskellige faglige kompetencer primært indenfor pædagogik samt det sundhedsfaglige område. På Bostedet Neptunvej er der to afdelingsledere, der deler ledelsen.
Bostedet Neptunvej er en del af Botilbuddene Voksenhandicap i Randers Kommune. Du kan læse mere om vores bosted her: Bostedet Neptunvej
Om borgergruppen
Målgruppen består af 16 borgere i alderen 20-75 år, som alle har et udviklingshandicap, der gør, at de har brug for hjælp og støtte i alle livets facetter. Nogle borgere har derudover tillægsdiagnoser.
Borgerne har grundet deres udviklingshandicap et omfattende støttebehov. Dette kan hos nogle være fuld hjælp og støtte til hygiejne og egenomsorg og hos andre et mere konkret støttebehov for hjælp og motivation til planlægning, koordinering og udførelse af hverdagens struktur og aktiviteter.
Vi arbejder med den enkelte borgers ressourcer og udfordringer ift. at kunne mestre eget liv med stort fokus på borgerens egne ønsker, håb og drømme. Dette tror vi skaber mest mulig livskvalitet for den enkelte og for fællesskabet. Hertil sætter vi en ære i at møde borgerne med åbenhed, ordentlighed og respekt for forskellighed.
Om job og opgaver
Vi sætter den faglige barre højt. Det betyder et stort fokus på læring, faglig refleksion, sparring samt dokumentation. Vi arbejder ud fra metoden KRAP og med afsæt i den anerkendende og ressourceorienterede tilgang. Du skal kunne understøtte en hverdag med forudsigelige og genkendelige rammer, som tager afsæt i borgernes ønsker og behov. Du skal desuden forvente, at en del af din opgave er at støtte og hjælpe borgerne i alt fra personlig pleje, til praktiske og sociale aktiviteter. I arbejdet med borgerne kræver det en hvis omstillingsparat/mental robusthed, da der ikke er 2 dage, som er ens.
Du kommer til at få et tæt samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere som pårørende, praktiserende læger mv. Vi har en forventning om, at du påtager dig ansvar for handling samt den gode dialog i samarbejdet. Dette som en del af vores kerneopgave, hvor vi understøtter borgerens hele liv.
Af konkrete opgaver kan nævnes
- Støtte borgerne med daglige gøremål, indkøb, ture ud af huset etc.
- Være med til at sikre daglig koordinering i og mellem Arbejdsfællesskaberne
- Yde praktisk og personlig hjælp, omsorg og pleje tilpasset den enkelte borgeres fysiske, psykiske og social funktionsniveau med henblik på at støtte til den daglige livsførelse.
- Du kan understøtte borgernes selv- og medbestemmelse samt forebygge og håndtere konflikter på en professionel måde. Har indgående kendskab til lovgivning vedr. magtanvendelse.
- Understøtte kerneopgave via den pædagogiske indsats og retning i arbejdet med borgerne
- Udarbejdelse af pædagogisk og sundhedsfaglig dokumentation
- Bidrage til teammøder og personalemøder med observationer, faglighed og nysgerrighed
- Sørge for praktiske og forefaldende opgaver i Arbejdsfællesskabet og hos den enkelte borger
- Bidrage til det gode kollegaskab, hvor du aktivt tager ansvar for at vende tilbage til kollegaer med nysgerrighed og positiv undring
- Arbejde i og med forskellige IT-systemer bl.a. Sensum One, hvor vi dokumenterer borgernes mål og delmål
- Varetage dialog og samarbejde med pårørende
Vi forventer
- At du har erfaring fra det sociale område. Det vigtigste er, at du er bevidst om dine pædagogiske redskaber og refleksioner
- At du formår at følge pædagogiske og sundhedsfaglige anvisninger samt procedurer/retningslinjer
- At du kan bidrage til den psykologiske tryghed ved at være nysgerrig på egen og andres pædagogiske praksis
- At du kan motivere og understøtte borgeren i at træffe sunde valg med afsæt i viden om livsstilsfaktorerne kost, rygning, alkohol og motions betydning for sundhedsfremme.
- At du kan anvende viden om generelle hygiejniske forholdsregler og afbryde smitteveje i det daglige arbejde.
- At du kan kontakte tværfaglige samarbejdspartnere til opgaver, der vedrører den sundhedsfaglige behandling. Herunder videregive faglige informationer ved evt. brug af ISBAR.
- At du kan udføre sygeplejeindsatser i henhold til basiskompetencer for social- og sundhedshjælpere jf. Faglig kompetenceprofil og indsatskatalog for sygepleje.
- At du kan handle på observerede ændringer i borgerens fysiske, psykiske og sociale sundhedstilstand samt reagere på ændret adfærd og observerede symptomer sygdom.
- At du udviser en høj professionel etik og kan omsætte det i det daglige arbejde
- At du vil understøtte borgerne i deres ret til at bestemme over eget liv
- At du er mødestabil
- At du sætter en ære i det gode samarbejde med såvel kollegaer, eksterne samarbejdspartnere og pårørende
- At du vil arbejde primært aften, hver 2 weekend samt helligdage
Vi tilbyder dig
- Et fagligt miljø, hvor vi arbejder med metoden KRAP
- Engagerede og fagligt dygtige kollegaer, der tager ansvar og bidrager til løsningen af vores fælles kerneopgave
- Et godt arbejdsmiljø hvor vi forventer, at alle bidrager aktivt – og gør hinanden gode
- Løbende kompetenceudvikling bl.a. supervision og KRAP
- Stor indflydelse på hverdagen med mulighed for at sætte din faglighed i spil i forskellige samarbejder i og på tværs af arbejdsfællesskaber og funktioner
- Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Yderligere information
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Rosenkilde på telefon 21 17 65 39 i dagtimerne mellem 9.00-15.00.
Du kan læse mere om handicapområdet og vores handicapplaner i Randers Kommune her: Handicapområdet Randers Kommune
Ansøgningsfrist
Indsend ansøgningen vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest den 24. april 2025 kl. 23.29.
Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Vi indkalder løbende til samtaler.
Tiltrædelse senest den 1. juni 2025.
Løn og ansættelsesvilkår
To tidsbegrænset stillinger i Arbejdsfællesskab A pr. 1. maj 2025 til og med 30. april 2026.
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 30 timer.
Nyttig viden
- Der kræves kørekort kat. B (Køretøj op til 9 personer incl. fører) med forventning om at vil køre i Bostedets bus
- Vi er en røgfri arbejdsplads i arbejdstiden
- Vi indhenter straffeattest 10 år tilbage
- Forud for endelig ansættelse indhentes referencer
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
aftenarbejde
-Arbejdsgiver:
Neptunvej Arbejdsfællesskab 1, Neptunvej, 8960 Randers SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9da98e90-83f9-4cde-a4f9-77c8bfb322ee