Leder til udvikling og drift af specialiseret botilbud for voksne med autisme i Randers kommune

dato

Er du passioneret for det specialiserede socialområde, især autismeområdet, og klar til at styrke og videreudvikle et botilbud, der allerede er i god udvikling? Kan du skabe et trygt og udviklende miljø for både medarbejdere og beboere? Så er du måske den tilbudsleder, vi søger til at inspirere og lede et dedikeret team af medarbejdere på vores botilbud for voksne med autisme.

Om botilbuddet Holbergstien
Vi søger en tilbudsleder til Botilbuddet Holbergstien, som er et botilbud for voksne mennesker, der lever med autisme. Holbergstien har 12 pladser efter almenboligloven § 105 og Serviceloven § 85. Beboerne har varig nedsat funktionsevne og derfor behov for høj grad af struktur og skærmning.

Holbergstien er en del af autismeindsatsen i Randers Kommune, som organisatorisk er forankret i Center for Autisme, Senhjerneskade og Læring. Autismeområdet består overordnet af 5 botilbud til voksne med autismespektrumforstyrrelser, mestringsvejledning (bostøtte) og Autismecenter Randers, som er kraftcenteret for den specialiserede indsats.

De sidste 2 ½ år har Holbergstien været i en spændende udvikling, hvor der har været et stort fokus på at udvikle den faglige indsats og retning. Vores fokusområder

  • Borgernes selvbestemmelsesret: Vores mål er at skabe et hverdagsliv, hvor beboerne har mulighed for at være så aktivt deltagende som muligt ud fra deres egne forudsætninger og ressourcer
  • Kvalitet i de pædagogiske tilgange: Vi arbejder ud fra et fundament af KRAP, Autismepædagogik, Low Arousal og neuropædagogik. Det er vigtigt, at alle medarbejdere har lyst til at samarbejde om opgaverne og har modet til at afprøve nye tiltag, når tingene ændrer sig i praksis omkring beboerne
  • Et ordentligt arbejdsmiljø: Vi prioriterer psykologisk tryghed, en respektfuld omgangstone, og et miljø, hvor der er rum for at medarbejderne kan være usikre eller sårbare. Vi arbejder systematisk med VTC-registrering i de pædagogiske drøftelser for at sikre kvaliteten i vores pædagogiske indsats

Du vil få ansvaret for at videreføre og fortsætte den positive udvikling på områderne.

Din rolle som tilbudsleder
Som tilbudsleder vil du få ansvaret for både den daglige drift og den langsigtede faglige udvikling af Holbergstien. Du leder et tværfagligt team på cirka 25 medarbejdere og er ansvarlig for at sikre høj faglig kvalitet, samtidig med at du skaber et trygt og udviklende arbejdsmiljø. Botilbuddet Holbergstien er et vigtigt led i Socialområdets boligplan og strategien om at kunne tilbyde borgere i målgruppen en bolig i Randers kommune. Således refererer stillingen til centerlederen. I forhold til den daglige drift vil der være et tæt samarbejde med tilbudsleder af autismeområdet om budget i balance.

Der er etableret flere faglige funktioner, som giver dig gode rammer til at kunne udføre din rolle som tilbudsleder. Du vil få støtte fra en faglig koordinator, sygeplejerske, skemalægger, HK-medarbejder samt en velfungerende arbejdsmiljøgruppe, der alle bidrager til et solidt fundament for din ledelsesrolle og det pædagogiske arbejde.

Vi vil gerne have en tilbudsleder der
  • Kan lide mennesker og relationer: Du forstår, at din omsorg for medarbejderne afspejles i deres omsorg for beboerne. Du ved, at din åbenhed i dialog afspejles i medarbejdernes kommunikation med hinanden, og at din tilstedeværelse i hverdagen gør en stor forskel for medarbejderne
  • Har modet til at inddrage medarbejderne: Du har lyst til at kende medarbejderne og inddrage dem i løsningen af opgaverne i hverdagen. Du ved at din kommunikation ud i huset er afgørende for at sikre forståelse og følgeskab
  • Har et strategisk blik for Holbergstiens udvikling: Du kan balancere beslutninger, der tager højde for både økonomi, pædagogik og personaleledelse. Du er opmærksom på de politiske beslutningers betydning for Holbergstien og reflekterer over, hvordan forandringer påvirker tilbuddet

