Randers Kommune: Læringskonsulent med arbejdsopgaver indenfor det specialpædagogiske område

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ved Skolernes Udviklingscenter søger vi pr. 1. november 2023 eller snarest herefter en læringskonsulent.

Stillingen er på fuld tid. Opgaverne er primært på specialområdet som konsulent i det specialpædagogiske team, men omfatter også generelle opgaver i relation til skoleudvikling.

Det specialpædagogiske team er en del af Skolernes Udviklingscenter. Vi er et team med en bred opgaveportefølje og dermed forventes det, at du har gå-på-mod og vished om, at to arbejdsdage sjældent er ens. Du kan lide at have travlt og kan prioritere i dine opgaver.

I det specialpædagogiske team er en af vores primære opgaver at placere og indskrive de elever, der visiteres til et specialundervisningstilbud. Herudover samarbejder det specialpædagogiske team med de øvrige læringskonsulenter om at udvikle kvaliteten af arbejdet med elever, der har særlige behov, både i kommunens almenklasser og i specialundervisningstilbuddene. I øjeblikket har vi bl.a. fokus på udvikling af skolernes mellemformer, den fagfaglige kvalitet i specialtilbuddene samt på skolefravær.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.

  • praksisnær kompetenceudvikling på specialområdet fx i form af vejledning og sparring i den fagfaglige praksis
  • understøtte sammenhænge mellem special- og almenområdet gennem et tæt samarbejde med skolerne
  • rådgivning og vejledning i forhold til lovgivning og bestemmelser på området
  • administrative opgaver bl.a. i forbindelse med optagelse og placering af elever i specialtilbud
  • overblik over og medvirken til udvikling af den faglige kvalitet i den samlede specialpædagogiske indsats i Randers Kommune
  • samarbejde med fx Pædagogisk Psykologisk Rådgivning og myndighed i forhold til specialpædagogiske indsatser, herunder indskrivning af elever i kommunens specialtilbud
  • tovholder af læringsnetværk for henholdsvis medarbejdere og ledere fra skolerne
  • praksisnær kompetenceudvikling omkring skolernes mellemformer
  • medvirken til at sikre implementering af lokale og nationale beslutninger på skoleområdet

Vi ser gerne, at
  • du er lærer- eller pædagoguddannet og har erfaring indenfor specialundervisning - gerne fra almen regi, i mellemform eller specialklasserække
  • du har relevant efter-/videreuddannelse inden for området og har erfaring som vejleder
  • du har indsigt i forskning og viden omkring inklusion og specialpædagogik og kan omsætte dette til praksis og handling
  • du er nysgerrig på og ønsker at bidrage til udvikling af det fælles skolevæsen i Randers Kommune
  • du er en dygtig formidler mundtligt og skriftligt
  • du kan være med til at fremme samarbejde på tværs - både internt og eksternt
  • du kan med afsæt i praksis vejlede og sparre med det pædagogiske personale
  • du er selvstændig og opsøgende i forhold til opgaver og kan arbejde med overblik og sans for prioriteringer
  • du har forståelse for og viden om at arbejde i en politisk styret organisation
  • du har fokus på kapacitetsopbygning og er i stand til at udnytte den samlede viden, der er på tværs af kommunale organisationer

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads hvor høj faglighed og nysgerrighed på hinandens opgaver er i højsædet
  • et introforløb, som giver dig den bedst mulige opstart hos os
  • en plads i et team af læringskonsulenter, som sammen og hver for sig brænder for skoleudvikling og gerne vil samarbejde om opgaveløsningen
  • en hverdag, hvor tingene indimellem går stærkt, men hvor vi prioriterer ordentlighed i opgaveløsningerne
  • et forpligtende samarbejde med kommunens skoler på såvel medarbejder- som ledelsesniveau, kolleger i forvaltningen og eksterne samarbejdspartnere i og uden for kommunen
  • mulighed for at dykke ned i den nyeste viden og forskning på skoleområdet og bringe den i spil i praksis
  • en arbejdsplads i udvikling, som du har mulighed for at sætte dit præg på

Lidt om Skolernes Udviklingscenter
Skolernes Udviklingscenter er en del af skoleområdet i Randers Kommune og består pt af 7 konsulenter, 3 kommunale fagpiloter/læringsvejledere (lærere, der er frikøbt 1 dag ugentligt) samt 2 administrative medarbejdere og en leder.

I Skolernes Udviklingscenter omsætter vi, sammen med skolerne, politiske beslutninger til handling. Fælles skoleudviklingsindsatser er forankret her, ligesom kompetenceudvikling på skoleområdet, primært i form af praksisnær kompetenceudvikling, er en væsentlig opgave.

Læringskonsulentteamet dækker forskellige fagområder og arbejder sammen på kryds og tværs i opgavevaretagelsen. Som konsulent i det specialpædagogiske team vil din tætteste samarbejdspartner i det daglige være faglig leder i det specialpædagogiske team, og I vil sammen definere opgave- og ansvarsfordeling, men du vil også møde opgaver, der løses sammen med dine andre kolleger.

Er du interesseret i at vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Skolernes Udviklingscenter Lone Thomsen på telefon 51 16 26 38 / mail: lone.thomsen@randers.dk eller konstitueret faglig leder i det specialpædagogiske team Natascha Filtenborg på telefon 25 66 73 66 / mail n.filtenborg@randers.dk

Du kan læse mere om indsatser og opgaver på Skolernes Udviklingscenters hjemmeside.

Ansøgningsfrist
18. september 2023.
Samtaler forventes afholdt torsdag den 21. september 2023 fra kl. 15.00.

Der er tale om en fuldtidsstilling som skolekonsulent.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge.

Tiltrædelse 1. november 2023 eller snarest herefter.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Slyngborggade 21, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/113700

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897931

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet