Har du interesse og erfaring indenfor naturopgaver og pleje af grønne arealer?
Tør du sætte dig selv og din faglighed i spil i din ledelse af 5 kompetente og selvstyrende teams? Så har du her muligheden i en af landets store kommuner.
Vi har et højt serviceniveau, en klar opgaveportefølje og et stærkt hold – vi mangler bare dig til at gå forrest i sikring af fortsat udvikling, sparring og opnåelse af målsætninger snarest muligt og senest 1. maj 2025.
Randers Kommunes driftsafdeling søger lige nu en funktionsleder til arbejdsledelse af 5 selvstyrende teams 25-30 medarbejdere indenfor vedligeholdelse af offentlige natur og grønne arealer.
Driftsafdelingen hører under Udvikling, Miljø og Teknik og består i alt af 100 medarbejdere fordelt på ”grønne” og ”grå” opgaver samt værksted, administration og ledelse, herunder varetagelse af grønne arealer, naturområder, NAP (nytteaktiveringsprojekt), vejområdet, udførelse af arbejde for Ejendomsservice m.fl. samt rotte- og vinterbekæmpelse. Driftsafdelingen er konkurrencedygtig på udførelsen af de daglige opgaver, hvor kvalitet, fleksibilitet og effektivitet er kendetegnende for denne afdeling.
I Driftsafdelingen sætter vi stor pris på vores gode arbejdsmiljø og en arbejdsplads, der er kendetegnet ved, at vi hjælper hinanden, at vi er udviklingsorienteret og ikke er bange for at tænke i nye baner.
Jobbet
Det at være funktionsleder indebærer det daglige ansvar for 25-30 medarbejdere fordelt på 5 teams primært indenfor natur og grøn vedligeholdelse og pleje. I det daglige får du en væsentlig opgave i at sørge for udviklingen af teams samt at de målsætninger, der er for området nås, og at serviceniveauer holdes.
Du skal aktivt deltage i et fagligt miljø i lederteamet og har samtidig en særlig opgave i at sikre den fortsatte faglige udvikling indenfor områderne. Du vil indgå i faglig sparring med medarbejderne og forestå arbejdsplanlægning, tilsyn, opfølgning, vejledning, evaluering m.m. i de selvstyrende teams, samt at du kan indgå i en faglig drøftelse indenfor områderne med forvaltningens bestillere.
Som funktionsleder refererer du til driftslederen. Den faglige sparring, planlægning, arbejdstilrettelæggelse mv. vil i stor udstrækning ske med den øvrige ledergruppe bestående af to funktionsleder kollegaer, driftslederen, driftschefen samt de administrative medarbejdere, der er ansvarlige for de tilsvarende arbejdsområder i administrativt regi.
Opgaver
- Planlægning af projekter og arbejdsgange indenfor fagområderne natur og grøn vedligeholdelse
- Opstilling af klare mål for de selvstyrende teams’ arbejde og sikre implementering af disse i fællesskab med medarbejderne
- Evaluering og udvikling af opgaver indenfor ansvarsområdet
- Vejledning, sparring og samarbejde med forvaltninger og institutioner i kommunen samt månedlige møder med områdets bestillere
- Kompetenceudvikling af medarbejdere samt afholdelse af MUS
- Sikring af at driftsafdelingen er på forkant med udfordringerne på områderne
- Deltagelse i vintervagt ordningen i form af tilsyn af føret og administrativt tilsyn i vintersæsonen
Dine kvalifikationer
- Relevant uddannelsesbaggrund – gartner, anlægsgartner, jordbrugsteknolog el.lign.
- Erfaring med opgavestyring, vedligeholdelse og pleje indenfor områderne
- Har en motiverende ledelsesstil, hvor der tages ansvar, beslutninger og initiativ
- God til at skabe samarbejde og involvering med medarbejderne i det daglige arbejde
- Kendskab til Vinterman
- Har ledelseserfaring
- Kvalitetsbevidst ift. kvalitetsbeskrivelser
- Robusthed – skal kunne håndtere modstand konstruktivt
- God formidlingsevne både i skrift og tale
- Godt humør – god humor
Vi tilbyder
- Et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og højt til loftet
- En arbejdsplads, hvor arbejdsmiljø er i fokus og prioriteres højt
- En arbejdsplads, der er med fremme i udviklingen, der tænker i grønnere og smartere løsninger
- Mulighed for at træne i vores eget fitnesscenter før og efter arbejde
- God sundhedsordning
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker med indplacering som driftsassistent i henhold til overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation, herunder NY LØN.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte driftsleder Frank Poulsen på telefon 89 15 16 98 / 22 49 06 12.
Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest mandag den 21. marts 2025 kl. 23.59.
Vi afholder samtaler i uge 13 2025.
Tiltrædelse snarest muligt og senest 1. maj 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Driftsafdelingen, Gudenåvej, 8920 Randers NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7576402-1a0f-4b9b-85e2-e72831ce6bf9