BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med faglig udvikling på beskæftigelsesområdet?
Ser du det som en spændende udfordring at arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet? Og har du indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen samt stor erfaring i at arbejde med udvikling af ressourcer?
Så har vi et spændende job til dig.
I sensommeren 2023 omorganiserede vi arbejdsmarkedsafdelingen i Randers fra at være 8 afdelinger til at være de 4 centre med en række afdelinger under. I forbindelse med denne omlægning, etablerede vi Center for Jobrettet udvikling, hvor der er 4 afdelinger, som arbejder med unge, kontanthjælpsmodtagere, ressourceforløb, sygedagpenge og jobafklaring. Centret drifter derudover også Randers Kommunes rehabiliteringsteam.
Det faglige fokus er at støtte borger til at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet, hvor vejen hertil kan være uddannelse, særligt for de unge, lønnede timer, virksomhedsrettede indsatser og tværfaglige indsatser.
I Center for Jobrettet udvikling, har vi fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, som giver den enkelte borger mulighed for at tage mest muligt ansvar for egen udvikling. Vi mener, at vi skal møde borgeren med tiltro til at de kan nå deres mål, samt tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt.
Arbejdsopgaver
Som faglig konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med de andre faglige konsulenter tilknyttet centret, samt med ledelsesteamet. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling. Derudover vil du løbende skulle give sparring til sagsbehandlere, fastholdelseskonsulenter og jobkonsulenter, særligt på jobafklaringsområdet.
Du vil også skulle repræsentere beskæftigelsesområdet og være tovholder i kommunens rehabiliteringsteam, og får både i den henseende, men også mere bredt, en væsentlig rolle i centrets faglige udvikling. Opgaverne i hverdagen vil være mangeartede og dine dage vil ikke komme til at ligne hinanden, du vil blandt andet have opgaver inden for
- Implementering af ny lovgivning samt udarbejdelse og opfølgning på processer og arbejdsgange som følge heraf
- Sparring og analyseopgaver for ledelsen
- Indgå i faglig sparring og sagsdrøftelse med dine kolleger
- Fagligt tilsyn og kvalitetssikring
- Planlægge og gennemføre undervisning af medarbejdere vedr. lovgivning, faglig tilgang og arbejdsgange
- Samarbejde på tværs af afdelinger og forvaltninger på konsulent og ledelsesniveau
- Være mødeleder på møder i rehabiliteringsteamet.
Vi er organiseret i teams, som har stor kompetence. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling.
Din profil
Vi lægger vægt på at du kommer med en socialfaglig og/eller juridisk uddannelsesmæssig baggrund og har lyst til at nytænke tilgangen til sygemeldte borgere. Herudover vægter vi at du
- er empatisk og har gode kommunikative evner både mundtlig samt skriftligt
- har erfaring med lovgivningen på beskæftigelsesområdet
- kan skabe overblik og evner at drage nytte af den faglige ballast, der allerede findes i centret, gennem inddragelse af kollegerne
- har gode samarbejdsevner og ser kerneopgaven som en opgave, der skal løftes i fællesskab med kolleger og ledelse
Du skal kort sagt have faglige holdninger, være imødekommende, nysgerrig og have lyst til at præge organisationen. Det vil desuden blive vægtet, hvis du har erfaring med rollen som faglig konsulent og kan agere i samspillet mellem ledelse og medarbejdere i faglige spørgsmål og faglig udvikling.
Vi ser gerne at du beskriver i din ansøgning hvordan dine faglige og personlige kompetencer kan komme i spil i stillingen.
Vi tilbyder
Du vil træde ind i et spændende job med mulighed for at være med til at præge afdelingernes faglige tilgang, samt din egen rolle som faglig konsulent. Du vil få et selvstændigt arbejdsområde med et tæt samarbejde med ledelse og gode kollegaer og en arbejdsplads, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde højt og har en ligefrem og humoristisk omgangstone.
Vi har frugtordning, kantineordning, fleksibel arbejdsplads, flekstid og kan samtidigt tilbyde muligheden for en hjemmearbejdsdag om ugen.
Ansættelsesproces
Hvis du er klar på at ansøge og måske blive en del af vores arbejdsplads, så ansøg gerne og vedhæft ansøgning, CV, uddannelsespapirer og eventuelle referencer senest den 25. februar 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 27. februar 2024.
Ansættelsen sker pr. 1. april 2024.
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og efter reglerne om ny løn.
Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Per Damgaard Petersen på telefon 30 55 27 82, afdelingsleder for Job og Sundhed Nanna Andersen på telefon 21 55 08 69 eller Afdelingsleder Suvada Kasumovic på telefon 27 29 41 10.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
JCR UDV-Kontanthjælp 3-Sagsbehandler, Regimentvej, 8930 Randers NØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988283