Bliv familiekonsulent eller kontaktperson og gør en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser i Randers kommune

dato

Brænder du for at gøre en forskel for børn, unge og familier med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser? Kan du lide at yde vejledning, guide og frembringe motivation til forandring? Så har du nu muligheden for at søge stillingen som enten familiekonsulent eller kontaktperson

Vi søger én familiekonsulent og to kontaktpersoner til faste stillinger på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt eller senest 1. november 2025.

Hvem er vi?
Børne- og ungecentret i Randers kommune varetager indsatser rettet mod børn, unge og deres familier i Randers kommune. Vores tilbudsvifte er bred og dækker over forskellige tilbud såsom gruppeforløb, kontaktperson, familiestøtte, terapi, ungesamtaler, familiebehandling og meget mere. Vi tilpasser løbende tilbudsviften, således den rummer de behov, der er for hjælp.

Hos Børnehandicap teamet varetager vi den del af centrets opgaver, der handler om fysiske og psykiske funktionsnedsættelser hos børn og unge fra 0-18 år, hvor der derfor er brug for en diagnosespecifik tilgang, guidning og vejledning. Vores primære opgave består i vejledning og guidning af unge og familier indenfor særligt autismespektrumsforstyrrelser og opmærksomhedsforstyrrelser, samt de belastningsreaktioner som oftest medfølger såsom angst, OCD, stress, udadreagerende adfærd m.m. Vi arbejder ud fra en anerkendende og ressourceorienteret tilgang i tilstræbelsen mod at styrke den enkeltes forudsætning for øget mestring og selvstændighed i eget liv.

Opgaven
Som familiekonsulent og støttekontaktperson er indsatsen mangeartet, men tager konkret afsæt i det opstillede formål og mål, som er udarbejdet af Familie- og rådgivningscentret (myndighed) i samarbejde med barnet/den unge og dets forældre.

Arbejdet med familierne, børnene og de unge kan bestå af vejledning, undervisning, guidning, eksponering mv. og finder sted i både Børne- og ungecentrets lokaler, ude i lokalmiljøerne samt i hjemmet. Opgaverne kan være komplekse og mangeartede og kan indbefatte temaer som selvforståelse, konflikthåndtering, hjælp til at skabe struktur og trygge rammer i hjemmet, diagnoseforståelse, hjælp til at finde sit ståsted som ung i livet, uddannelse, social træning osv. Ligeledes varetager vi, på tværs i teamet, vores gruppe- og undervisningsforløb.

Som familiekonsulent vil man arbejde primært med familiebehandlingen og vejledningen af hele familien. Som støttekontaktperson vil man arbejde primært direkte med den unge.

Vi søger dig som

  • har en pædagogfaglig uddannelse og baggrund
  • har viden og erfaring indenfor familiebehandling og/eller støttekontaktpersonsarbejde
  • har diagnosespecifik viden – særligt indenfor autisme, opmærksomhedsforstyrrelser, angstbehandling og børne/unge psykiatri
  • ser selvudvikling og selvrefleksion som et af de vigtigste værktøjer i opgaveløsningen
  • trives i en organisation i forandring, og som tager organisatorisk medlemskab
  • har en høj grad af empati, faglighed og etik i mødet med barnet og familien
  • trives med at arbejde selvstændigt, men også bidrager til fællesskabet fagligt og socialt i teamet
  • kan skabe struktur og bevare roen i komplekse sager
  • mestrer tværfagligt samarbejde – herunder tæt samarbejde med myndighedsområdet
  • deltager aktivt i udviklings- og forandringsprocesser og er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstid
  • Er skriftlig kompetent og vedholdende i din dokumentationspraksis, og som ser IT som et naturligt arbejdsredskab i dagligdagen.

Vi tilbyder
  • et varieret, meningsfuldt og fagligt udfordrende arbejdsområde
  • et introduktionsforløb med en mentor
  • en arbejdsplads i udvikling med en kultur baseret på anerkendelse, ansvarlighed og engagement
  • selvtilrettelæggelse af arbejdstimer
  • ugentligt teammøde
  • temadage med udvikling af kompetencer til løsning af kerneopgaven
  • faglig kompetente, engagerede og humoristiske kollegaer
  • et fagligt sparringsmiljø med supervision, sparringstid på teammøder og sparring fra ledelse
  • indflydelse på Børne- og ungecenter Randers udviklingsområder
  • en engageret og nær ledelse.

Vilkår, yderligere oplysninger og datoer
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.
Du er selvtilrettelæggende i din arbejdstid, og der må forventes arbejde om eftermiddagen og aftenen ca. to hverdage om ugen. Det er desuden et krav, at du har egen bil til rådighed i arbejdet.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lotte Holm Rasmussen på telefon 40 25 67 41.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 18. september 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt
Onsdag den 24. september 2025.

Notér gerne i din ansøgning, om du søger stillingen som familiekonsulent, støttekontaktperson eller begge.

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Vi skal gøre opmærksom på, at vi, som led i ansættelsesprocessen, indhenter straffe- og børneattest.

Alle uanset køn og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børne- og ungecenter Randers Kommune, Odinsgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3d72b7cb-d829-4dbd-ba92-4d2b94667c15

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet