Bliv afdelingsleder på Gårdene: ledelse med nærvær for kriminalitetstruede voksne med udviklingshandicap

Profilbillede
dato

  • En strategisk leder, der kan omsætte beslutninger til faglig praksis.
  • En tydelig leder, som er åben og ærlig om sin retning. 
  • En motiverende leder, der er nysgerrig på medarbejdernes perspektiv.

Sådan en afdelingsleder drømmer vi om på Gårdene. Er det mon dig? 

 

Gårdene er et højt specialiseret døgntilbud til kriminalitetstruede og dømte borgere med Udviklingshandicap. I alt har vi plads til 18 borgere og vi er ca. 50 medarbejdere, to afdelingsledere og en tilbudsleder, der har det overordnede ansvar for Gårdene. 

 Som afdelingsleder får du det daglige ansvar for den samlede drift af afdelingen Egegården samt vores interne vikarkorps. Du har nærledelse tæt på borgere og medarbejdere, du får nær kollega i Gårdenes anden afdelingsleder, og jeres opgaveløsning understøttes i dagligdagen af Gårdenes vagtplanlægger og AC-medarbejder. Som afdelingsleder referer du til tilbudslederen, som indgår i vores overordnede områdeledelse. 

Gårdene er en del af Specialområde Udviklingshandicap (SUA). Region Midtjyllands samlede tilbud til voksne med udviklingshandicap. I SUA er vi optaget af at levere og udvikle indsatser til voksne borgere med komplekse problemstillinger, som med udgangspunkt i borgerens ressourcer skaber udvikling til øget selvstændighed.

 

Send os en ansøgning, hvis du drømmer om en arbejdsplads, hvor:

  • Du bliver klædt på til opgaven og målgruppen med et grundigt introprogram 
  • Du får kollegialt fællesskab med organisationens øvrige afdelingsledere 
  • Du får supervision og ledelsessparring 
  • Der er kontinuerligt fokus på at arbejde med at udvikle vores ledelse
  • Du bliver en del af en aktuel arbejdsmiljøproces, som du kan sætte dit præg på.
  • Du skal være en leder, der er en del af hverdagen tæt på medarbejdere og borgere 

For så er vi nok et match.
 

Vi leder efter dig, der er: 

  • En erfaren leder, som ved, hvor du selv står, men også er parat til udvikling.
  • En rolig leder, der kan handle strategisk – også i pressede situationer.
  • Positiv og kan se udviklingsmulighederne hos både borgere og medarbejdere.
  • Ordentlig, ansvarsfuld og vedholdende.
  • God til at skabe overblik, planlægge, uddelegere, afslutte og følge op på indsatserne.
  • Leder med en empatisk ledelsesstil og gode kommunikations- og samarbejdsevner, der sikrer dialog, samarbejde og følgeskab.
  • Uddannet pædagog eller har en anden relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse – og gerne har praktisk erfaring udover din ledererfaring, så du hviler i din faglighed.

Du behøver ikke at have erfaring med lige præcis vores målgruppe. Det skal vi nok give dig. Men erfaring fra det specialiserede socialområde og særligt voksenområdet vil være et plus.

 

Om ledelsesopgaven på Gårdene

Det vigtigste er, at du er en nærværende og synlig leder, der har din gang blandt medarbejderne i dagligdagen.

Som afdelingsleder på Gårdene skal du lede arbejdet med at løse kerneopgaven ved at bringe medarbejdernes kompetencer i spil, være i dialog om den faglige refleksion og samtidigt have øje for trivsel og det gode arbejdsmiljø. 

Det gør du bl.a. ved: 

Faglig ledelse af områderne faglighed, sikkerhed og sundhed:

  • at have dagligt fokus på faglighed, sikkerhed og sundhed og samtidigt sikre og udvikle kvaliteten af den pædagogiske og sundhedsfaglige praksis.
  • at aktivere medarbejdernes faglighed og viden og skabe overensstemmelse mellem SUAs vision, Socialområdets vision og medarbejdernes faglige normer 
  • at sikre, at medarbejderne arbejder med afsæt i socialområdets politikker, procedurer og retningslinjer samt gældende lovgivning.
  • at sikre læring med afsæt i data og viden fra fx daglig dokumentation, magtanvendelser, VTC, UTH med mere

Personaleledelse:

  • at fordele og tilrettelægge ressourcerne på afdelingen 
  • at arbejde for at skabe en god og attraktiv arbejdsplads med psykologisk tryghed
  • at afholde sygefravær- og omsorgssamtaler samt årlige mus-samtaler
  • at håndtere ansættelser og øvrige personalesager i samarbejde med tilbudslederen.

Strategisk ledelse:

  • at skabe en strategi og udviklingsplan med konkrete mål for den enkelte afdeling, som omsætter SUAs organisatoriske knagerække og Socialområdets vision 
  • at lede på flere niveauer i organisationen og omsætte Gårdenes strategi med nærværende ledelse på afdelingen.

 

Praktisk

Du får løn i henhold til gældende overenskomst indgået mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation på området. 

Vi er en røgfri arbejdsplads på alle matrikler, og vi indhenter altid straffeattest og referencer inden tilbud om ansættelse. Vi forventer, at du har kørekort og evt. adgang til bil

Ansøgningsfristen er den 24. november, og vi forventer at holde samtaler den 2. december samt evt. 2. samtale den 5. december. Ved 2. samtale vil der være en case-opgave.  

Du kan læse hele funktionsbeskrivelsen her – og hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte viceområdechef Anette Sønderby Jensen på tlf.: 23 74 36 77 eller konstitueret tilbudsleder Jimmy Riberholt på tlf.: 27 28 25 72

Du kan læse mere om Gårdene og SUA på: www.sua.rm.dk


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Nedergårdsvej 8-12, 8960 Randers SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139543

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook