BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at sætte det skarpe jobfokus? Er du en omsorgsfuld og inddragende personaleleder? Kan du tænke både i værdig sagsbehandling for borgeren og i businesscases, der udvikler driften? Så er du måske vores nye afdelingsleder til en nyoprettet afdeling ”Job & Tilknytning”.
Som afdelingsleder for ”Job & Tilknytning” i Center for Job & Kompetencer får du ansvar for den daglige drift af afdelingen, hvor din fornemste opgave består af personaleledelse og faglig ledelse. Afdelingen består af omkring 35 kompetente og engagerede medarbejdere opdelt i to teams med faglighed inden for hhv. sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge (a-dagpenge). Afdelingen rummer dermed både myndighedsopgaver samt den direkte virksomhedsrettede indsats, hvor det fælles tredje er et klart mål om at skabe gode resultater og mere effekt i det interne samarbejde, til gavn for borgerne.
Afdelingens hovedopgave er at sikre at flest mulige borgere igen får en varig tilknytning til arbejdsmarkedet. Opgaven løses i samarbejde med borgeren og et stærkt jobfokus på baggrund af et stærkt datasæt.
Opgaven, der skal løses
Sygedagpenge og a-dagpenge er for mange mennesker det første møde med beskæftigelsessystemet, og de skal mødes professionelt og effektivt. Vi er overbeviste om, at vejen til dette er en professionel og empatisk leder, der sætter en stærk, datadrevet faglig retning og fokuserer på at understøtte afdelingens medarbejdere i den daglige drift i samarbejde med centrets faglige konsulenter. Det er derfor vigtigt at du som afdelingsleder, kan omsætte strategi til konkrete faglige tiltag i afdelingen. Det betyder, at du det første stykke tid især skal prioritere at
- sætte en klar faglig retning,
- samle afdelingens to teams socialt og have stort fokus på god trivsel,
- have en inddragende tilgang til både personaleledelse og til dialogen med borgeren,
- sætte det skarpe jobrettede fokus i sygedagpengesager og
- lede adagpenge igennem en politisk omskiftelig periode,
- bruge data aktivt, både i din personaleledelse og til at sætte faglig retning,
- skabe indsatser, der kan gå på tværs af beskæftigelseslovgivningens mange målgrupper,
- søge det tværfaglige samarbejde aktivt og bevare din nysgerrighed på nye måder at tilrettelægge arbejdet på,
- tilrettelægge arbejdet med færrest mulige sagsbehandlerskift,
- trække viden ud af en dybere analyse af sygedagpengeområdet fra september 2023
Organisationen, du træder ind i
På arbejdsmarkedsområdet i Randers Kommune er vi omkring 430 medarbejdere fordelt på 4 centre og 10 afdelinger, hvor et fælles fokus er en helhedsorienteret og tværgående indsats med stor medarbejder- og borgerinddragelse. Vi arbejder på at skabe en fælles faglig ledelse, der kan række på tværs af målgrupper, og vi har som mål i 2024 at højne jobfokus i dialogen med borgeren, at skabe flere sammenhængende forløb uden sagsbehandlerskifte og sænke det samlede antal ’lange’ sager.
I sensommeren 2023 omorganiserede vi arbejdsmarkedsafdelingen fra at være 8 afdelinger til at være de 4 ovennævnte centre med en række afdelinger under. I forbindelse med strukturændringen blev sygedagpengeafdelings faglige fokus delt i to. Afdelingen ”Job & Tilknytning” vil pr. 1. januar 2024 rumme den ’ene halvdel’ af sygedagpengeindsatsen samt a-dagpenge, hvor den ’anden halvdel’ af sygedagpengeindsatsen lægges sammen med jobafklaringsforløb. Du forventes at få et tæt samarbejde med afdelingslederen for denne afdeling.
Du vil indgå i to lederteams. I det daglige vil du sammen med centerlederen dine afdelingsleder-kollegaer løbende drøfte og sætte retningen for centret, underbygge den fælles faglige ledelse og styrke samarbejdet på tværs af centre og afdelinger. Center for Job & Kompetencer drifter den del af jobcentret, der overordnet fokuserer på de borgere, der er ’tættere på’ arbejdsmarkedet.
Herudover vil du indgå i den samlede ledergruppe i arbejdsmarkedsafdelingen, hvor du sammen med 13 lederkollegaer og arbejdsmarkedschefen sætter den strategiske retning på tværs af hele beskæftigelsesindsatsen.
Du vil træde ind i en organisation i forandring. Regeringen planlægger med ”Regeringsaftalen – Ansvar for Danmark” væsentlige ændringer i beskæftigelsesindsatsen frem til 2030. Det kan forekomme som svære betingelser, når Randers Kommunes socio-økonomiske vilkår samtidigt hører til nogle af de sværeste i landet, og antal af personer på offentlig forsørgelse et af de højeste. I Randers Kommune ser vi det som en faglig udfordring, som skal løses med dygtige medarbejdere, en stærk faglig ledelse og med opbakning fra lokalpolitikerne.
Vi vægter at lykkes i fællesskaber, hvorfor du skal have lyst og evne til at række på tværs af både fagområder, lovgivning og andre forvaltninger i kommunen. Vi mener, at en lederstilling og familieliv selvfølgelig kan forenes, og derfor vil du opleve en meget høj grad af frihed til at tilrettelægge arbejdet, som det passer dig.
Processen herfra
Ansættelsen sker pr. 1. januar 2024 i Center for Job og Kompetencer, der pr. 1. januar 2024 ledes af Karina Rask.
Løn efter overenskomst og kvalifikationer.
Vi forventer at afholde første samtale den 8. november 2023 og anden samtale den 22. november 2023. For kandidater, der går videre til anden samtale, vil der blive gennemført test samt indhentet referencer.
Ansøgningsfrist den 31. oktober 2023.
Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Karina Rask på telefon 30 34 50 21, eller arbejdsmarkedschef Søren Sneftrup på telefon 20 71 67 15.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
JCR JOB-Jobformidling (øvrige), Regimentvej, 8930 Randers NØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923055