Digitaliseringsekspert med fokus på M365 søges til Randers Kommune

dato

Har du styr på kontor- og samarbejdsværktøjerne i M365, er du udadvendt og god til at skabe kontakter, og kan du lide at drive forandringsprojekter? Så er det måske dig, vi leder efter.

I Randers Kommune arbejder vi intensivt med at sikre, at vi udnytter de mangle muligheder for at højne vores opgaveløsning via Microsoft 365-værktøjerne. Vi har udarbejdet retningslinjer og etableret et ambassadørkorps, der hjælper kollegaer med at arbejde effektivt med de forskellige kontor- og samarbejdsværktøjer, fx Teams, Planner og SharePoint.

Næste skridt er at løfte kompetenceniveauet i hele organisationen og sætte gang i prøvehandlinger, som vil have fokus på, hvordan vi bedst muligt kan understøtte forskellige konkrete opgaver med M365-værktøjerne – fx projekt- og porteføljestyring, undersøgelse af mulighederne med Sharepoint baseret intranet og udnyttelse af mulighederne forbundet med Copilot. Det er blandt andet disse opgaver, vi har brug for dig til at hjælpe med!

Da der er tale om en nyoprettet stilling, vil du få rig mulighed for at påvirke stillingens indhold.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være, at

  • deltage aktivt i vores M365-board (som består af medarbejdere med tekniske og juridiske kompetencer, og som løbende monitorerer og vurderer ændringer/opdateringer/nye features i M365/M365 roadmap),
  • holde dig opdateret på ny funktionalitet i M365 og bringe denne viden i spil i organisationen,
  • opdatere og vedligeholde retningslinjer, anbefalinger og governancestrukturer omkring M365,
  • indhente og prioritere ønsker fra forretningen og bringe dem videre til relevante aktører,
  • opsamle viden om anvendelsesmæssige og tekniske udfordringer fra interne og eksterne interessenter og igangsætte løsninger i organisationen,
  • understøtte og udvikle M365-ambassadørkorpset, hvor alle forvaltningsområder er repræsenteret,
  • sikre effektiv kommunikation til organisationen og ambassadørnetværket om M365,
  • planlægge og gennemføre tværgående og målrettede uddannelsesindsatser inden for M365,
  • planlægge og gennemføre prøvehandlinger og implementere resultaterne i hele organisationen,
  • koordinere og sikre vidensdeling mellem aktører i kommunens supportorganisation,
  • samarbejde med vores ESDH-koordinatorer og licensmanager,
  • være systemansvarlig for IntraActive Governance, som vi bruger til styring af Teams.

Vi forestiller os, at du
  • har en videregående uddannelse inden for digitalisering eller informationsvidenskab, fx Cand.IT eller Cand.merc, evt. krydret med nogle M365-specifikke kurser,
  • praktisk erfaring med kontor- og samarbejdsværktøjerne i M65, digitalisering og forandringsledelse,
  • på det personlige plan drømmer vi om, at du, ligesom os andre, er en teamplayer med godt humør, som arbejder selvstændigt med et godt overblik og forståelse for det samlede billede,
  • har erfaring med vidensdeling og kommunikative indsatser i en større organisation,
  • trives med at arbejde på tværs af fagligheder og med mange forskellige interessenter,
  • brænder for at udvikle og drive digitale forandringer, samtidig med at du sikrer en god forankring i organisationen,
  • gerne erfaring med projektledelse,
  • har erfaring med Power Apps eller er nysgerrig på at lære det.

Vi tilbyder
  • en central rolle i en af landets større kommuner, hvor digitalisering prioriteres højt,
  • mulighed for at påvirke og udvikle organisationens arbejde med M365 og governance,
  • et engageret og samarbejdsorienteret arbejdsmiljø,
  • gode muligheder for kompetenceudvikling.

Om ansættelsesstedet
Du vil møde ind til en spændende stilling, der er placeret i IT & Digitalisering i en af landets største kommuner. IT & Digitalisering består af omkring 50 medarbejdere, der arbejder med drift af netværk og telefoni, brugersupport, databeskyttelse, leverandørstyring, systemforvaltning, projektledelse, digitalisering samt udvikling af bl.a. webservices. Du vil blive en del af Digitaliseringsteamet, hvor du vil arbejde sammen med syv engagerede og ambitiøse kollegaer i et uformelt arbejdsmiljø, men du vil også få et tæt samarbejde med specialister i både IT & Digitalisering og i alle kommunens forvaltninger.

Arbejdsstedet er IT & Digitalisering, Regimentsvej 16, 8930 Randers NØ.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst, og lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist og samtaler
  • Ansøgningsfrist 5. marts
  • Første samtalerunde 10. marts
  • Anden samtalerunde 17. marts
Skulle du gå videre til anden samtalerunde, vil du skulle gennemgå en personprofiltest.

Kontaktpersoner
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af digitaliseringsteamet Tom Nørregaard Andersen på telefon 30 82 27 84 eller Chef for IT & Digitalisering Bent Højlund på telefon 51 56 28 01.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

IT og Digitalisering, Regimentvej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c7a6f9ea-0f46-4bef-95ea-4009128467d2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook