Sagsbehandler til støtte af sygemeldte tilbage til arbejdsmarkedet i Job og Sundhed afdeling

dato

Vil du være med til at hjælpe sygemeldte borgere tilbage på arbejdsmarkedet?

Da en af vores kollegaer har fået nyt job internt, søger vi en sagsbehandler til en fast stilling. Du vil blive en del af en afdeling bestående af seks teams samt to faglige konsulenter og en afdelingsleder, som sammen står for den løbende sparring og faglige udvikling i afdelingen.

Fælles om kerneopgaven
”I Job og Sundhed arbejder vi for at understøtte borgerne i at genvinde deres arbejdsevne og gennem vores kerneydelser hurtigst muligt blive en del af arbejdsmarkedsfællesskabet, samt at sikre at virksomheder i kommunen har mulighed for at rekruttere arbejdskraft.”

Hos os arbejder vi teambaseret om opgaveløsningen og du vil derfor indgå i et team, hvor det centrale fokus altid er, at løse vores fælles kerneopgave. Vi lægger vægt på at borger inddrages i sit forløb fra start og således kan tage ansvar for den plan der lægges. Vi mener, at vi skal møde borgeren med positive og tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt. Vi lægger stor vægt på at skabe retning i sagerne fra dag 1, så vi sammen med borger kan lave en plan for tilbagevenden inden for den enkeltes jobmål og muligheder.

Vi fokuserer på at skabe sammenhængende forløb for borgerne, der strækker sig over både sygedagpenge- og jobafklaringsindsatsen. Du vil derfor komme til at sidde med borgerne fra starten af deres sygeforløb og frem til at de igen bliver en del af arbejdsmarkedsfællesskabet.

Vi har i afdelingen fokus på at skabe gode resultater til gavn for borgere og virksomheder, og der er ofte kort fra idé til handling, med mulighed for en høj grad af medinddragelse.

Dine opgaver vil bestå i at

  • afholde samtaler med borgerne, for at fastlægge en klar retning og enighed om de skridt, der skal tages hen mod jobmålet
  • planlægge, koordinere og iværksætte indsatser i overensstemmelse med sagens retning
  • sammen med borgerne få sat konkrete og realistiske jobmål op, baseret på en analyse af borgerens kompetencer og ressourcer
  • udarbejde aftaler om delvise raskmeldinger og lønnede timer
  • foretage vurderinger af uarbejdsdygtighed og træffe afgørelser
  • udføre systematisk sagsbehandling frem mod fleksjob, senior- og førtidspension, herunder udarbejdelse af rehabiliteringsplaner
  • sagssparre med dygtige kolleger

Denne beskæftigelsesmedarbejder søger vi
Du har en relevant uddannelse som socialrådgiver/socialformidler eller tilsvarende erfaring, som du tror kan være til gavn for Job og Sundheds kerneopgave. Din evne til at fokusere på borgerens ressourcer frem for begrænsninger og hjælpe dem med at identificere deres kompetencer er central. Du er dygtig til at samarbejde, er fleksibel og imødekommende.

Kvalitet, struktur og resultatorientering er vigtig for dig, både i dit skriftlige arbejde og i dokumentation af din indsats i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet, herunder specifikt til sygedagpengeloven og beskæftigelsesindsatsloven.

Vi tilbyder
Et engageret arbejdsmiljø med et selvstændigt arbejdsområde, hvor du arbejder tæt sammen med dygtige teams og kolleger, der trives både fagligt og socialt. Vi stræber efter at være en arbejdsplads, hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling samt en høj grad af indflydelse på afdelingens initiativer.

Ledelsesmæssigt lægger vi vægt på den enkeltes faglighed samt teamarbejde, og derfor er en betydelig del af kompetencerne delegeret til sagsbehandler og ens tilhørende team. Ledelsen støtter og vejleder hvert team for at sikre optimale arbejdsbetingelser. Vi anvender en tillidsbaseret ledelsesstil, hvor der er fokus på at give medarbejderne frihed under ansvar, men samtidig at vi er klare om vores fælles ansvar og de rammer vi agerer inden for.

Vi har herudover frugtordning, kantineordning, fleksibel arbejdstidsplanlægning og mulighed for en hjemmearbejdsdag om ugen.

Ansættelsesproces
Hvis du er interesseret i at søge stillingen og måske blive en del af vores arbejdsplads, bedes du sende din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og eventuelle referencer senest den 4. januar 2026 kl. 23.59. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 16. januar mellem kl. 08.30-15.00.

Stillingen ønskes besat 1. februar 2026. Der er tale om en fuldtidsstilling og løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst og regler om ny løn.

Har du spørgsmål til stillingen,
er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Job og Sundhed Nanna Andersen på telefon 21 55 08 69.

Alle uanset køn, alder, etnisk baggrund m.v. opfordres til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

CJU JOB og Sundhed, Regimentvej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/efa773d3-e252-4bf1-bd31-724404dcb570

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet