Bliv børne- og ungerådgiver i Myndighed Børnehandicap med fleksible arbejdstider og faglig udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Fleksibel arbejdsplads, god kollegagruppe – kom og vær med: Vi har en fast stilling i Myndighed Børnehandicap

I Myndighed Børnehandicap arbejder vi med de almindelige børnebestemmelser i BL og med de handicapkompenserende bestemmelser undtagen træning, merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, som varetages af et separat team.

Vi er i gang med det 3. og dermed sidste år i en ambitiøs genopretnings- og udviklingsplan, som både indebærer kompetenceudvikling og fokus på at optimere de interne sagsgange.

Vi er organiseret i Social og Arbejdsmarked, dvs. sammen med voksenhandicap og voksenpsykiatri, men den 10. oktober vil Byrådet tage endelig stilling til en politisk budgetaftale, som vil betyde, at vi skal lægges sammen med Familie- og rådgivningscentret pr. 1. januar 2025 i forvaltningen Børn og Skole. Det glæder vi os i givet fald til ud fra et fagligt, økonomisk og borgerrettet perspektiv, men det bliver også en tid med mange forandringer og procesdrøftelser. Vi har brug for at du kan se dig selv indgå positivt i arbejdet og selvfølgelig også er indstillet på, at vi kort efter din ansættelse formentlig vil overgå til Børn og Skole.

Hvem er vi?
Myndighed Børnehandicap er én afdeling under samme leder. I alt er vi 15 børne- og ungerådgivere inklusiv dig selv. Derudover har vi som helt tætte kolleger en administrativ medarbejder, en projektleder på genopretningsplanen, en faglig koordinator og en DUBU-konsulent, som alle arbejder intensivt med børnesagerne, samt vores BL §§ 86-87-team, som bl.a. varetager alle opgaver vedrørende træning, merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste. Alle disse kolleger er organiseret under en anden leder.

Vi tilbyder

  • 3 mdr. introforløb.
  • Fælles kompetenceudvikling i afdelingen.
  • Fleksible arbejdstider.
  • Mulighed for 2 hjemmearbejdsdage om ugen.
  • Kollegial sparring og 2’er hvor der er behov.
  • Supervision.

Stillingen
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer.
Stillingen er med opstart 1. november eller snarest muligt derefter, dog senest 1. december.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med eller lyst til at indgå i arbejdet med hjemmetræning jf. BL § 85, da den ledige sagsstamme indeholder en række af disse sager (pt. 5 stk.).

Hjemmetræning overlader træningsansvaret til forældrene men under vores halvårlige tilsyn. Hjemmetræningsområdet er lige blevet opdateret med samarbejdsaftale, procedurer, forældremateriale, brev- og notatskabeloner. Området indebærer krav om børnefaglig undersøgelse ved opstart og en halvårlig tilsynsrapport på baggrund af tilsynene, som i Randers Kommune sker i tæt samarbejde med 2 personer fra vores dygtige udfører, pt. en pædagogisk konsulent og en fysioterapeut.

Faglige forventninger til dig
  • At du kan arbejde selvstændigt, systematisk, helhedsorienteret og er bekendt med lovgivningen på området.
  • At du er struktureret og kan organisere og prioritere det administrative arbejde.
  • At du er optaget af den gode inddragelse af familierne, børnene og de unge. Og selvfølgelig også af samarbejdet med vores samarbejdspartnere og dine kolleger.
  • At du har gode kommunikative evner.
  • At du deler ud af din viden og deltager i opgaven med at forme afdelingen fagligt og socialt.
  • At du er socialrådgiver eller socialformidler.

Tiltrædelse, frist og samtale
Ansøgningsfrist er den 23. oktober 2024 kl. 23:59.
Ansættelsessamtalerne afholdes fredag den 25. oktober kl. 8.00-11.30, og du bliver inviteret pr. telefon den 24. oktober.
Til samtalerne deltager 2 børne- og ungerådgivere og afdelingsleder Heidi Johannesen.

Tiltrædelse 1. november 2024 eller snarest derefter, dog senest 1. december.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heidi Johannesen på telefon 29 21 88 47 eller faglig koordinator Mirsada Galic på telefon 24 75 07 41. Indtal evt. besked for at blive kontaktet.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og forhandling efter Ny Løn.

Vi indhenter straffeattest ved ansættelse.

Retningen for vores arbejde tager udgangspunkt i den politisk vedtagne Børnehandicapplan, der indeholder visionerne og de strategiske pejlemærker for udviklingen af området. Du finder den her – Handicapplaner | Randers Kommune

Vi glæder os til din ansøgning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Børnehandicap myndighed-HK6, Laksetorvet, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127020

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook