Sagsbehandler til Job og Sundhed, Jobcenter Randers

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du understøtte sygemeldte borgere i at genvinde deres arbejdsevne?

Fælles om kerneopgaven

”I Job og Sundhed arbejder vi for at understøtte borgerne i at genvinde deres arbejdsevne og gennem vores kerneydelser hurtigst muligt blive en del af arbejdsmarkedsfællesskabet, samt at sikre at virksomheder i kommunen har mulighed for at rekruttere arbejdskraft.”

Hos os arbejder vi teambaseret om opgaveløsningen og du vil derfor indgå i et team, hvor det centrale fokus altid er, at løse vores fælles kerneopgave. Vi lægger vægt på at borger inddrages i sit forløb fra start og således kan tage ansvar for den plan der lægges. Vi mener, at vi skal møde borgeren med positive og tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt. Vi lægger stor vægt på dialogen med borgerne, og vi prioriterer et tæt samarbejde mellem borgerne og vores sagsbehandlere højt. Vi er derfor også i gang med en proces i afdelingen, hvor vi fokuserer på at skabe sammenhængende forløb for borgerne, der strækker sig over både sygedagpenge- og jobafklaringsindsatsen.

Vi har fokus på at skabe gode resultater til gavn for borgere og virksomheder, og der er ofte kort fra idé til handling, med mulighed for en høj grad af medinddragelse. Du vil blive en del af en afdeling bestående af fem teams samt to faglige konsulenter og en afdelingsleder, som sammen står for den løbende sparring og faglige udvikling i afdelingen. Vi søger en sagsbehandler der vil indgå i et af vores jobafklaringsteams. Indsatsen ændres fra 1. januar 2025, hvor du vil komme til at sidde med sygemeldte borgere fra starten af deres sygemelding og frem til at de igen bliver en del af arbejdsmarkedsfællesskabet.

Dine opgaver vil bestå i at

  • Afholde samtaler med borgerne, for at fastlægge en klar retning og enighed om de skridt, der skal tages hen mod målet
  • Planlægge, koordinere og iværksætte indsatser i overensstemmelse med sagens retning
  • Sammen med borgerne få sat konkrete og realistiske jobmål op, baseret på en analyse af borgerens kompetencer og ressourcer
  • Udarbejde aftaler om delvise raskmeldinger og lønnede timer
  • Foretage vurderinger af uarbejdsdygtighed og træffe afgørelser
  • Udføre systematisk sagsbehandling frem mod revalidering, fleksjob, ressourceforløb, senior- og førtidspension, herunder udarbejdelse af rehabiliteringsplaner
  • Sagssparre med dygtige kolleger

Denne medarbejder søger vi
Du har en relevant uddannelse som socialrådgiver/socialformidler eller tilsvarende erfaring, som du tror kan være til gavn for Job og Sundheds kerneopgave. Din evne til at fokusere på borgerens ressourcer frem for begrænsninger og hjælpe dem med at identificere deres kompetencer er central. Du er dygtig til at samarbejde, er fleksibel og imødekommende.

Kvalitet, struktur og resultatorientering er vigtig for dig, både i dit skriftlige arbejde og i dokumentation af din indsats i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet, herunder specifikt til sygedagpengeloven, beskæftigelsesindsatsloven og aktivloven. Yderligere, hvis du har flair for IT eller er god til at lære nye IT-systemer, vil det også være en fordel.

Vi tilbyder
Et engageret arbejdsmiljø med et selvstændigt arbejdsområde, hvor du arbejder tæt sammen med dygtige teams og kolleger, der trives både fagligt og socialt. Vi stræber efter at være en arbejdsplads, hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling samt en høj grad af indflydelse på afdelingens initiativer.

Ledelsesmæssigt lægger vi vægt på teamarbejde, og derfor er en betydelig del af kompetencerne delegeret til de enkelte teams. Ledelsen støtter og vejleder hvert team for at sikre optimale arbejdsbetingelser. Vi anvender en tillidsbaseret ledelsesstil, hvor der er fokus på at give medarbejderne frihed under ansvar.

Vi har herudover frugtordning, kantineordning, fleksibel arbejdsplads, flekstid og mulighed for en hjemmearbejdsdag om ugen.

Ansættelsesproces
Hvis du er interesseret i at søge stillingen og måske blive en del af vores arbejdsplads, bedes du sende din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og eventuelle referencer senest den 11. april kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den19. april mellem kl. 08.00-15.00.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, og senest den 1. juni.
Det er en fuldtidsstilling, og løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst og regler om ny løn.

Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Job og Sundhed, Nanna Andersen, på telefon 21 55 08 69.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

JOB og Sundhed, Regimentvej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020628

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet