Forstfuldmægtig til Naturstyrelsen Kronjylland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig et job på en af Danmarks smukkeste arbejdspladser på Fussingø vest for Randers? Vil du arbejde bredt med opgaver inden for skov- og naturforvaltning? Og søger du et job, hvor du kan bruge og styrke dine kompetencer inden for administration, økonomi og projektdeltagelse samt samarbejde med mange forskellige interessenter?

Som forstfuldmægtig ved Naturstyrelsen Kronjylland bliver du en del af et stærkt fagligt miljø præget af mange nye og spændende opgaver. Arbejdet som forstfuldmægtig foregår i et krydsfelt med mange interessenter, og du vil komme til at arbejde med mange forskellige opgaver.

Opgaver og organisering
Naturstyrelsen Kronjylland er en af vores 16 lokale enheder, der sammen med hovedkontoret i Randbøl og Kystdirektoratet i Lemvig udgør Naturstyrelsen. Vi forestår en lang række opgaver knyttet til driften af de statslige skov- og naturarealer samt gennemførelse af natur- og friluftsprojekter m.v. Der er en bred vifte af samarbejdspartnere – kommuner, organisationer og borgere. På enheden er vi 14 funktionærer og ni faste skovarbejdere. Kontoret ligger på Fussingø vest for Randers, hvor vi har kontormæssigt fællesskab med en lokal enhed under Miljøstyrelsen, så der på arbejdspladsen samlet er omkring 75 kolleger.

Dine kerneopgaver
En af dine hovedopgaver vil være økonomistyring, herunder styring af enhedens bevillinger, budgetter og regnskabsaflæggelse. Bygningsadministration og grundudleje, inklusiv salg, matrikulære sager og rettighedsadministration m.v. vil udgøre en anden stor del af opgavevaretagelsen. Opgaverne bliver herudover alsidige og kan inkludere løbende sagsbehandling, planlægning, projektgennemførelse samt borger- og partnerskabsrelationer.

Endvidere får du en udadvendt funktion, hvor du skal fremstå som enhedens repræsentant i tilknytning til forskellige projekter og partnerskaber m.v. Det kan komme på tale, at du har stedfortræderrollen ved skovriderens fravær.

Din profil
Ovenstående opgaver kræver, at du har en indsigt i og lyst til at arbejde med administrative opgaver samt en god forståelse for naturforvaltning, offentlig forvaltning generelt og den overordnede naturpolitiske dagsorden.

Du skal kunne strukturere dine opgaver, så både de administrative rutiner og de mere udviklingsprægede opgaver følges helt til dørs.

Vi forventer, at du har en uddannelse på kandidatniveau med indsigt i forvaltning af landskaber, skov og natur. Det er ikke afgørende, om du har meget erhvervserfaring. Det afgørende er, at du har lyst til at arbejde med de givne opgaver, at du kan lide at have mange forskellige opgaver og har mod på – og er god til - at sætte dig ind i nye opgaver.

Det er også vigtigt, at du tager selvstændigt ansvar for dine opgaver i tæt sparring med dine kollegaer. Vi har således fokus på, at du kan og har lyst til at arbejde selvstændigt i et krydsfelt med mange interessenter og beslutningstagere, og at du anvender din sunde dømmekraft, analytiske evner og en samarbejdende tilgang i opgaveløsningen. Der vil være en stor kontaktflade både internt og i forhold til eksterne myndigheder, borgere, forretningsforbindelser mv., hvor disse kompetencer er vigtige.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • Kan løse opgaver på et højt fagligt niveau med hurtigt aftræk.
  • Er loyal og har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation.
  • Er lyttende, serviceminded og løsningsorienteret samt god til at støtte og samarbejde med kolleger.
  • Kan formulere dine budskaber, så de er præcise og let forståelige både skriftligt og mundtligt.
Vi tilbyder
Du vil sammen med dine kolleger på enheden komme til at løse opgaverne i et arbejdsmiljø med en fri og uhøjtidelig omgangstone. Arbejdsopgaverne er fagligt udfordrende og spændende, og der er muligheder for sammen med ledelsen løbende at udvikle opgaveporteføljen alt efter dine kompetencer og interesser. Vi sørger for en god introduktion og oplæring således, at du kommer godt fra start.

Stillingen kan ses som en uddannelsesstilling, som skal åbne op for skift til andre dele af Naturstyrelsen efter en årrække.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen Kronjylland, Vasevej 7, 8920 Randers NV.

Det er et krav, at du har kørekort til personbil.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos skovrider Peter Brostrøm på tlf. 24 69 38 00. Du kan læse mere om at være medarbejder i Naturstyrelsen på https://naturstyrelsen.dk/om-os/job-og-uddannelse/.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at trykke på ”Søg stillingen” nederst i stillingsopslaget. Din ansøgning, CV og uddannelsesbevis skal vi have senest den 5. november 2023. Samtaler forventes afholdt den 14 og 15. november 2023 med mulighed for personprofiltest og 2. samtale senere i forløbet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, Kronjylland, Vasevej , 8920 Randers NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924991

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook