BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Borgerens perspektiv med empowerment tilgang, tværfagligt samarbejde, fokus på udvikling
Vi søger en koordinerende sagsbehandler til at indgå i det team, der arbejder med borgeres afklaring af fremtidig tilknytning til arbejdsmarkedet.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt, med forventet tiltrædelse 1.oktober 2024 eller snarest muligt.
Du skal indgå i et bredt og tværfagligt samarbejde med dit team, jobkonsulenter, tilbudssteder og andre samarbejdspartnere med henblik på tværfaglige indsatser.
Vi arbejder med borgere der har brug for støtte og guidning i forhold til udfordringer der kan være til, hindrer i at være i beskæftigelse. Det er tale om målgrupper aktivitetsparate kontanthjælpsmodtager over 30 år og ressourceforløb.
Lidt om os
Afdelingen Job og Ressourcer består af 27 medarbejdere fordelt i 3 teams, som er alle under fælles ledelse og med tæt samarbejde. Du vil have kollegaer, der arbejder med opgaven som koordinerende sagsbehandler, jobkonsulenter, udviklingsvejledere og desuden er en faglig konsulent tilknyttet.
Vi er både erfarne og nyere kollegaer, som alle bidrager med en høj faglighed og forskellige metoder og teoretiske tilgange i samarbejde med den enkelte borger. Vi arbejder i en politisk styret organisation og ud fra den gældende lovgivning og økonomiske rammer. Vi har en helbredsorienteret tilgang til borgerne og arbejder ud fra empowerment tilgang og vi møder borgerne, hvor de er.
I vores afdeling arbejder vi med borgere der skal støttes på vej til arbejdsmarkedet i det omfang de kan. Målet med indsatsen er, at borgerne bliver en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet og bliver selvforsørgende. Vi har fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, hvor den enkelte borger tager ansvar for egen udvikling.
Arbejdsopgaver
Du vil arbejde med borgere som er længere fra arbejdsmarkedet, herunder borgere der er omfattet af målgruppe: aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år.
Du vil sammen med borgere arbejde i det videre forløb i borgerens sag, herunder forelæggelse af sagen til Rehabiliteringsteam. Desuden opgave i at støtte borgere via samtaler, forskellige tilbud i at arbejde med udvikling af sin funktions- og arbejdsevne.
Ved brug af empowerment tilgangen, involvering og indflydelse, vil du skulle arbejde med at motivere borgerne til ejerskab i egen sag.
Desuden vil du skulle samarbejde med de øvrige forvaltninger og samarbejdspartner.
Din primære opgave er at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgeren, bl.a. i koordinering med de øvrige forvaltninger og samarbejdspartner. At sætte fokus på at arbejde med borgerens muligheder og konkrete jobmål og funktioner, der gør at borger udvikler sig, og kan få fodfæste på arbejdsmarkedet.
Opgaverne er bl.a.
- Sammen med borger arbejde med cv, med fokus på kompetencer, samt borgerens egen vurdering af kompetencer og udviklingspunkter. I fællesskabet med borgeren bringer du borgerens kompetencer i centrum.
- Fokus på virksomhedsrettede indsatser, som er centrale for at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet
- Tværfaglig indsats og koordinering af denne, herunder tværfagligt samarbejde
- Opfølgning og borgerens forløb i samarbejde og med inddragelse af borger. I kontinuerlig opfølgning sikre fokus på konkrete job- og uddannelsesmål i hele forløbet
- Udarbejdelse af rehabiliteringssagens forberedende del sammen med borger, og deltage i rehabiliteringsmøder
Vi lægger vægt på, at du
- Har en relevant faglig uddannelse som fx socialrådgiver eller socialformidler
- Er rammesættende i forhold til kontaktforløbets og lovgivningens rammer
- Har gode skriftlige og administrative kompetencer
- Arbejder struktureret og systematisk
- Har gode kommunikative og relationelle kompetencer og viden om arbejdsmarkedet
- Tale i øjenhøjde med borgeren
- Har fokus på borgers ressourcer
- Er ansvarlig, loyal og pligtopfyldende
- Er konstruktiv og positiv i din tilgang
- Er en aktiv deltager i team-samarbejdet
Vi tilbyder
Hos os får du en spændende stilling i et team, som har en høj grad af både faglig og formel kompetence. I afdelingen har vi et engageret arbejdsmiljø med et selvstændigt arbejdsområde i et tæt samarbejde med teams og gode kollegaer, der fungerer godt både fagligt og socialt. Vi tilbyder et godt kollegialt fællesskab, hvor vi støtter hinanden i forhold til de fælles mål og opgaver, vi har ansvar for.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med HK eller DS.
Vi sørger for at du kommer trygt fra start
Ved ansættelsen tilbyder vi dig et introduktionsforløb og grundig oplæring. Desuden er det hele afdeling, der vil støtte dig i din opstart. Du vil inden opstart få et introprogram og der vil blive fulgt op på din opstart med ledelsen. Du vil i dit introforløb have mulighed for at møde borgere, samarbejdspartner og de tilbudsmuligheder, der er i Randers Kommune.
Yderligere oplysninger
Ved spørgsmål kan du kontakte Leder af Job og Ressourcer, Suvada Kasumovic på telefon 23 99 22 97.
Du er også velkommen at kontakte Helle Madsen på telefon 89 15 78 99 eller Ulla Klitte på telefon 89 15 78 85, som er nogle af dine kommende kollegaer, som kan fortæller dig om, hvad det indebærer at være koordinerende sagsbehandler i Job og Ressourcer.
Ansøgningsfrist
15. september 2024 23:59
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38.
Ansættelsesforhold
Fuldtid.
Tiltrædelse
1. oktober 2024 eller snarest derefter
Virksomhedens oplysninger
Jobcenter Randers, Center for Jobrettet Udvikling, Afdeling – Job og Ressourcer – Jobcenter Randers hjemmeside
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Job og Ressourcer, Regimentvej, 8930 Randers NØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102256