Lønkonsulent (barselsvikar) til lille lønkontor med spændende lønopgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lønkontoret i Verdo koncernen laver løn for +550 kolleger og i 11 selskaber med alle former for ansættelseskontrakter. Vi søger snarest muligt en barselsvikar frem til maj/juni 2025 med potentiel mulighed for forlængelse.

Lønkontoret består af to lønkonsulenter og to kontorelever. Vi varetager alle lønopgaver for koncernens danske medarbejdere, og har dertil mange administrative opgaver for HR, som primært varetages af eleverne. Vi har mange ansatte under Industiens overenskomst og Industriens funktionæroverenskomst. 

Opgaverne

Selskaberne i koncernen deles mellem de to lønansvarlige og til tider er en elev også ansvarlig for lønkørsel i et eller flere selskaber, hvor lønkonsulent bistår. Du vil sandsynligvis komme til at arbejde både i Lessor under AX2012 og i LessorLøn, idet vi er ved at overføre koncernen til LessorLøn, men processen varer lidt tid endnu. Du vil få ansvar for 6 selskaber, hvor i der er alle kontrakttyper.

I forhold til lønkørslerne er der bl.a. følgende opgaver:

  • Oprettelse af medarbejder i din kollegas selskaber
  • Kontrol af oprettelser i egne selskaber
  • Ændringer af data på medarbejder
  • Lønafregning
  • Svare på spørgsmål fra ledere og kolleger ang. løn og lønsedler

Af andre opgaver, som vil ligge på dit bord kan nævnes:

  • Refusioner vedr. elever og lærlinge
  • Løbende reguleringer af elever og lærlinge i forhold til anciennitet
  • Pension til lærlinge
  • Godkendelse af faktura
  • §56 ansøgning mm.
  • Administration af 120-dages reglen
  • Støtte eleverne i deres opgaver 
  • Oplæring af elever i lønsystem og udtræk fra dette
  • Årlige reguleringer af bestyrelse og repræsentantskab

Hvem er du?

Du har minimum en kontoruddannelsen eller tilsvarende og er en haj til detaljer og tal. Du kan koncentrere dig om opgaven, du er i gang med, men kan også tåle afbrydelser fra kolleger, som kommer forbi med et spørgsmål, uden at det gør det svært for dig at finde tilbage til koncentrationen. 

Du har helt sikkert kørt løn før og du kender til forskellen på kontraktformerne funktionær-, timeløn- og funktionærlignende ansættelsesaftaler, og hvad der ellers er relevant for lønkørsel.

Du trives med at have ret travlt i perioden op mod lønudbetalingen og nyder at kunne gå tidligere hjem, når der er mere ro på opgavemængden.

Du stopper ikke før du forstår, hvorfor lønsystemet gør, som det gør, og du spørg, hvis du er i tvivl, så du altid er sikker på at den lønseddel, du sender ud, er korrekt. Du har et stort servicegen, hvor du nyder at svare på kollegernes telefonopkald og personlige henvendelser.

Hvad kan vi tilbyde? 

Verdos lønkontor er en lille afdeling tæt knyttet med HR og HSE, så du får 9 engagerede kolleger tæt på, som alle sætter det højt at skabe god trivsel i afdelingen og blandt kolleger. Vi har spændende sociale aktiviteter, en god kantine og en hverdag med mange gode grin. 

Primære arbejdssted vil være Agerskellet 7, 8920 Randers NV.

Sammen om energien

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt HR chef Lone Abdene 3073 1823.

Hvis du vil være sammen om energien i vores lille lønkontor, så skriv hvorfor vi skal vælge dig, samt vedhæft dit CV og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Verdo Holding A/S, Agerskellet, 7, 8920 Randers NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6037378

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook