Natten til mandag kl. 01.48 modtog Østjyllands Politi en anmeldelse om mistænkelig aktivitet ved en bygning på Banesporet i Randers NØ. En mand blev set gå rundt med en lommelygte, og en patrulje ankom kort efter for at undersøge sagen.
Ved ankomsten observerede betjentene en mand, der luskede rundt med en stige ved bygningen, som var hegnet ind på grund af igangværende byggearbejde. Betjentene fandt en 39-årig mand med en lommelygte i hånden, der rodede med nogle kabler.
Derudover blev en 51-årig mand fundet gemt bag en betonblok på byggepladsen. Han havde en bidetang i lommen. Begge mænd blev anholdt og sigtet for at have brudt ind og forsøgt at stjæle kabler fra stedet.
Kilde: Østjyllands Politi