Bliv IT og digitaliseringsmedarbejder i en nøgleposition på Randers Bibliotek

dato

En stor del af bibliotekets virksomhed er digital og teknologibaseret. Som IT og digitaliseringsmedarbejder er du derfor en nøglemedarbejder, der får en stor berøringsflade i organisationen, og som vi stiller store krav til.

Du får ansvaret for bibliotekets IT-løsninger og ansvaret for at hjælpe både dine kolleger og vores borgere med digitale løsninger.
Du skal være teknologisk interesseret samt superbruger i Microsoft office-pakken. Du skal også være fortrolig med brugen af kunstig intelligens, og du skal have lyst til at sætte din viden i spil og understøtte bibliotekets digitale transformation.

Opgaverne

  • Daglig support af vores mange systemer, herunder administrative PC’er og publikums PC´er, telefoni, overvågning, besøgstællere, selvbetjeningsanlæg, sorteringsanlæg, printbetalingssystem, kopimaskiner, storformatprintere, plottere mm.
  • Primær kontakt til systemleverandører og til Randers Kommunes IT-afdeling, der står for hosting af mange af vores løsninger
  • Afholde workshops og undervise kolleger i optimal anvendelse af IT-systemer
  • Deltage i bibliotekets teknologiformidling.
  • Introduktion af nye medarbejdere til vores IT-miljø
  • Indkøb og implementering af nyt udstyr
  • Aktivt opsøgende arbejde for at finde nye tekniske løsninger – både administrative og borgerrettede

Din ansættelse har to ben: Du bliver ansat i administrationen med reference til leder af administration og IT. Her vil du indgå i bibliotekets servicemindede stab og understøtte organisationens administrative praksis, herunder at styrke medarbejdernes brug at IT-værktøjer. Du har ansvaret for bibliotekets IT-budget. Du vil også have en tilknytning til holdet Information og digital betjening, der har til opgave at bringe bibliotekets digitale tilbud i spil hos borgerne, herunder at indgå i teknologiformidling, f. eks ved at lave forsøg med kunstig intelligens i borgernes hænder eller ved at hjælpe med printudfordringer i udlånet.

Som IT og digitaliserings-medarbejder på Randers Bibliotek, er du den eneste med en specifik IT-faglighed. Du får derfor en nøgleposition når det kommer til at styrke den digitale transformation og som sparringspartner i forskellige projekter. Du får 56 dedikerede kolleger at gøre det sammen med og du kommer til at have tæt samarbejde med kommunens IT-afdeling, der hoster mange af vores løsninger.

Vi forestiller os at du har en relevant IT-uddannelse. Det kunne f.eks. være cand.it eller en uddannelse som IT-supporter. Vi forventer at du har dokumenteret erfaring med vejledning eller support, og at du er god til at lære fra dig. Du skal kunne forhandle gode priser på nyt grej og være god til at se muligheder og potentialer og til at få ting til at ske. Du skal også være god til at prioritere din tid og til at hjælpe både kolleger og borgere.

Vi tilbyder en stilling med stor fleksibilitet og indflydelse på eget arbejdsliv. Så har du lyst til at gøre en stor forskel i en levende kulturinstitution, så er chancen der nu. Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Randers Bibliotek
Randers Bibliotek består af Hovedbiblioteket, tre filialer, tre afhentningsbiblioteker, en bogbus og en bibliotekscykel. Her kan børn og voksne låne bøger, magasiner, film, musik, computerspil, brætspil og endda også ukuleler, affalds-grabbere og discgolf-sæt. Vi arrangerer hvert år en stor mængde arrangementer om samfund, kultur, litteratur og musik.

Hvert år får vi cirka 400.000 besøg på vores fysiske lokationer, og vi tilrettelægger og udfører undervisningstilbud til daginstitutioner, skoler og andre uddannelsesinstitutioner i hele Randers Kommune.

Randers Bibliotek er en levende videns- og kulturinstitution med 56 engagerede medarbejdere. Vi arbejder systematisk med at tage afsæt i fakta og data, lytte til brugernes behov, teste og prøve af – og vi hylder modige eksperimenter og udvikling. Som medarbejder på Randers Bibliotek skal du have lyst til at udvikle og udfordre dig selv i en anerkendende kultur med fokus på læring. Her er nysgerrighed en kernekompetence, og vi udvikler sammen med borgere og samarbejdspartnere, fordi vi tror på, at det gør os klogere og resultatet bedre.

På Randers Bibliotek har vi organiseret en række hold med tydelige mål. Det faglige ansvar og økonomien er lagt ud på holdene. Derfor er det holdets koordinator, der har ansvaret for at udvikle det daglige arbejde sammen med holdet. Der er stor grad af faglighed og frihed i opgaveløsningen, og vi arbejder projektorienteret og på tværs. Du får derfor mulighed for at deltage i projektarbejde og at udvikle dine egne projekt-kompetencer.

Læs mere om Randers Bibliotek på hjemmesiden og i vores strategi 2023-26

Relevant for stillingen er den nationale AI vision for folkebibliotekerne –
Praktisk information
Ansættelsessted er på Randes Hovedbibliotek, og stillingen er på 37 timer pr. uge.

Du skal være indstillet på fleksibilitet og skiftende arbejdstider.

Tiltrædelse ønskes den 1. marts 2025 eller snarest muligt.

Ansøgningsfrist
8. januar 2025, og der afholdes samtaler den 17. januar 2025.

Vi tilbyder overenskomstmæssig løn og gode ansættelsesvilkår.

Vil du høre mere
om stillingen, så kontakt leder af administrationen Marie Garsdal Brøsted på mail mgb@randersbib.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Randers Bibliotek, Stemannsgade, 8900 Randers

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7a1042e5-fef9-47f3-aed4-c036ca273dd0

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook