Bliv afdelingsleder for Høvejen bosted i Randers og led et fagligt ambitiøst team inden for udviklingshandicapområdet

dato

– et døgntilbud for voksne i Randers Kommune

Vil du stå i spidsen for et velfungerende bosted med høj kompleksitet og faglighed – og hvor relationel ledelse, tværfaglighed og livskvalitet for borgerne er i centrum?

Brænder du for det socialpædagogiske arbejde, og har du en stærk evne til at skabe retning og følgeskab i et fagligt ambitiøst miljø samt flair for økonomisk styring og forståelse? Så er du måske vores kommende afdelingsleder på Høvejen

Om Høvejen
Høvejen er et døgndækket botilbud til voksne borgere med udviklingshandicap og ofte komplekse psykiske og somatiske problemstillinger. På Høvejen bor der blandt andet mange unge borgere, og derfor arbejder vi kontinuerligt med fokus på at understøtte et trygt ungemiljø, hvor der er mulighed for at øve sig i at opnå et så selvstændigt voksenliv som muligt. Vi fejrer de små succeser, hylder fællesskabet og giver støtte og omsorg når tingene bliver svære.

På Høvejen bor både unge og ældre borgere, der i perioder har behov for særlig støtte i sociale relationer. Det kræver en specialiseret pædagogisk tilgang, tålmodighed og tværfaglig koordinering – både ift. interne og eksterne samarbejdspartnere.

På Høvejen arbejder vi ud fra metoden KRAP, og har fokus på borgernes ressourcer og de udviklingsmuligheder der findes i det enkelte menneske. Vi arbejder med fokus på struktur, genkendelighed og et aktivt ungeliv – og vi tror på, at livskvalitet skabes gennem betydningsfulde relationer, selvbestemmelse og et trygt miljø.

Bostedet Høvejen er beliggende i Vorup i det sydvestlige Randers. Du kan læse mere om Høvejen her: Bostedet Høvejen

Høvejen del af de Døgndækkede Botilbud i Center for Handicap og Myndighed i Randers Kommune, som du kan læse mere om her: Døgndækkede botilbud til udviklingshandicappede - Randers Kommune

Om jobbet – din rolle som afdelingsleder
Som afdelingsleder får du ansvaret for drift, økonomi, udvikling og strategisk retning i tæt samarbejde med en dedikeret medarbejdergruppe, pårørende, botilbudsleder og øvrige ledere på de Døgndækkede Botilbud. Vi arbejder ud fra en årsplan som du lokalt skal omsætte i samarbejde med medarbejderne. Med årsplanen ønsker vi at skabe gennemsigtighed, struktur og ensartethed på tværs af botilbuddene. Du understøttes i hverdagen af en koordinator der også har ansvar for arbejdstidsplanlægningen, samt en sundhedsfaglig koordinator, der begge arbejder på Høvejen.

For at få succes i jobbet, skal du have fokus på følgende

  • Daglig personaleledelse med fokus på trivsel, tydelighed, udvikling og psykologisk tryghed. Du inspirerer med din ledelsesstil til at fejl og usikkerhed bliver omsat til læring i den daglige praksis
  • Du bedriver faglig ledelse med fokus på supervision, sparring og kvalitetssikring – og prioriterer at være tæt på praksis. Ofte er du fysisk til stede i afdelingerne, hvor du snakker med medarbejdere og borgere – og en gang imellem tager du dig tid til en kop kaffe i sofaen, mens samtalerne opstår naturligt omkring dig
  • Økonomisk og administrativ ledelse af afdelingen. Du bliver hjulpet godt på vej af vores fælles administration. Høvejen er en afdeling i økonomisk balance, og økonomisk styring er en forudsætning for at drive et velfungerende bosted
  • Samarbejde med pårørende og relevante aktører – altid med borgerens behov i centrum. Du er nysgerrig på andres indefra-perspektiv og sikrer at dette er bærende for hvordan I møder borgere og pårørende
  • Understøttelse og implementering af Randers Kommunes handicapplan og borgerkonceptet Mit liv – Min plan. Du kan læse mere om konceptet her:

"Mit liv – Min plan" – Den visuelle borgerplan - Randers Kommune

Du bliver en del af et stærkt ledelsesteam bestående af fem andre afdelingsledere på tværs af de døgndækkede botilbud samt en botilbudsleder, som du vil holde ugentlige møder med. Vi hjælper hinanden, er nysgerrige sammen, og udfordrer hinanden på vores ledelses praksis.

Vi drømmer om en lederkollega der har
  • Relevant uddannelse og gerne med erfaring fra botilbudsområdet. Du skal kunne begå ledelse i det pædagogiske arbejdsfelt
  • Har ledelseserfaring og viden om specialiserede socialpædagogiske indsatser
  • Lederuddannelse eller indstillet på at tage en sådan
  • Mod til at sætte retning og stå ved den – og samtidig skabe følgeskab med ordentlighed, inddragelse og tydelighed
  • Er nysgerrig, fagligt ambitiøs og god til at stille de spørgsmål, der skaber læring og refleksion
  • Flair for økonomi og overblik over budgetter – og du formår at omsætte tal til konkrete beslutninger i hverdagen, eller vilje til at lære det
  • Har stærke relationelle evner og forstår at omsætte strategiske pejlemærker til en meningsfuld hverdag for medarbejdere og borgere

Vi vil gerne tilbyde
  • En spændende lederstilling med høj grad af autonomi og ansvar
  • At du understøttes af Høvejens arbejdstidsplanlægger/koordinator samt sundhedsfaglig koordinator
  • At du som udgangspunkt kan holde fri i weekenderne, men kommer til at indgå i et weekendrul hvor du gennemsnitligt vil dække ledertelefonen på tværs af de døgndækkede botilbud hver 6. uge.
  • En medarbejdergruppe med høj faglighed og stort engagement
  • Sparring og støtte fra en ambitiøs og velfungerende ledergruppe
  • Ledernetværk på tværs af socialområdet i Randers Kommune, herunder forskellige tilbud om lederuddannelse.
  • Onboardingprogram der sikrer at du får en grundig oplæring
  • Et stærkt administrativt setup og adgang til udviklingsmedarbejder
  • Et fællesskab hvor vi både tør udfordre hinanden og har let til grin
  • Dygtige tillidsvalgte som byder dig ind i et velfungerende samarbejde

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter kvalifikationer med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen er betinget af en tilfredsstillende straffeattest.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os i dagtimerne mellem 9.00-16.00.
  • I ugerne 27-28 kan du kontakte Centerleder Mette Wind på telefon 24 92 03 61.
  • I ugerne 30-31 kan du kontakte afdelingsleder Mette Rosenkilde på telefon 21 17 65 39

Ansøgningsfrist
3. august 2025 kl. 23.59.

Første samtale: Fredag den 8. august - Vi forventer at samtalerne afvikles i tidsrummet 8.00-14.00
Anden samtale: Fredag den 15. august - Vi forventer at samtalerne afvikles i tidsrummet 10.00-14.00

Til samtalen vil du møde Botilbudsleder, to af dine kommende lederkollegaer, medarbejdere og tillidsvalgte fra Høvejen og en pårørenderepræsentant.

Tilbydes du en 2. samtale vil der blive lavet en personprofil (Insights). Du vil få en personlig tilbagemelding på personprofilen den 12. august ved en HR-konsulent fra Randers Kommune.

Forventet tiltrædelse
1. oktober 2025.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Botilbuddene VH gr.200, Neptunvej, 8960 Randers SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9b22f554-c959-40c1-8746-8687de8bb74f

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook