BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Økonomi og Styring i Social og Arbejdsmarked, Randers Kommune søger en selvstændig økonomikonsulent.
Du bliver en del af et team på 8 medarbejdere, der arbejder med alt fra budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, analyser, sagsfremstillinger, fakturabehandling, ledelsesinformation og controller-funktioner på det specialiserede socialområde i Randers Kommune. Det specialiserede socialområde dækker over tilbud til børn og voksne med handicap, psykiatri og socialt udsatte samt misbrugsbehandling. Området er organisatorisk opdelt i tre centre, som både har myndighedsbehandling, mestringsvejledning og en lang række botilbud – samlet ca. 1.200 ansatte.
Teamet i Økonomi og Styring løser stort set alle økonomi, budget og regnskabsopgaver for området.
Hvis det lige er dig og du trives med en afvekslende, fagligt udfordrende, lidt nørdet og til tider travl arbejdsdag, så har vi jobbet til dig.
Vi søger en kollega i 37 timer om ugen med interesse og flair for økonomi, budgetter, budgetstyring, controller-funktioner, analyser, notater og regnskabsaflæggelse på det specialiserede socialområde, da vi har en kollega, der har søgt nye udfordringer.
Dine opgaver vil hovedsageligt bestå af
- controller-funktion i forhold til det specialiserede socialområde
- udtræk af rapporter fra og indberetning til især økonomisystemet
- beregning og kontrol af budgetter, takster mv.
- udarbejdelse af materiale til kommunens regnskab og økonomiopfølgninger
- analyser, ledelsesinformation, notater og sagsfremstillinger
- ad hoc-opgaver – store som små - i relation til budget, regnskab, drift af sociale tilbud, fakturabetalinger og administrative opgaver.
Vi forventer
- at du har en relevant administrativ eller samfundsvidenskabelig uddannelse
- at du har kendskab til eller interesse for økonomisystemer, SAP-BI og øvrige relevante systemer og i øvrigt er god til at sætte dig ind i nye it-værktøjer
- at du har flair og interesse for tal og at gøre dem forståelige for andre – med andre ord at du også har flair for at skrive et notat, hvor tallene bliver gjort brugbare
- at du er initiativrig og analytisk
- at du har en praktisk og struktureret tilgang til opgaverne
- at du kan håndtere en travl hverdag med mange bolde i luften
- at du har forståelse for og interesse i at arbejde i en politisk ledet organisation og i de organisatoriske rammer en kommune er.
Vi tilbyder
- et spændende og varieret arbejde i en stor kommunal organisation
- et godt fagligt miljø, hvor samarbejde prioriteres højt bl.a. ved teamsamarbejde
- en uhøjtidelig omgangstone
- et miljø, hvor der er mulighed for at udvikle sig og afprøve egne muligheder.
Hvem er vi?
Vi er 27 medarbejdere i Økonomi og Styring, der er en del af Randers Kommunes Social og Arbejdsmarkedsforvaltning. Vi er organiseret i flere teams, bl.a. et team med opgaver inden for socialområdet og et team med opgaver inden for arbejdsmarkedsområdet. Den ledige stilling er i socialteamet, hvor vi er 8 medarbejdere.
Som vores nye medarbejder bliver du en del af et hold med kompetencer inden for kommunaløkonomi, budgetlægning, budgetopfølgning, økonomisystemer, ledelsesinformation, projekt- og analysearbejde og meget mere. Vi har en bred berøringsflade på tværs af hele forvaltningen og kommunens organisation. Afhængigt af de konkrete opgaver i dagligdagen løses de enten individuelt, med nærmeste kollega i teamet, eller i tæt samspil med andre kolleger i egen/ andre forvaltninger.
Yderligere information
om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Økonomi og Styring, Jan Kjeldmann på telefon 89 15 10 18.
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Søndag den 29. oktober 2023.
Der afholdes ansættelsessamtaler mandag den 6. november 2023.
Tiltrædelse snarest og senest 1. januar2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomi og styring, Laksetorvet, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5920096