BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
En af vores dygtige medarbejdere har fået andet job, derfor søger vi en erstatning der kan udfylde hans sko. Vi har igennem de sidste par år haft gang i en spændende proces i form af etablering af et endnu tættere samarbejde omkring vores anbringelser og har i den forbindelse etableret en Døgnafdeling, bestående af vores familierådgivere, familieplejekonsulerne og døgnkonsulenter.
Ønsker du at være del af en organisation som er dynamisk og i konstant i bevægelse? Brænder du for arbejdet med udsatte børn fra 0-18 år, hvor det vurderes, at en anbringelse eller aflastning i netværket eller i en professionel pleje, aflastningsfamilie eller institutionsanbringelse kan medvirke til at sikre barnets trivsel og udvikling?
I Familieplejen vil du blandt andet skulle arbejde med følgende opgaver:
- Rekruttere aflastnings- og fuldtidsplejefamilier bl.a. fra Tilbudsportalen og via familiernes private netværk
- Opdyrkning af fremtidige plejefamilier til internt kartotek
- Tæt samarbejde med familierådgiverne og de øvrige faggrupper i Døgnafdelingen, herunder også Socialafdelingen i Randers kommune samt med Socialtilsynet
- Udstede godkendelser til støtteophold i netværksplejefamilier- og anbringelser i netværket.
- Udføre matchbesøg og lave match til anbringelse og aflastning af børn og unge. Udarbejde match oplæg, samt forhandle økonomi. Opgaverne er primært opdyrkning og match til plejefamilier og sekundær match til institutionsanbringelser
- Yde råd, vejledning og supervision til aflastningsfamilier
- Tilbyde akut konflikthåndtering i et pleje- eller aflastningsforhold
I din ansøgning vil vi gerne læse konkrete eksempler på, hvordan følgende vil komme til udtryk i dit arbejde:
- Evne og vilje til at reflektere over egen praksis
- Empati, faglighed og etik
- Ambitioner, innovation og nysgerrighed
Vi forventer, at du:
- At du er uddannet pædagog med relevant efteruddannelse
- Deltager aktivt i udviklings- og forandringsprocesser og er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstid
- Er udadvendt og formår at skabe tillid
- Har gode skriftlige kompetencer, er vedholdende i din dokumentationspraksis og god til at anvende IT
- Medvirker til et positivt og energisk arbejdsmiljø med fokus på udvikling og kollegial sparring og feedback
- Er i stand til selvstændigt at kunne opdyrke og arbejde med området
- Er engageret og bringer dig selv i spil
- Kan arbejdede selvstændig og i team
- Har humor
Det er en fordel at du har erfaring med:
- Arbejdet som familieplejekonsulent
- Match/Rekruttering af plejefamilier
Vi tilbyder:
- En god arbejdsplads med stor indflydelse på egen hverdag
- En medarbejdergruppe der er faglig kompetent, engageret og humoristiske
- En udfordrende og uforudsigelig hverdag
- En arbejdsplads i udvikling og med en arbejdskultur, som bygger på anerkendelse, ansvarlighed, engagement, plads til nytænkning og kreativitet
- En fri omgangstone og højt til loftet
- Tydelig ledelse
Der er tale om dagarbejde, dog kan aften- og weekendarbejde forekomme.
Det er nødvendigt at have rådighed over egen bil.
Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgninger med relevant dokumentation for uddannelser, tidligere beskæftigelser og udtalelser sendes via Randers kommunes elektroniske rekrutteringssystem
For yderligere oplysninger henvises til afdelingsleder af Familieplejen, Ulrik Jørgensen, telefon 30 30 55 09.
Ansøgningsfrist:
den 20. juni 2024.
Ansættelsessamtale:
den 25. juni 2024.
Tiltrædelse:
den 1. august 2024.
Løn og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Familie- og rådgivningscenter, Odinsgade, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051976