Lars Rasmussen Auto: Flere årtier med god og ærlig kundeservice

Foto: Lars Rasmussen Auto ApS
Profilbillede

Hos Lars Rasmussen Auto ApS er renomméet stærkt, kunderne har holdt ved siden 1980’erne og autoværkstedets særlige ekspertise er det, der hedder styretøjsudmåling eller 4-hjulsudmåling.

Indehaveren af det randrussianske autoværksted på Hjaltes vej 5 ved Randers Sø hedder Lars Rasmussen, og han er en mand med erfaringen i orden.

Han er uddannet automekaniker, og det lå i kortene, at han skulle overtage det firma, der blev etableret i 70’erne.

Det var hans storebror, der startede værkstedet. Og I 2013 overtog Lars Rasmussen. Kunderne har holdt ved helt op til den dag i dag.

"Så noget må vi jo gøre godt," fortæller Lars Rasmussen smilende.

Og de trofaste kunder er der flere gode årsager til det. Og det er netop dem, I kan læse om her.

4-hjulsudmåling eller det der kaldes styretøjsudmåling
Der er ikke den bil autoværkstedet Lars Rasmussen ApS ikke reparerer. Fra veteranbiler til el- og hybridbiler. Fra Ford, Volvo, Audi, Citroën til Peugot og Tesla.

De tre sidste mærker befinder sig på det nye el- og hybridbilsmarked, hvor nordmændene har en stærk trumf i ærmet. Og der er ingen smalle steder, når det gælder reparationer hos værkstedet.

For kvaliteten af reparationerne er høj og på værkstedet orienterer sig hele tiden mod opdatering af viden og udveksling af løsninger i samarbejde med andre værksteder.

”Vi har et godt tag på det med styretøjudmåling,” fremhæver Lars Rasmussen og tilføjer ”der har vi en del ekspertise.”

”Desuden har vi et godt samarbejde med andre værksteder i landet, så de nyder selvfølgelig godt af vores viden. Og vi nyder godt af deres,” fremhæver han og tilføjer:

”Vi holder os desuden hele tiden opdateret via de kurser, der findes for os i branchen.”

Og hvad er det så lige styretøjsudmåling eller 4-hjulsudmåling er?
Jo, det drejer sig om en justering af et køretøjs hjul, så bilens balance så at sige opretholdes.

Når du kører i din bil, skal hjulene helst være justeret, så bilen i kørslen hverken hælder til højre eller venstre.

Og det der med den balance er netop det, de kan hos Lars Rasmussens Auto ApS.

”Hvis din styretøjsudmåling ikke er præcis, så går det ud over bilen i det lange løb. Og det medfører simpelthen en uhensigtsmæssig slitage,” fortæller Lars Rasmussen og tilføjer:

”Vi vejleder gerne kunderne, og hvis det kræver en køretur sammen med dem i bilen for at finde ud af, hvor det er galt fat, så gør vi også det.”

”På den måde strækker vi os langt for at samarbejde med kunden.”


Foto: Lars Rasmussen Auto ApS

Den gode service
Hos Lars Rasmussen Auto ApS er kundekredsen stor. De har over 1600 kunder, og det er særligt oplandet, der tager et smut med bilen på autoværkstedet ved Randers Sø.

Værkstedets gode omdømme er en stor hjælp. Og Lars Rasmussens kunder har tit fået anbefalet automekanikeren gennem familie og venner.

Værkstedet har i porteføljen kunder, der er kommet der helt siden 1980’erne. Og det er der gode grunde til, for som Lars Rasmussen uddyber:

”Vi vejleder gerne kunderne, og hvis det er et spørgsmål økonomi, så kan jeg i 70-80% af tilfældene afgøre, hvad der skal til over telefonen. ”

”Og på den måde sparer kunden jo prisen på et længere servicebesøg hos os.”

”Selvom det jo også er en mulighed, hvis noget skulle være helt galt,” konkluderer Lars Rasmussen.

Vi er ikke højtflyvende i hvide skjorter
De er 3 mand på værkstedet Hjaltesvej 5, og der er altid nok tid til folk. Kunden bliver modtaget med et smil, for hos Lars Rasmussen ApS er kunden og bilproblemet det vigtigste.

Og det er både private- og erhverv, der henvender sig, selvom der tælles flest private blandt kunderne.

”Hvis vi har aftalt en pris med kunden til at starte med, så er det den, der gælder. Og vi laver ikke mere end det kunden regner med og betaler.”

”Og det er netop det med, at man skal kunne regne med os. Vi skal netop kunne se folk i øjnene. Og det skal være rimeligt for alle parter” forklarer Lars Rasmussen, og tilføjer:

”Vi er ikke højtflyvende og går i hvide skjorter. Og vi hjælper kunden, fordi vedkommende har en opgave, der skal løses.”

Lars Rasmussen fortæller, at de gør noget ud af, at der er god stemning på værkstedet, og tilføjer at det nok også gør, at de kan møde folk med et smil, når de møder op.

”Vi har en god jargon, og kan godt lide at drille hinanden lidt,” fortæller Lars Rasmussen,

”Og der skal altså være plads til humor og lun facon på en arbejdsplads, for det giver overskud mellem os og til kunderne.”

Ved Randers Sø får du altså ikke kun en kvalitetsstyretøjsudmåling. Du får også det, du regner med. Og venligheden er såmænd ikke et storbysfænomen, for den er nemlig gratis lige oveni i hatten.

Og lige herunder, på det der engang i firserne hed the world wide web, finder du Lars Rasmussens Auto ApS, så du kan gribe knoglen og få et godt råd, men måske kunne det være værd at møde op med bilproblemet in real life, som vi så siger i dag? 

http://larsrasmussenauto.dk/

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Lars Rasmussen Auto ApS