Sagsbehandler til Team Boliglån, Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye sagsbehandler i Team Boliglån?

For mange borgere er beboerindskudslån et vigtigt element, når de kigger på en ny bolig. Vores nuværende kollega i Team Boliglån skal videre til noget nyt og spændende, og vi søger derfor en dygtig og erfaren sagsbehandler til teamet.

Team Boliglån løser opgaver med beboerindskudslån. Vi håndterer ansøgninger om pligtlån og kautionslån efter gældende regler i respekt for, at borgeren ofte har behov for et hurtigt svar. Teamet varetager ligeledes indefrysning af ejendomsskatter, som er under udfasning i kommunalt regi, ligesom teamet håndterer den kommunale opgave med sociale begravelser. Dette spænder over alt fra dialog med bedemand, kontakt til leverandør om tømning af dødsboer og dialog med Skifteretten. Vores nuværende kollega har samtidig bistået kollegerne i pensionsteamet i at håndtere borgere under administration.

Du skal have en god indsigt og erfaring med kommunal sagsbehandling, herunder forvaltningsret og GDPR, ligesom du skal have kendskab til og flair for økonomi. Du har f.eks. en uddannelse som kontorassistent inden for administration - gerne fra det offentlige.
Boliglån er et team i Borgerservice, og består af 3 medarbejdere, hvoraf den ene er på nedsat tid. Teamet har et bredt samarbejde med bl.a. andre kommunale enheder som ydelseskontoret, den boligsociale enhed, pensionsteamet, mestringsvejledere, osv. Vi har samtidig et nært og vigtigt samarbejde med boligforeninger, banker, osv.

Borgerservice i Randers Kommune er sammensat af 7 teams og består i alt af 42 medarbejdere, der dels arbejder med frontbetjening af borgere med pas, kørekort, MitID, osv. og dels med opgaver, i det vi kalder ”back office”, som primært betjener borgere skriftligt og pr. telefon indenfor bl.a. folkeregister, pension og boliglån. Borgerbetjening ved fremmøde sker efter behov og relevans. Til Borgerservice er ligeledes tilknyttet kommunens kontrolenhed og boligsociale enhed.

Borgerservice er en levende og dynamisk arbejdsplads med høj faglighed, god trivsel og højt humør.

Dine primære arbejdsopgaver vil være

  • Sagsbehandling af ansøgninger om beboerindskudslån
  • Håndtering af lån til indefrysning af ejendomsskatter
  • Administrative opgaver i tilknytning til sociale begravelser
  • Administrative opgaver knyttet til borgere under administration

Vi forventer, at du
  • Robust samtidig med at du er imødekommende og ansvarsbevidst
  • Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i tværfagligt samarbejde
  • Være fleksibel, da der i perioder kan forekomme spidsbelastninger
  • Gode evner i kommunikation, såvel på skrift som i tale.
  • Har en administrativ uddannelse, gerne indenfor det offentlige
  • Er ansvarsbevidst, engageret og initiativrig
  • Er servicemindet og på forkant med opgaverne
  • Har et stort overblik og kan jonglere mellem flere opgaver uden at miste overblikket
  • Er struktureret, omhyggelig og arbejder selvstændigt
  • Behersker Microsoft Office-pakken og er god til at sætte dig ind i brugen af nye it-systemer
  • Er stabil og loyal og har øje for detaljen, samtidig med du skal kunne se det store billede
  • Er en kollega, som bidrager til trivslen og det gode samarbejde.

Det er en klar fordel, hvis du har
  • Kendskab til det kommunale system
  • Erfaring med sagsbehandling
  • Generelt kendskab til offentlige ydelser, herunder en forståelse for den vigtige rolle vi har for mange borgeres økonomi.

Vi tilbyder
  • En levende arbejdsplads med mange muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Gode kolleger, der vil støtte og udfordre dig med henblik på høj faglig kvalitet i opgaveløsningen
  • Mulighed for fleksible arbejdstider og en ugentlig hjemmearbejdsdag inden for givne rammer.

Fakta
  • Stillingen ønskes tiltrådt snarest muligt og senest den 1. januar 2024
  • Fuld tid – 37 timer
  • Løn i henhold til gældende overenskomst

Ansøgningsfrist og samtaler
  • Stillingen skal søges elektronisk og din ansøgning være os i hænde senest onsdag den 22. november 2023
  • Der skal vedlægges oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse.
  • Samtaler afholdes mandag den 27. november med en mulig 2. samtale onsdag den 29. november 2023

Har du spørgsmål
til stillingen kan du kontakte borgerservicechef Birgitte Guldberg på telefon 89 15 17 00 eller faglig leder Merete Timm på telefon 89 15 14 77.

Alle uanset køn, alder, etnisk baggrund m.v. opfordres til at søge.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Odinsgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938850

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook