Bliv sagsbehandler hos Randers kommune med fokus på fleksløntilskud og sygedagpenge

dato

En af vores sagsbehandlere har fået nye opgaver i afdelingen og derfor søger Ydelseskontoret i Randers kommune en ny kollega til udbetaling af fleksløntilskud og sygedagpenge.

Du vil komme til at arbejde i en afdeling med gode kollegaer i en spændende og travl hverdag. Vi har en rummelig arbejdsplads, der lægger vægt på humor og et godt arbejdsfællesskab. Vi arbejder løbende med at forbedre vores opgaveløsning samtidig med, at vi har fokus på det gode arbejdsmiljø og teamudvikling.

Ydelseskontoret er en central afdeling i Randers Kommunes Arbejdsmarkedsafdeling, som sørger for udbetaling af forsørgelsesydelser til rette tid. Vi er meget bevidste om, at vi som myndighedsafdeling har stor berøringsflade med borgernes forsørgelsesgrundlag og vi har fokus på den gode borgerbetjening og tager vores arbejde meget alvorligt.

Vi er en afdeling på 42 medarbejdere, der arbejder i specialiserede teams, som udbetaler og administrerer ydelser efter Lov om aktiv socialpolitik, Lov om aktiv beskæftigelse og Sygedagpengeloven. Vores faglige konsulenter sørger for at holde sagsbehandlerne ajour om relevant, gældende lovgivning ligesom vurdering af sanktioner er en del af kontorets specialteams.

Vi sparrer og taler sammen om de gode løsninger og vægter fællesskabet omkring opgaven meget højt. Vi søger en fremmødestabil kollega, som har lyst til at være en del af dette fællesskab for at yde den bedst mulige service overfor vores borgere.

Arbejdsopgaver
Du bliver en del af vores nyligt sammenlagte team som skal varetage udbetaling af Fleksløntilskud og Ledighedsydelse samt Sygedagpenge. Vi arbejder med Marc Fleksløn i opgaveløsningen, så kendskab til robotløsning er en fordel, men ikke et krav.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Løbende opfølgning, udbetaling og sagsbehandling af fleksløntilskud, ledighedsydelse og på sigt også sygedagpenge, som du vil blive oplært i.
  • Administration af boligudgifter
  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere ved telefoniske eller personlige henvendelser
  • Klagebehandling

Vi forventer, at du
  • Har erfaring med udbetaling af fleksløntilskud og ledighedsydelse
  • Har lyst til at arbejde i en myndighedsrolle i en offentlig forvaltning
  • ansvarlig, fleksibel og god til at samarbejde
  • Kan arbejde systematisk og grundigt
  • Har gode skriftlige kompetencer
  • Har et godt økonomisk overblik
  • Kan bevare overblikket under pres
  • Kan tackle enhver borger professionelt og respektfuldt
  • Selvstændigt kan omsætte lovtekst til virkelighed efter gældende praksis
  • Har lyst til at indgå i et arbejdsfællesskab hvor opgaveløsningen er i centrum

Vi foretrækker ansøgere, der
  • Har erfaring med at arbejde med myndighedsopgaver
  • Har flair for IT, gerne med kendskab til KY og som har kendskab til notatpligt, partshøring, afgørelser og klagesagsbehandling.

Fakta
  • Stillingen ønskes tiltrådt hurtigst muligt.
  • Ugentligt timetal: 37
  • Høj grad af indflydelse og ansvar
  • Løn i henhold til gældende overenskomsts vilkår

Ansøgningsfrist og samtaler
  • Stillingen skal søges elektronisk og din ansøgning være os i hænde senest 9. december 2025
  • Der skal vedlægges oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse.
  • Samtaler afholdes onsdag den 17. december 2025.

Har du spørgsmål
til stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Eva Strandborg på mobil 24 94 07 67.

Alle uanset køn, alder, etnisk baggrund m.v. opfordres til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

BYD Ydelseskontor, Regimentvej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/8a25e4ab-b853-45ec-bb30-5c439fea88ae

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet