Bliv en del af et engageret team med spændende momsopgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Et fiktivt eksempel på vores problemstillinger: To søskende har arvet en landbrugsejendom fra deres forældre. Da de ikke selv er interesserede i at drive landbrugsvirksomhed, beslutter de sig for at bortforpagte ejendommen. På et tidspunkt bliver de kontaktet af kommunen, der ønsker at købe ejendommen. Kommunen har planer om, at ejendommen skal rives ned, så der kan blive bygget nye rækkehuse. Efter lidt betænkningstid indgår de to søskende en aftale med kommunen om salg af ejendommen. Da de er i tvivl om salget er momspligtigt, beder de Skattestyrelsen om et bindende svar. Skal der moms på?

Kunne du tænke dig at give erhvervsdrivende svar på dette og lignende spørgsmål?
Drømmer du om at blive en del af et fagligt stærkt team med spændende momsopgaver og synes du, at det er vigtigt at give spørgerne en god oplevelse med præcise og rettidige afgørelser? Så har du nu mulighed for at være med til at behandle anmodninger om bindende svar på momsområdet for erhvervsdrivende.

Hvad er et bindende svar?
Erhvervsdrivende kan bede om bindende svar om de moms- og afgiftsmæssige konsekvenser af en disposition, som de påtænker at gennemføre eller har gennemført. Svaret binder Skatteforvaltningen, så den erhvervsdrivende kender konsekvenserne af dispositionen.

Dit team
Du bliver en del af et lille team med en stor faglighed. På momsområdet er vi fem medarbejdere og i enheden er vi i alt 13 medarbejdere. Dine kommende kollegaer siger: ”Vi er glade for at være i momsteamet, hvor vi arbejder tæt sammen for at besvare de mange spændende og forskelligartede spørgsmål”.

Din arbejdsopgave
Du kommer til at arbejde momsfagligt bredt med ikke-principielle bindende svar til erhvervsdrivende. Spørgsmålene handler fx om:

  • Sundhedsydelser
  • Undervisning
  • Salg af fast ejendom
  • Elektroniske ydelser
  • Salg her i landet og i eller udenfor EU og meget mere.
Hvem er du?
Du skal kunne trives med at arbejde selvstændigt og have blik for, hvad spørgeren ønsker. Det er vigtigt at håndtere sagerne professionelt og imødekommende med spørgeren i centrum. Du skal have lyst til at holde dig ajour med gældende regler og praksis på området. Du ser en fortsat kompetenceudvikling, som en naturlig del af dit arbejde for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor.

Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som skatterevisor, cand.jur., cand.merc. jur., eller lignende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. Relevant erfaring er selvfølgelig en fordel, men nyuddannede vil også komme i betragtning.

Du tilbydes
En spændende arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø. Sammen med engagerede kolleger får du mulighed for at tage et solidt medansvar for behandlingen af bindende svar. Vi har et stærkt fagligt miljø og et godt socialt fællesskab, hvor der er plads til alle.

Vi går op i work-life-balance, der får arbejde og privatliv til at gå op i en højere enhed. Vi tror på, at der er en direkte sammenhæng mellem glade og tilfredse kolleger, og lysten til at gå på arbejde.

I opstartsperioden har vi fokus på din onboarding. Vi har et skræddersyet introduktionsprogram, hvor du bliver introduceret til vores systemer og arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine konkrete behov.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12:00 den 13. juni 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Asger Vester. Send venligst SMS på telefon 72 37 47 43, så ringer Asger tilbage.

Første runde samtaler er planlagt til den 20. juni 2024 og anden runde samtale afholdes den 26. juni 2024. Der kan evt. indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse pr. 1. september 2024. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Toldbodgade 3, 8900 Randers.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Randers, Toldbodgade, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055133

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook