BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Verdo-koncernen er en dansk virksomhed, der former energiproduktionen til fremtidens samfund og er med +580 medarbejdere og 5,5 milliarder i omsætning blandt Danmarks største energivirksomheder. Verdo arbejder hver dag for at reducere CO2 i lokalsamfund og sætte et bæredygtigt aftryk på fremtiden.
Som Finance Business Partner bliver du en afgørende sparringspartner for den kommercielle ledelse i Verdo Trading og får ansvaret for de økonomiske aspekter i forretningens udvikling. Verdo Trading er Danmarks største virksomhed inden for handel med fast brændsel, herunder biomasse. Virksomheden har datterselskaber og salgsafdelinger i USA, Norge og Bahrain.
Du bliver ligeledes sparringspartner for Verdo Holding, som består af alle stabsfunktioner i Verdo koncernen. Du assisterer koncernledelsen i M&A-opgaver, større investeringsprojekter og understøtter forskellige udviklingsprojekter, der går på tværs af koncernen. Dine opgaver spænder bredt, og dit fokus er at sikre økonomisk velfunderede beslutninger og at fremme den økonomiske og forretningsmæssige tilgang i organisationen.
Personalemæssigt refererer du til Verdo-koncernens CFO og bliver del af et team på 5 Finance Business Partners, som du sparrer med. Du vil opleve en ledelse, som er særdeles involverende ift. den strategiske og forretningsmæssige udvikling af virksomheden.
For at blive en succes i jobbet- Du har en relevant kandidat i økonomi; fx cand.merc. eller cand.oecon.
- Det er en fordel, hvis du har +2 års relevant erfaring fra en større virksomhed.
- Du har potentialet og evnerne til at udfordre og optimere projekterne gennem løbende dialog med stakeholders.
- Du er stærk til tal, databehandling og IT. Du er skarp til Excel og gerne BI-systemer.
- Det er en fordel, hvis du har kendskab til at udarbejde business cases og vurdering af investeringsprojekter.
Du kommer helt tæt på topledelsen i en kommerciel forretning og får mulighed for at påvirke den forretningsmæssige og strategiske udvikling i en international koncern inden for grøn energi. Personer, der kan og vil, får vist en stor grad af ansvar og tillid. Den rette kandidat vil på et givent tidspunkt også deltage i udlandsrejser til fx Norge og USA. Du vil møde en arbejdsplads, der er nede på jorden, præget af ordentlighed og kendetegnet af høj anciennitet. Informationsniveauet er meget højt, hvilket giver dig mulighed for at agere ud fra et oplyst grundlag og sætte dit præg på tingene. Projekterne indebærer mange forskellige områder inden for økonomi, hvilket giver stor variation i dine opgaver og faglige udfordringer. Du får en konkurrencedygtig lønpakke med pension, sundhedsforsikring, lækker katineordning og et udbud af mange sociale aktiviteter på tværs af koncernen, fx jagtklub, padleklub, cykling, julefrokost, sommerfest m.m. Der er mulighed for hjemmearbejde og flextid.
Ansvarsområder og opgaver- Rapportering til Koncernledelsen og ledelsen i Trading.
- Dialog med og opfølgning på udenlandske datterselskaber.
- Deltage i M&A aktiviteter i Verdo koncernen - særligt værdiansættelse af virksomheder og projekter inden for grøn energi.
- Udarbejder valide analyser, tal og præsentationer. Danner et optimalt styrings- og beslutningsgrundlag for ledelsen. Udarbejder business cases der underbygger handlingsplaner. Sikrer en fornuftig risikostyring.
- Forretningskritiske analyser. Udarbejder de økonomiske beregninger til koncernens strategiske udvikling. Herunder profitabilitet analyse, finansieringsmuligheder, vurdering af det fremtidige potentiale for de enkelte afdelinger og diverse business case beregninger.
- Ansvarlig for de økonomiske beregninger til Verdo Tradings udrulning af strategiske initiativer, fx nye produkter og forretningsområder.
- Forbedring og automatisering af virksomhedens daglige rapportering på alle niveauer. Bidrager til virksomhedens master data struktur og økonomisk rapportering i D365.
- Løbende rapportering – f.eks. ledelsesrapportering, bonus-rapportering og input til koncernens ”tavlemøder”.
- Udarbejder Excel modeller til diverse ad-hoc problemstillinger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Asgaard Recruitment, Porsborgparken, 9530 Støvring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5970162