Aktivitets- og fritidskoordinator, handicapområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Handicapområdet søger en ambitiøs, initiativrig og udadvendt Aktivitets- og fritidskoordinator, med flair for samskabelse og kendskab til foreningslivet

Handicapområdet har et stort fokus på at understøtte borgernes muligheder for at være en del af eksisterende fællesskaber og aktiviteter i samfundet. Området rummer dog også borgere, for hvem dette er svært og vi tilbyder derfor aktiviteter og fællesskaber, der er særligt rettet mod borgere med et handicap. Den fælles ramme for disse aktiviteter udgøres af Handicapplanen, som er vedtaget af byrådet. Handicapområdet er mangfoldigt og rummer voksne borgere med udviklingshandicap, autisme, senhjerneskade og børnehandicapområdet.

Da vores nuværende aktivitets- og fritidskoordinator har valgt at søge nye udfordringer, søger vi derfor en ny aktivitets- og fritidskoordinator, som har mod og lyst til at understøtte et rigt fritidsliv for borgerne. Som aktivitets- og fritidskoordinator understøtter du handicapplanens mission, om at borgere med handicap opnår størst mulig mestring i eget liv og derigennem øget livskvalitet. Aktivitets- og fritidskoordinatoren har her en vigtig rolle ift. at etablere og koordinere fritidsaktiviteter på det samlede handicapområde samt at understøtte borgernes inklusion i civilsamfundet.

Opgaver

  • Være opsøgende på muligheder for aktiviteter for borgere med handicap, herunder ide- og konceptudvikle i samarbejde med omgivelserne, interne såvel som eksterne
  • Igangsætte og koordinere aktiviteter for børn og voksne med handicap
  • Udbygge det igangværende gode samarbejde med frivillige, interesseorganisationer samt foreningslivet fælles for handicapområdet og decentralt på de enkelte tilbud
  • Rekruttere frivillige og understøtte frivilliges opstart i aktiviteter fx oplæring af nye cykelpiloter, besøgsvenner, spillecafé m.m.
  • Være i tæt dialog med handicapområdets borgere og medarbejdere i forhold til ønsker og behov for fritidsaktiviteter samt udbrede viden om eksisterende fritidsaktiviteter
  • Være konsulterende i forbindelse med fundraising på tilbuddene
  • Forestå fundraising ved initiativer der har direkte forbindelse til borgerne fritidsliv
  • Inddrage multimedia og SoMe i formidlingen af fritidsaktiviteter, fx plakater, video, hjemmeside, Facebook m.m.
  • Udvide det eksisterende samarbejde med Randers kommunes interessenter, fx Kultur og Fritid, Kommunikationsafdelingen samt frivilligkoordinatorer fra psykiatri-og omsorgsområdet med flere.

Kvalifikationer
  • Evne til selvstændigt at tilrettelægge, strukturere, udføre og evaluere egne opgaver og projekter
  • Være udadvendt, ambitiøs, handlekraftig og selvstændigt tage ansvar for opgaveløsningen
  • Stærk kommunikator i såvel skrift som tale, samt kvalifikationer i multimedia
  • Tænke kreative løsninger ind i en praktisk hverdag
  • Positivt, rummeligt og igangsættende væsen, der er i stand til at interagere med mange forskellige mennesker
  • Din uddannelsesmæssige baggrund kan være fx pædagog, ergoterapeut, psykomotorisk terapeut, sundhedsfaglig eller lignende uddannelse. Det centrale er dine kvalifikationer i forhold til at løse ovenstående opgaver.

Organisatorisk forankring
Organisatorisk forankres du ved mestringsvejledningen og De små bofællesskaber, som er en del af handicapområdets kraftcenter Aktivitetscenter Randers. Din nærmeste leder vil være afdelingslederen for mestringsvejledningen og De små bofællesskaber, der organisatorisk er forankret under Lærings- og kompetencecenteret. Som Aktivitets- og fritidskoordinator skal du betjene det samlede handicapområde, herunder også børneområdet.

Ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr uge. Arbejdstiden er som udgangspunkt i dagtimerne, men der skal forventes aften- og weekendarbejde i forhold til aktiviteterne.

Løn- og ansættelsesforhold efter overenskomst.

Tiltrædelse senest 1. april 2024.

For yderligere information kontakt afdelingsleder Birgitte Staun Jespersen på telefon 51 21 34 81.

Om ansættelsesproceduren
Ansøgningsfrist er den 11. februar 2024.

Samtaler vil blive afholdt den 20. februar 2024.

Ansøgere, der bliver indkaldt til samtale, vil blive stillet en opgave umiddelbart inden samtalen. Bud på opgavens løsning præsenteres til jobsamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Akt. Og fritidskoordinator, Stenaltvej, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964871

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook