Forhandlingskoordinator søges til socialområdet i Randers Kommune

dato

Brænder du for at skabe resultater, forhandle aftaler og opbygge stærke samarbejdsrelationer med leverandører på socialområdet? – kan du fagligt tage afsæt i borgernes behov, gældende lovgivning og forsvarlig forvaltning af kommunens midler? Så er du måske den, der kan sikre gode løsninger til borgere visiteret til Handicapområdet eller Psykiatri- og Udsatteområdet i Randers Kommune

Socialområdet mangler endnu en forhandler, der medvirker til at sikre, at der er den rette sammenhæng mellem takst og ydelser for den enkelte borger på et givent tilbud, samt sikre at kontrakter lever op til aftalerne og overholder lovgivningen. Vi ser stigende behov for, at der er en skærpet opmærksomhed på forhandling og kontrakter ved køb af sociale tilbud.

Din primær opgave som forhandlingskoordinator kan være

  • at varetage kontraktforhandlingerne i konkrete borgersager
  • at understøtte rådgiverne i at lave forhandlingsparate sager, have økonomisk fokus i sagerne og udføre forhandling
  • Have fokus på storleverandører – gennemgang, samarbejdsmøder og forhandling
  • Lave forhåndsaftaler med eksterne leverandører af timebaseret §85 støtte eller botilbud
  • Forhandling og kontraktindgåelse ved op eller nedskrivninger
  • Understøtte arbejdet i de sager hvor der er udfordringer i samarbejdet med leverandøren
  • Lave gennemgang og kvalitetssikring af kontrakter før underskrift
  • Lave observationsopgaver i forbindelse med fx ansøgninger om takstforøgelse

Derudover vil opgaverne blandt andet kunne være
  • opgaver i forhold til planlægning og strukturering af forhandlingsforløb med eksterne tilbud
  • deltage i visitationsmøder
  • bidrage til overblik over økonomi og effekt ved forhandling
  • udarbejdelse af analyser af nuværende og fremtidige behov for tilbud – hvordan fremtidssikrer vi Socialområdet, i forhold til udvikling af egne tilbud og køb af eksterne tilbud?

Som forhandlingskoordinator har vi en forventning om, at du har socialpædagogisk / socialfaglig erfaring samt indsigt i udføreperspektivet. Vi er interesseret i alle typer af faglige profiler, eksempelvis socialpædagog, socialrådgiver/formidler, fysio- og ergoterapeuter, men du kunne også have anden relevant baggrund.

Stillingen forudsætter, at du har en lyst til at sætte forhandling i centrum.

Du har følgende kvalifikationer eller vil være indstillet på at lære det
  • viden om og erfaring med forhandling
  • stærke økonomiske/analytiske/kommunikative kompetencer og kan formidle det
  • forståelse for takstsammensætning og har viden om de økonomiske vilkår og rammer på socialområdet – gerne ud fra en erfaring fra udføreniveau / tilbudsniveau
  • socialfagligt kendskab til det specialiserede voksenområde og lovgivningen heromkring
  • være nysgerrig, tænke kreativt og anderledes i forhold til sociale indsatser og lovgivningens muligheder
  • i stand til at samarbejde bredt med kollegaer, forskellige faggrupper og samarbejdspartnere
  • tænker positivt, evner at have overblik og kan holde hovedet koldt selv i svære situationer
  • Kan tage initiativ og være opsøgende på opgaver der skal løses
  • forståelse for afdelingens politiske og organisatoriske rammer

Vi tilbyder dig et job med fleksible rammer, med mulighed for selvstændigt arbejde og som medudvikler af fokusområder.
Du vil have tæt samarbejde med vores eksisterende forhandlingskoordinator, som vil sætte dig grundigt ind i arbejdsgange, organisationen, opgaver mv.

Dit ansættelsessted vil være Socialafdelingen, Myndighed Social som omfatter Myndighed for Voksenhandicap og Myndighed for Psykiatri og Socialt udsatte. I stillingen vil der være behov for egen bil, og du vil forvente dage, hvor du er udekørende.

Om os
I Myndighed for Handicap og Myndighed for Psykiatri og Socialt udsatte ydes der visitering samt råd og vejledning til voksne med nedsat funktionsevne primært indenfor serviceloven. Sagsbehandler/socialrådgiver udreder borgers behov på baggrund af voksenudredningsmetoden, og behandler ansøgninger om støtte ift. størst mulig mestring af eget liv (f.eks. beskæftigelsestilbud, samværstilbud, støtte i eget hjem, botilbud og lignende) Vi udarbejder og følger op på handleplaner efter servicelovens § 141, samt koordinerer indsatsen og samarbejdet omkring borgeren. Vi har en tværgående funktion, der understøtter dette arbejde med juridisk bistand, forhandler og administrative ressourcer, som din stilling er forankret i.

Ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesforhold efter overenskomst.

Arbejdssted
Socialområdet, Myndighed Social. Randers Kommune Laksetorvet 1 eller Gl. Hadsundvej 3a, 8900 Randers.

Vil du vide mere, så kontakt
Anja Warrer på telefon 51 29 14 44 fra uge 30 og 31
Mette Wind på telefon 24 92 03 61 fra uge 32 og frem

Frist for ansøgning
er tirsdag den 26. august 2025.

Om ansættelsesproceduren
Samtalerunde forventes afholdt fredag den 12. september 2025 mellem kl. 08:30 og 13:00.

Ansættelsesforhold
Fastansættelse, fuld tid.

Tiltrædelse
1. november 2025 – gerne tidligere hvis muligt.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Voksenhandicap myndighed, Laksetorvet, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f2890c13-0a01-485b-af81-f3a04212684d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook