BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis du trives med en fagligt udfordrende og til tider travl arbejdsdag, så har vi jobbet til dig i Økonomi og Styring i Social og Arbejdsmarked, Randers Kommune.
Vi søger en kollega med interesse og flair for styring af projekter og processer – det kan være i forhold til de to fagområder social- og beskæftigelsesområdet – f.eks. i forhold til kapacitetsopbygning på socialområdet eller i forhold til en ny centerstruktur på beskæftigelsesområdet. Det vil være en fordel med kendskab til sagsfremstillinger, projektstyring, økonomi, budgetter, analyser, notater og arbejdet i en politisk styret organisation.
En af de første opgaver, den nye medarbejder bliver en del af, er arbejdet med socialområdets (økonomiske) udviklingsplan, der bl.a. skal opbygge kapaciteten med flere lokale boligtilbud inden for kommunegrænsen. Samtidigt skal planen medvirke til at afdæmpe den økonomiske udvikling på kommunens socialområde, hvor mange borgere har komplekse, omkostningsfulde behov.
Dine opgaver vil hovedsageligt bestå af
- styring af projekter og processer
- deltagelse i planlægnings- og projekteringsmøder i forhold til opgaverne
- sagsfremstilling og notater til udvalg og byråd
- udarbejdelse af materiale til styring af diverse projekter, herunder økonomiopfølgninger
- samarbejde med øvrige forvaltninger og samarbejdspartnere om drift og styring af områderne – i første omgang særligt vedr. tilbudsdel og boligdel
- ad hoc opgaver – store som små - i relation til afdelingens opgaver med fokus på projektstyring i bred forstand
Vi tilbyder
- et godt fagligt miljø, hvor samarbejde prioriteres højt på tværs af organisationen og ledelseslagene
- en uhøjtidelig omgangstone
- et miljø, hvor der er mulighed for at udvikle sig og afprøve egne muligheder
- et spændende og varieret arbejde i en stor kommunal organisation
For at lykkes i jobbet har du
- en administrativ eller samfundsvidenskabelig uddannelse
- kendskab til projektarbejde og styring
- flair for at sætte dig ind i lovgivnings-, økonomiske eller tekniske forhold
- flair for at tilrettelægge processer og omsætte det til konkrete initiativer
- velkommunikerende evner; du formår at omsætte informationer af både økonomisk og teknisk karakter til et beslutningsoplæg, et notat eller en sagsfremstilling, så det er forståeligt for modtageren
Hvem er vi?
Økonomi og Styring er en del af social- og arbejdsmarkedssekretariatet som består af to afdelinger, henholdsvis Økonomi og Styring og Politik og Udvikling.
Politik og Udvikling varetager blandt andet den politiske betjening af socialudvalget og beskæftigelsesudvalget samt understøtter projekter og udvikling i øvrigt på fagområderne i forvaltningen. Økonomi og Styring løser opgaver i forhold til budget og regnskab, økonomiske analyser, planlægning, projekter og drift af botilbud, ledelsesinformation og styring og drift i øvrigt på social- og arbejdsmarkedsområdet.
Du bliver en del af en afdeling med 27 medarbejdere, der arbejder med alt fra budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, analyser, sagsfremstillinger,
projekter, planlægning og drift af botilbud, fakturabehandling, ledelsesinformation og controller-funktioner på social- og arbejdsmarkedsområdet i Randers Kommune. Social og Arbejdsmarked er organisatorisk opdelt i 8 centre (4 på socialområdet og 4 på arbejdsmarkedsområdet, og der er samlet ca. 1.300 ansatte.
Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Økonomi og Styring, Jan Kjeldmann telefon 89 15 10 18.
Løn og ansættelse
Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.
Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist mandag den 8. april 2024.
Tiltrædelse snarest og senest 1. juni 2024. Der afholdes ansættelsessamtaler fredag den 12. april 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomi og styring, Laksetorvet, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017242