Leder du efter det helt rette sted, hvor din juridiske viden og erfaring kan komme i spil indenfor en bred pallette af personalejuridiske opgaver? Hos os bliver du en del af et stærkt team, får en central placering i en spændende organisation og får mulighed for dagligt at understøtte organisationen og de enkelte ledere i tæt samspil med dine kollegaer.
Velkommen i et stærkt og inkluderende team
Som personalejurist vil du spille en central rolle i at understøtte hele kommunen indenfor det personalejuridiske område. Her rådgiver og støtter vi både i enkeltsager og på det generelle plan. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med lederne i hele Randers Kommune, sammen med andre stabsafdelinger samt eksterne samarbejdspartnere såsom KL. Der er derfor en god vekslen mellem fordybelse i arbejdsopgaverne og kontakt til ledere, samarbejdspartnere, kolleger mv.
Du vil indgå i et stærkt team på fire jurister og to studiemedhjælpere med reference til lederen af Personalejuridisk Team. Vi sætter en ære i vidensdeling og sparring med hinanden i teamet og med andre nære samarbejdspartnere.
Vi har en procesorienteret tilgang til opgaverne, som i praksis blandt andet udmønter sig ved ugentlige møder, hvor opgaverne fordeles efter aftale i teamet. Du får på den måde indflydelse på egne opgaver og ansvarsområder.
Primære arbejdsopgaver
- Rådgivning og vejledning af ledere vedrørende personalesager, herunder afskedigelser, sygefravær, disciplinære sager mv.
- Udarbejdelse af personalejuridiske vejledninger, notater og andre materialer, som formidles til den øvrige del af organisationen.
- Udarbejdelse af sagsfremstillinger til direktion, økonomiudvalg, byråd mv.
- Vejledning af ledere i forhold til overenskomstfortolkning/forståelse, herunder arbejdstid og løn.
- Forhandling med de faglige organisationer vedrørende personalesager, indgåelse af forhåndsaftaler, løn mv.
- Undervisning på fysiske workshops og afholdelse af webinarer for ledere i personalejuridiske emner.
Din profil
- Det er et krav, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller anden kandidatuddannelse med juridisk profil – gerne med speciale indenfor ansættelsesret eller personalejura. Både kandidater med erfaring og nyuddannede jurister opfordres til at søge stillingen.
- Sagsfremstillinger er en vigtig del af stillingen og du skal derfor være tilpas med skriftlige fremstillinger og trives med at tage ansvar for opfølgning af teamets sagsfremstillinger.
- Du er relationsskabende både i forhold til dine kollegaer og dine samarbejdspartnere og du kan indgå konstruktivt i dialogen med eksterne organisationer.
- Du skal kunne fungere i en ligeværdig dialog med samarbejdspartnere og mestre at balancere i et arbejdsfelt, der indimellem bærer præg af modsatrettede hensyn.
- Du evner at stå fast i forhandlingssituationer.
- Du er handlekraftig og kan rykke hurtigt på opgaverne, når det er nødvendigt.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende job med afvekslende arbejdsopgaver og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Der er rig mulighed for at sætte præg på eget arbejdsområde i en dagligdag med frihed under ansvar og stærk ledelsesopbakning. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor der også er plads til at have det sjovt med hinanden.
Vi kan tilbyde dig at blive en del af et team med stor faglig bredde erfaring og respekt for hinandens synspunkter, hvor for sparring, videndeling og læring altid er tilgængelig.
Du bliver en del af et team centralt placeret i organisationen. Vi er en del af staben Personale og HR med reference til HR- og Personaleudviklingschefen, hvor vi har et tæt samarbejde med de to HR-teams samt Løn- og Personale – både fagligt og socialt.
Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og AC.
Der er tale om en fuldtidsstilling, men hvis du har et ønske om nedsat tid, skal det ikke holde dig fra at søge. Hvis blot du vil anføre det i din ansøgning.
Tiltrædelse er den 1. december 2025 eller snarest muligt.
Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder af Personalejuridisk team, Steen Nielsen på telefon 20 11 98 31 eller mail steen.nielsen@randers.dk
Ansøgningsfrist er søndag den 19. oktober 2025. Ansættelsesforløbet vil indeholde to samtaler, hvor den første samtalerunde er onsdag den 22. oktober 2025 og anden samtalerunde er onsdag den 29. oktober 2025. For de kandidater, der går videre til anden samtale, vil der blive lavet en personprofil, hvor profiltilbagemeldingen vil foregå fredag den 24. oktober 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Personale og HR, Laksetorvet, 8900 Randers
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/57a2a7b7-8dcb-45a8-94ea-567a168d56e8