Den 20-årige ejer af LFC Fan holder sabbatår, men arbejder selvstændigt på en idé, han fik som 14-årig i en fanshop.
Marcus Mossalski har været stor Liverpool fan lige siden, han kan huske. Som 14-årig var han ovre for at se dem på deres hjemmebane, og han besøgte der, ligesom mange andre fans, fanshoppen, men han blev en smule skuffet over udvalget. Herfra fik han en idé, som han i dag har realiseret til succes.
LFC Fan sælger nemlig klassiske hættetrøjer, t-shirt, sweatshirts mm., som uden at skrige spillertrøje viser Liverpools logo. Denne mere diskrete måde at sympatisere med sin fodboldklub har fået en positiv respons fra de danske Liverpool fans, og Marcus er kommet langt på det halvandet år, hvor LFC Fan har været igang.
Ideén blev nemlig ført ud i livet, da Marcus var 18 år gammel og gik på gymnasium i Randers. Han fortæller, at virksomheden startede som en form for terapi under hans behandling for ludomani. Han havde brug for at sted at lægge fokus, og det var egentlig meningen, at han skulle lægge det på hylden, når han blev student i sommer 2020.
Sådan blev det dog ikke, fordi Marcus kunne se, at LFC Fan kun havde muligheder. Han har nu valgt at arbejde fuldtid på projektet i sit sabbatår, hvilket kun har givet pote, da han allerede har rundet en halv million i omsætning i år. Marcus fortæller dog, at det ikke handler om pengene. Dem har han jagtet nok i sit liv.
LFC Fan er ikke bygget om en business case, men var tiltænkt som en hobbyvirksomhed. Selvom Marcus har knoklet hårdt, og hans studievejleder ikke altid har været glad for hans fokus på virksomheden, er han ikke kommet sovende til succes. Det har været hårdt arbejde og er stadigvæk hårdt arbejde.
Han mener dog ikke nødvendigvis, at dette er kernen til hans gennembrud. “Folk handler hos mig, fordi de ved, at de handler hos en medfan”, og personlig service er vigtigt for ham som både fan og som virksomhedsdrivende. “Passionerede fodboldfans kan lide at købe en trøje af en, som bløder rødt”, og han tilføjer, at han også er venner med stortset alle hans kunder på Facebook, og at en samtale med en kunde ofte ender ud i snak om sporten, fordi man deler loyalitet til klubben.
Det næste trin i udviklingen af er at udvide til det store marked i Sverige. “Jeg har et universelt produkt, som ikke afgrænser sig til Danmark” fortæller han, men pointerer også, at det er vigtigt for ham, at det sker i et tempo, hvor han selv kan være med. Marcus nævner også, at han kunne have udnyttet sommerens Premiere League sejr til Liverpool, men han istedet valgte at nyde tiden som medfan og student.
Marcus Mossalski har opnået succes ud fra en idé, som han har fået fra hans passion som Liverpool fan. Han formår dog at skelne mellem de to ting og kan på denne måde både nyde og arbejde med sin hobby. Du kan læse mere om Marcus på hans hjemmeside eller følge med på hans Facebook.