Dine arbejdsopgaver
Du skal som tilbudsleder lykkes med en bred vifte af opgaver. Vi ser gerne, at du i din ansøgning beskriver konkrete eksempler på, hvordan du:
  • Yder nærværende personaleledelse: står til rådighed for medarbejderne i dagligdagen og inspirerer dem til at yde en høj faglig indsats – også i udfordrende situationer
  • Sikrer en høj faglig kvalitet og udvikling: Arbejder struktureret med de specialpædagogiske tilgange og metoder og sikrer veludført dokumentations- og målarbejde i tæt samarbejde med den faglige koordinator
  • Understøtter tværsektorielt samarbejde: Samarbejder konstruktivt med de aktører, der er involveret i borgerens indsats, såsom myndighed, beskæftigelsestilbud, sundheds- og psykiatriområdet
  • Løser komplekse situationer: Ser nye muligheder og bidrager med alternative løsninger i komplekse sager
  • Samarbejder med pårørende: Skaber et konstruktivt og ligeværdigt samarbejde med pårørende
  • Planlægger og koordinerer faglig udvikling: Arbejder tæt sammen med den faglige koordinator om at udvikle og implementere den faglige strategi
  • Omsætter politiske beslutninger til praksis: Sikrer, at politiske beslutninger på socialområdet bliver omsat til konkrete tiltag i hverdagen

Din profil
Du har en pædagogisk uddannelse og erfaring med det specialpædagogiske område. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til autisme, lavt udviklingsniveau og komorbide belastningstilstande. Derudover ser vi gerne at du har en dokumenteret lederuddannelse eller andet ledelsesudviklingsforløb. Hvis ikke bliver det en del af din kompetenceudvikling.

Vi søger en leder, der har erfaring med at lede en døgninstitution og trives på en specialiseret arbejdsplads, hvor fagligheden er i højsædet. Du er vant til at træffe beslutninger og tage ansvar i dagligdagen. Du er synlig som leder, skaber tryghed og sammenhold og motiverer dit team til at yde deres bedste. Du skal være motiveret for at være i en ledende position og have modet til at træffe beslutninger, når det kræves.

Vi ønsker, at du lærer beboerne at kende, og er med til at fortsætte videreudviklingen af den gode kultur på Holbergstien.

Vi tilbyder
Som tilbudsleder på Holbergstien bliver du en del af et stærkt lederteam, hvor samarbejde og faglig sparring er i fokus. Samtidig får du et stærkt organisatorisk setup med støtte fra en faglig koordinator, sygeplejerske og øvrige funktioner, som hjælper dig med at fokusere på både personaledrift og faglig udvikling.

Du får løbende mulighed for faglig og personlig udvikling, herunder lederuddannelse og kurser, så du kan styrke dine ledelseskompetencer. Du får ansvar for at præge både den daglige drift og den langsigtede udvikling af tilbuddet med stor autonomi i tilrettelæggelsen af dit arbejde.

Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid, der giver dig mulighed for at balancere lederopgaver og nærvær med beboerne og medarbejderne.

Hos os får du mulighed for at udfolde dig som leder i et miljø, hvor trivsel, faglighed og samarbejde ses som hinandens forudsætninger.

Praktisk
Ansøgningsfristen er den 10. februar 2025.

Første samtale afholdes den 19. februar 2025. Anden samtale afholdes den 25. februar 2025. Imellem første og anden samtale skal du udfylde en personprofil, som du får en mundtlig tilbagemelding på. Referencer indhentes forud for eventuel ansættelse.

Vil du vide mere?
Kontakt centerleder Thomas Borup på telefon 29 16 18 59 eller tilbudsleder Poul Bloch på telefon 23 72 36 21 for yderligere information.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst, med forventet tiltrædelse den 1. april 2025.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holbergstien fælles, Holbergstien, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b0bb8a42-b852-4f88-b76d-b9809a6e31bf

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook