Bliv en del af Skattestyrelsens team i Randers med spændende regnskabs- og revisionsopgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at bringe dine stærke regnskabs- og revisionskompetencer i spil - med life-work balance, udfordrende opgaver og gode udviklingsmuligheder? Motiveres du af selvstændigt ansvar, frihedsgrader og medindflydelse? Så er du måske en af vores nye kolleger hos Skattestyrelsen i Randers.

Enheden EV 7 - Skat og moms har til formål at øge regelefterlevelsen for aktive og tvangsafmeldte erhvervsvirksomheder. Vores opgave er at opdage fejl i regnskaberne hos virksomheder og selvstændigt erhvervsdrivende. Desuden arbejder vi med forskellige kontrolprojekter som fx kontrol med virksomhedsordningen, momskontrol osv. Vores arbejde bidrager til at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Vi arbejder med en proaktiv tilgang til opgaveløsningen, hvilket fører til dialog og vejledning af virksomhederne og deres rådgivere.

Dine arbejdsopgaver
Med udgangspunkt i udsøgninger og dine analyser af regnskabsdata skabes fundamentet for kontrol af virksomhedernes indtægtsgrundlag. Du ved allerede, at det kræver fordybelse og evnen til at sammensætte informationer samt evnen til at følge sporet.
Derefter kommer du til at arbejde med skattekontrol, momskontrol og kontrol af tilskudsordninger.

I det daglige kommer du til at arbejde selvstændigt med dine egne sager, men vil også løse opgaver i samarbejde med kollegaer i enheden og med kollegaer andre steder i organisationen. Det giver dagligdagen variation mellem stor selvstændighed, faglig sparring samt vidensdeling.

Dine kompetencer og erfaringer
Du har en relevant uddannelse som fx cand.merc.aud., cand.merc. jur., HD (R), Skatterevisor eller lignende. Du ved allerede, hvordan du skal læse og analysere et regnskab og hvordan bogføringen hænger sammen. Du har en vis juridisk indsigt, så du kan forstå kontrakter og følge transaktionssporet. Det har du lært i revisionsbranchen eller i større regnskabsafdelinger eller internt. Erfaring med sagsbehandling indenfor moms-, afgifts- eller skatteområdet er en fordel, men ikke et krav.

Din arbejdsstil er metodisk, struktureret og systematisk. Du prioriterer skarpt og har styr på bilag og journalisering. Du kan vurdere, hvornår en sag er tilstrækkeligt belyst, tager beslutninger på et objektivt grundlag og sikrer korrekte og professionelle afgørelser med henvisning til det juridiske grundlag.

Du kan formidle komplekse problemstillinger skriftligt på en enkel og forståelig måde, og har forståelse for myndighedsrollen i din dialog med virksomhederne, så du kommunikerer på en balanceret og professionel måde. Du er vedholdende og robust, når der er brug for det, og tør stå på mål for dine beslutninger og afgørelser.

Vi glæder os til at møde dig
Du bliver en del af et stærkt fagligt team af kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Hverdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur, der prioriterer samarbejde og faglig sparring. Enheden er bredt sammensat både mht. alder, faglighed, erfaring, og uddannelsesbaggrund, hvilket vi ser som en af vores styrker. Og blandt det der motiverer os mest er, at vi har:

  • et job der giver mening, da vi gør en samfundsnyttig indsats
  • selvstændigt ansvar, frihedsgrader og medindflydelse
  • muligheder for at udvikle viden og færdigheder, fagligt og personligt
  • karrieremuligheder i en stor koncern i hele landet
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Med et grundigt onboardingforløb sikrer vi, at du får den bedst mulig opstart i enheden og til opgaven.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 5. september 2024

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Daniel Uhlenrik på 72 38 10 11.

Første runde samtaler forventes afholdt i uge 37 og anden runde samtaler i uge 38. Der kan indgå en personprofilanalyse og en logiktest i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest. Tiltrædelse hurtigst muligt og senest pr. 1. januar 2025.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Toldbodgade 3, 8900 Randers.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097940

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook