Vil du stå i spidsen for en afdeling, der gør en forskel for borgernes møde med kommunen?
Randers Kommune søger en engageret og erfaren afdelingsleder til Borgerservice, hvor effektivitet, kvalitet og trivsel går hånd i hånd.
Om Borgerservice i Randers Kommune
Med et indbyggertal på 100.000 og et areal på 748 kvadratkilometer er Randers Kommune blandt landets største kommuner. Randers Kommune arbejder ud fra fire grundlæggende værdier: Ordentlighed, Ligeværdighed, Udvikling og Frihed. Disse værdier er ikke kun ord på papir, men rettesnore for daglig praksis. De skaber en kultur med respekt, åbenhed og plads til mangfoldighed, samtidig med at der er fokus på innovation og faglig udvikling.
Borgerservice er borgernes indgang til kommunen og håndterer både personlige og telefoniske henvendelser. Vi hjælper med alt fra pas, kørekort og MitID til folkeregister, sundhedskort, boliglån, sociale begravelser og økonomiske ydelser til pensionister. Vi understøtter digital selvbetjening, men hjælper også borgere, der har udfordringer med at benytte de digitale løsninger. Hvert år håndterer vi ca. 36.000 personlige henvendelser og bemander kommunens hovedomstilling. Vi er i alt 25 ansatte, og til afdelingen hører også kommunens Kontrolenhed, Boligsociale enhed og Veteranindsats med yderligere 12 ansatte. Som afdelingsleder får du således ansvaret for i alt 37 medarbejdere. Du refererer til Centerleder for Borgerservice, Ydelse og Digitalisering, Birgitte Guldberg, og bliver en del af Arbejdsmarkedsafdelingen.
Dine opgaver
Som afdelingsleder får du det overordnede ansvar for
- Ledelse af kerneopgaven og fremme resultatskabelse, herunder at sikre korrekt sagsbehandling.
- Faglig ledelse – tilpasse afdelingens retning, så ressourcer udnyttes bedst muligt, og arbejdsgange optimeres.
- At sikre høj kvalitet i borgerbetjeningen og løbende være nysgerrig på den leverede service.
- Sikker drift og trivsel blandt medarbejderne, med fokus på at et godt arbejdsmiljø.
- Facilitere samarbejde på tværs af afdelinger og forvaltninger.
- Fokus på budget- og ressourceanvendelse i samråd med centerleder, samt implementering af digitale løsninger.
Vi søger dig, som har
- Relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor offentlig administration.
- Dokumenteret ledererfaring, og gerne en afsluttet lederuddannelse på DOL-niveau eller motivation for at tage en lederuddannelse.
- Solidt kendskab til lovgivningen og opgavekompleksiteten på borgerserviceområdet.
- Digital forståelse og erfaring med procesoptimering.
Personlige egenskaber
- Stærke kommunikative og organisatoriske evner.
- Udadvendt og god til at skabe tillid og relationer.
- Struktureret og beslutningsdygtig.
- Omstillingsparat og udviklingsorienteret.
Vi tilbyder
- En spændende lederstilling med stor indflydelse på borgernes møde med kommunen.
- Et stærkt fagligt miljø og engagerede medarbejdere.
- Mulighed for at præge brugen af digitale løsninger og services.
- Gode muligheder for lederudvikling blandt andet med et forløb for nye ledere, fire årlige lederworkshops og ledernetværk på tværs af Social og Arbejdsmarked.
Kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerleder for Borgerservice, Ydelse & Digitalisering Birgitte Guldberg på telefon 89 15 17 00 eller mail birgitte.guldberg@randers.dk.
Frist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning via Randers Kommunes rekrutteringssystem senest tirsdag den 6. januar 2026.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Randers Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Odinsgade, 8900 Randers C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/85e04587-e944-4a39-aae8-0b38cef9060a