Jobkonsulenter til Job & Integration, Jobcenter Randers

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at understøtte jobparate kontanthjælpsmodtageres og integrationsborgeres vej til ansættelse? Måske det så er dig, vi søger!

De 2 stillinger som jobkonsulent er placeret i Jobhuset, i underafdelingen Job & Integration, hvor vi varetager indsatsen for jobparate borgere på kontanthjælp, borgere på overgangsydelse og borgere på selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, herunder den store gruppe ukrainske flygtninge Dertil har vi visitation for borgere fra andre afdelinger, løsladte mv., som skal have en kontanthjælpssag.

Målet med indsatsen er, at borgeren får mulighed for at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet. Der er fokus på den gode relation, den givtige samtale, fleksible løsninger tilpasset den enkelte borgers jobsøgning og vej til jobmatch. Udgangspunktet er at møde borgeren individuelt og respektfuldt, men altid med tydelige krav og forventninger. Det er vigtigt, at relationen til borgeren i videst mulig udstrækning er et samarbejde.

Afdelingen består af 19 medarbejdere - jobkonsulenter, sagsbehandlere og administrative medarbejdere – som er organiseret i to grupper, nemlig Jobfokus som er gruppen, som har jobparate borgere på kontanthjælp og overgangsydelse og Integration, som har borgere på selvforsørgelse og hjemrejseydelse.

I afdelingen vægter vi faglig sparring og samarbejde højt. Vi er engagerede og ambitiøse på egne og borgernes vegne, men der er samtidig plads til både kollegial hygge og et godt grin. Vi samarbejder desuden bredt med andre afdelinger i jobcenteret om vores opgaver og har også en stor snitflade til de lokale virksomheder, Sprogcenteret samt eksterne leverandører.

Arbejdsopgaver
Vi forventer, at du er faglig kompetent og har erfaring med at hjælpe ledige i job eller uddannelse, f.eks. fra arbejde i et jobcenter, a-kasse, anden aktør eller lignende.

Kerneopgaven er at få den ledige hurtigst muligt tilbage i arbejde. Den primære indsats er at afvikle jobsamtaler med de ledige. Du skal i den forbindelse

  • Afvikle individuelle jobsamtaler med henblik på
    • Afklaring af beskæftigelsesmålet og vejen til arbejde.
    • Yde støtte i jobsøgning og udarbejdelse af CV.
    • Vejlede om uddannelse og mulighederne på arbejdsmarkedet.
    • Have overblik over jobcentrets tilbudsmuligheder og afdække hvilken indsats, der er relevant for den enkelte.
    • Motivere den ledige til at se muligheder.
    • Stille krav, når det er nødvendigt.
  • Registrere i kommunens sagsstyringssystem ”Fasit” samt VITAS
  • Have kontakt til virksomheder med henblik på at etablere praktik og andre forløb for den ledige.

Det er et krav, at
  • Du har en relevant baggrund og kendskab til arbejdsmarkedet i lokalområdet, og du skal kunne anvende den viden i relation til at skabe nyt netværk for den ledige.
  • Du har kendskab til relevant lovgivning.
  • Du har stærke formidlingsevner og kan skabe gejst og motivation hos borgerne.
  • Du møder folk i øjenhøjde og har en god spørgeevne til at finde ind til, hvor der skal sættes ind.
  • Du kan skabe progression hos den enkelte.
  • Du er god til at planlægge og strukturere dine arbejdsopgaver og tid.
  • Du er indstillet på, at der er administrative opgaver knyttet til opgaven.
  • Du skal kunne bevare overblikket i pressede situationer.
  • Du skal have stærke IT kompetencer.
  • Du skal kunne stille krav, og have erfaring med sagsbehandling i forbindelse med at træffe afgørelse om bevilling/afslag i forhold til lovgivningen.
  • Du kan samarbejde med andre (jobkonsulenter, rekrutteringskonsulenter, virksomhedskonsulenter m.fl.).

Vi tilbyder
  • Arbejde i et jobcenter i konstant bevægelse.
  • Handlefrihed og mulighed for at præge og påvirke arbejdsopgaverne samt variation i opgaver og ansvarsområder.
  • Kolleger med højt fagligt niveau – hvor der er mulighed for god sparring.
  • Personlig og faglig udvikling i en travl og afvekslende hverdag.
  • Et godt kollegialt miljø med fokus på den enkeltes trivsel. Herunder mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag.

Det er forventningen, at du i ansøgningen beskriver, hvordan dine kompetencer kan komme i spil i forhold til kerneopgaven.

Der er tale om to stillinger - et barselsvikariat og en midlertidig stilling på 37 timer.
Begge stillinger løber til og med 30. juni 2024, og der kan være mulighed for forlængelse.

Løn- og ansættelsesforhold efter HK's overenskomst og efter aftale om lokal løndannelse.

Har du spørgsmål,
kan du kontakte souschef hos Job & Integration Liv Holm Andersen på telefon 20 33 63 22.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Regimentvej 10, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/110684

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837784

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook