Afdelingsleder til Specialbørnehave og terapeutgruppe

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for det specialiserede børne- og ungeområde og kan du udvikle og drifte samtidigt? Så læs videre.

Er du drevet af at understøtte medarbejderens forudsætninger for at lykkes med kerneopgaven indenfor det specialiserede børne- og ungeområde gennem en nærværende, ressourceorienteret og anerkendende ledelsestilgang, og er du kontinuerligt drevet af at finde de bedst mulige løsninger i forhold til ressourceanvendelse og optimering af arbejdsvilkår, så skal du endelig læse videre.

Lidt om Specialindsats for børn
Specialindsats for børn er forankret under Socialområdet, som i juni 2022 har valgt at sammenlægge det specialiserede børne- og ungeområdets 2 søjler til 1 samlet enhed med ambitionen om at styrke ledelseskapaciteten, de faglige synergieffekter samt at sikre større koordination for områdets børn og unge og deres pårørende.

Det specialiserede børne- og ungeområde består derfor nu af døgn og aflastningstilbud, en special børnehave samt en terapeut- og en familiekonsulentgruppe, som hver især varetager den specialpædagogiske og terapeutiske trænings - behandlingsindsats omkring det enkelte barn, den unge og deres pårørende.

Pr. 1 oktober 2022 blev det specialiserede børne- og ungeområde ligeledes en del af en ny struktur på socialområdet og vil organisatorisk være forankret under et nye Center ”Center for handicap og myndighed”, som er bestående af myndighed, botilbuddene på voksenhandicapområdet og det specialiserede børne- og ungeområde.

Målgruppe og tilgang
Vi varetager den specialiserede indsats for børn og unge mellem 0-18 år med varige, ofte komplekse og betydelige funktionsnedsættelser og vores fundament og mindset bygger derfor på diagnose specifik viden inden for autismespektrumsforstyrrelser, opmærksomhedsforstyrrelser, multiple handicaps, OCD, Tourette og komorbiditeter. Vores faglige fundament tager udgangspunkt i KRAP og en neuropædagogisk tilgang.

Stillingen som afdelingsleder i børnehaven og terapeutgruppen
Afdelingslederopgaverne svare til ca. en 32 timers stilling, hvor du vil skulle indgå i normeringen 1 morgen eller 1 eftermiddag om ugen samt indgå i det fælles bagvagtsrul på tværs af Specialindsats børn og unge.

Såfremt du ønsker en fuldtidsstilling, vil vi drøfte mulighederne for dette via evt. andre opgaveløsninger.

  • Børnehaven bestående pt. af 9 pædagoger, 1 ergoterapeut, 1 fysioterapeut og 1 musikterapeut, 1 studerende, et antal medhjælpere og 1 afdelingsleder.
  • Terapeutgruppen består af, 1 ergoterapeut, 2 fysioterapeuter og 1 musikterapeut, som varetager indsatser efter §11.7., samt hjemmetræningsopfølgning og CPOP opfølgninger.

Du skal kunne se dig ind i en organisation med et højt ambitionsniveau, hvor øverste kontekst er kerneopgaven med fokus på at skabe de bedst mulige forudsætninger for det enkelte barn og den enkelte unge i dens livsmestring og livskvalitet samt understøtte et godt og meningsgivende pårørendesamarbejde herom. Ambitionenen mærkes i praksis gennem rette mindset, faglighed og metodiske afsæt, et strækt arbejdsfællesskab med feedback kultur som omdrejningspunkt i vores praksis med hinanden, samt et strategisk blik på at understøtte, at medarbejdernes faglige kompetencer kommer i spil i hverdagen.

Vi søger en afdelingsleder, som kan være med til at udvikle og videreudvikle vores specialiserede børne- og ungeområde. Dels har vi brug for, at du er motiveret i forhold til at skulle understøtte, at den nuværende røde tråd videreføres, og samtidig skal du kunne se dig ind i at skulle implementere og sikre transfer af de nye udviklingstiltag, vi som organisation stiler hen imod i tilstræbelsen af at kvalificere vores indsatser og faglige tilgange.

Vores ledelsesmæssige fundament tager udgangspunkt i Randers Kommunes værdigrundlag, og du skal kunne se dig ind i at skulle lede ud fra værdierne i praksis.

Vi forventer, at du
  • Er pædagogisk uddannet og har erfaring med det specialiserede børne- og ungeområde og gerne kombineret med diplom i ledelse eller andet ledelsesudviklingsforløb.
  • Er en stærk personaleleder, der er ressourceorienteret, anerkendende, tydelig og autentisk i din ledelsesstil.
  • Brænder for udvikling, ressourceoptimering og tilstræbelse mod at understøtte bedst mulige rammer for løsningen af kerneopgaven indenfor det givende vilkårsrum. Dette blandet gennem et godt overblik over vagtplansarbejde, samt via et stærkt økonomisk blik.
  • Er kommunikativt stærk, systematisk og god til at prioritere og strukturere din tid.
  • Er ansvarsbevidst og kan arbejde handlingsorienteret.
  • Ser det som din fornemmeste opgave at understøtte medarbejdernes psykologiske tryghed gennem en daglig, nærværende, anerkendende og ressourceorienteret tilgang mod styrkelse af deres handlekompetencer.
  • Er kendt for dit engagement, loyalitet og gennemsigtighed og kan skabe følgeskab blandt medarbejderne.
  • Motiveres af at sikre den faglige udvikling. Herunder at arbejde med transfer og meningsskabelse således, at medarbejdernes iboende faglige kompetencer implementeres i den daglige praksis.
  • Kan lide at indgå konstruktivt og ligeværdigt med pårørende og med tilbuddets øvrige samarbejdspartnere i et tværfagligt samarbejde.
  • Kan lide en direkte, hjælpsom og humørfyldt ledelsesform i lederteamet. Vi værner om hinandens arbejdsmiljø og forudsætninger for at lykkes, og vi tilstræber et strategisk blik, hvor vi står på skuldrene af det eksisterende, men samtidig tilstræber en refleksion og udvikling og løbende gør op med opgaver, som ikke længere understøtter løsningen af kerneopgaven.

Vi tilbyder
Lederuddannelse, hvis du ikke har denne, sparring og nærledelse og muligheden for ekstern supervision. Samtidig får du stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse og tilbuddets udvikling.

Ansøgning
Der er ansøgningsfrist onsdag den 15. november 2023.

Vi forventer at afholde samtaler mandag den 20. november og mandag den 27. november 2023. Hvis du går videre til 2. runde vil du imellem 1. og 2. samtalerunde skulle udfylde en personprofil, som du får en tilbagemelding på.

Såfremt, at du går videre til anden samtale, vil der i den forbindelse være en case, hvor du skal fremlægge dit løsningsforslag til ansættelsesudvalget.
Vi indhenter referencer i løbet af rekrutteringsprocessen.

Vi opfordrer alle kvalificerede til uanset køn, etnicitet eller religion at søge stillingen.
Stillingen er efter gældende overenskomst på området, og forventet tiltrædelse er pr. den 1. januar 2024.

Såfremt du ønsker at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Viceleder Ea Larsen på telefon 30 50 13 14.

Du kan læse mere om os på Randers Kommunes hjemmeside.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Spec.Indsats for børn-Lucernevej-Fælles, Lucernevej, 8920 Randers NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930302

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook