BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Erfarne familiekonsulenter
Erfarne familiekonsulenter søges til Børne- og ungecenter Randers Kommune.
Har du lyst til at arbejde med børn, unge og familier og deres udvikling? Har du erfaring med familiearbejde? Er du interesseret i at udvikle dig fagligt i samarbejde med gode kollegaer og har du lyst til at indgå i et tværfagligt samarbejde som skal understøtte familierne i deres udvikling og trivsel? Så er du måske vores nye kollega i Børne- og UngeCentret i Randers Kommune med ansættelse fra den 1. januar 2025.
Vi har travlt i Børne- og ungecenter Randers og søger derfor 3 familiekonsulenter 37 timer om ugen, til at varetage opgaver i familie – og ungerettede indsatser.
Du tilrettelægger selv din arbejdstid fleksibelt ud fra dine arbejdsopgaver. Der kan forekomme arbejdsopgaver på skæve tidspunkter af dagen og det forventes derfor, at du har mulighed for at arbejde ca. 2 aftner om ugen. Derudover skal der løses opgaver i hele Randers kommune så det forventes at du har kørekort.
Du skal have stor lyst til at skabe meningsfulde forandringer for sårbare børn, unge og familier og kunne bidrage med høj faglighed og erfaring.
Børne- og ungecenter Randers har en bred tilbudsvifte, som dækker over forskellige terapeutiske tilbud, psykologsamtaler, indsatser for unge, mentorforløb, bostøtter, gruppeforløb, familiekonsulenter og tilbud til spæd og småbørn.
Børne- og ungecenter Randers skal fra d. 01.01.25, fusionerer med socialafdelingens udføreområde, hvilket bl.a. betyder at vi både får nye opgaver og kompetencer ind i centret Dette betyder, at du vil blive en del af en organisation der er i gang med en spændende proces, hvor der tænkes kreativt og udviklingsorienteret.
Målgruppe
Vi leverer indsatser til målgruppen ufødt -18 år og deres familier, samt ungestøtte for unge i alderen 18 – 23 år.
I stillingen som familiekonsulent skal du arbejde med sårbare familier der har brug for særlig støtte og behov for hjælp til at skabe de nødvendige forandringer i deres liv. Arbejdet med familierne finder både sted i både familiernes eget hjem og i Børne- og ungecentrets lokaler.
Dit arbejde vil bl.a. indebære
- At tage afsæt i de identificerede udfordringer og ressourcer, der beskrives i handleplanen og undersøgelsen via henvisning fra MyndighedsCentret.
- At skabe betingelser og muligheder for, at barnet, den unge og forældrene kan håndtere og bearbejde oplevelser, reaktioner og følelser, der kan være en forhindring for, at dagligdagen kan fungere.
- At facilitere en positiv og tilpasset udviklings – og forandringsproces hos barnet, den unge og familien.
- At tage afsæt i familiens ressourcer.
- At styrke forældrenes kompetencer til at give tilstrækkelig følelsesmæssig omsorg og forstå deres barns og den unges følelsesmæssige signaler, reaktioner og udviklingsbehov på en måde, så barnet og den unge får mulighed for at udvikle strategier i forhold til dette og at udvikle sig alderssvarende socialt, kognitivt og emotionelt.
- Intensiv pædagogisk intervention, støtte og vejledning.
- Planlægning og udøvelse af aktiviteter
Vi tilbyder dig:
- Et introduktionsforløb med en medarbejder
- Et varieret, meningsfuldt og fagligt udfordrende arbejdsområde
- En arbejdsplads med stor indflydelse og højt til loftet
- En faglig kompetent, engageret og humoristisk medarbejdergruppe
- En arbejdsplads i udvikling med en kultur baseret på anerkendelse, ansvarlighed og engagement.
- Et fast team, hvor du har mulighed for at søge faglig sparring og støtte, samt en gensidig udveksling af erfaringer og kompetencer.
- Supervision
- Et miljø hvor faglig udvikling er i højsædet for alle vores indsatser
- Indflydelse på Børne- og ungecentrets udviklingsområder.
- Sparring fra ledelse
- En organisation i udvikling
Vi forventer at du:
- At du har relevant uddannelse som socialpædagog eller socialrådgiver og gerne relevant efteruddannelse
- At du har erfaring som familiekonsulent eller lignende funktion
- Du kan arbejde anerkendende og mentaliserende
- Du kan arbejde ressourceorienteret
- Du besidder en høj grad af etik og faglighed i dit arbejde
- Har teoretisk viden om og erfaring med at arbejde med udsatte familier og har evnen og viljen til at reflektere over egen praksis
- Du kan skabe struktur og bevare roen i komplekse sager
- Du mestrer tværfagligt samarbejde – herunder tæt samarbejde med myndighedsområdet
- Du er stærk til netværksarbejde – både det professionelle og private netværk samt civilsamfundet.
- Har høj grad af samarbejdskompetence og er en holdspiller og samtidigt evner at arbejde selvstændigt og tage ansvar både fagligt og organisatorisk.
- Deltager aktivt i udviklings- og forandringsprocesser og er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstid.
- Har gode skriftlige kompetencer, er vedholdende i din dokumentationspraksis og god til at anvende IT.
- Du er energisk og positiv i fællesskabet, samt nysgerrig og interesseret i dine kollegaers opgaver og trivsel generelt
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, kan du henvende dig til afdelingsleder Mariann Kaster tlf.: 21747011 og Else Marie Revsbeck tlf.: 51211105
Ansøgningsfrist er d. 15/11 2024 kl. 24.00
Samtalerne forventes afholdt onsdag d.27/11.
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Vi skal gøre opmærksom på, at vi som led i ansættelsesprocessen indhenter straffe- og børneattest. Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
BUC - Team 1, Gl. Stationsvej, 8940 Randers SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6137267